jrš
Rallye
Začít diskusi (0)

Předvedl odvážné kousky. S hořící pneumatikou dojel do cíle, osm hodin pracoval v horském průsmyku, do cíle dokázal dojet po třech kolech. Martin Kolomý ale nakonec musel z Dakarské rallye odstoupit. Jeho mechanici po důkladné analýze komponentů přední nápravy kamionu Tatra odhalili četné mikropraskliny. Vysokohorský charakter následujících etap proto představoval značné riziko.

„Bezpečnost lidí má mnohem větší prioritu než sportovní úspěch. Vyčítali bychom si, kdybychom pokračovali a v horských pasážích se někomu něco stalo. Odstoupit ale nebylo jednoduché. Ve skutečnosti to zatraceně bolelo, neměl jsem daleko k slzám,“ vyprávěl pilot Kolomý, který byl po nedělní 7. etapě byl sedmatřicátý.

V loni jste na Dakarské rallye dojel pátý, letos jste musel kvůli technickým komplikacím odsoudit. Můžete porovnat oba ročníky?
„Dakar je hlavně o štěstí. Pro letošní rok jsem se připravoval se stájí Buggyra, do kamionu jsme namontovali spoustu nových technologií, které na Dakaru nikdy předtím vidět nebyly. Byli jsme opravdu natěšení. Nějaké věci se ale pokazily, to však nikdo neovlivní.“


V jedné etapě jste přijel do cíle úplně dehydrovaný. Jak se to mohlo stát, že jste nepil?
„Já jsem pil, ale bylo takové vedro, že se mi zkazila voda v boxu a už se to nedalo pít. Koncentroval jsem se pak na to, abych dojel do cíle. To k Dakaru patří, je to maratonská soutěž, nemůžeme zastavit a koupit si na benzínce pití.“

Absolvoval jste někdy takhle těžkou etapu?
„Ne, takový nápor jsme ještě nezažili.“

Vzali jste si z toho nějaké ponaučení?
„Na jednu etapu jsme měli připravených osm litrů pití, od toho momentu jsme ale navýšili zásobu na dvanáct litrů. Určitě jsme ale nic nepodcenili. Spolupracujeme s firmou Nutrend, která se stará o ty nejlepší české sportovce a olympioniky včetně Jaromíra Jágra. Připravili nám speciálně na Dakar produkty na míru.“

Objevují se názory, že takhle dlouhé etapy jsou za hranicí možností pilotů. Jaký na to máte názor?
„Kdyby se nám vyhýbaly technické problémy, tak se dlouhé etapy dají zvládnout. Maratonské soutěže mám rád. Když se ale k tomu přidávají technické závady, je to hodně vyčerpávající.“

Začít diskuzi