Liga v novém: zlatý padák i rekordní sumy pro kluby. A znělka od DJe

Ze žluté do světle zelené. Začátek nové sezony je tu, fanoušci už se tak musí co nejrychleji naučit název Chance liga a zároveň si zvyknout na všechny novinky, které Ligová fotbalová asociace (LFA) pro tuto sezonu se svými partnery přivádí. Kromě nové identity, kterou zdobí i nová znělka, se český fotbal konečně dočkal kalibrované ofsajd lajny. Tím nejdůležitějším jsou ale znásobené částky pro kluby, poprvé budou k dispozici i takzvané „zlaté padáky“. Sport Magazín PLUS ke startu nové sezony objednávejte ZDE>>>
660 milionů pro kluby – rekordní sumy
Pompézní uvedení startu nového ročníku odpovídá tomu, na jakou úroveň česká Chance Liga poskočila. Jak už informoval na konci června deník Sport a server iSport, kluby z první a druhé nejvyšší soutěže si výrazně polepší. Ligová fotbalová asociace mezi ně rozdělí sumu převyšující 660 milionů korun na sezonu. „Částka nemá v českém profesionálním sportu obdoby. Je to úžasné číslo,“ řekl výkonný ředitel LFA Tomáš Bárta. Přibližně 85 procent celkové částky se podělí mezi týmy první ligy a přibližně 15 procent mezi celky druhé ligy.

Zlatý padák, prémie za poháry
Každý ligový klub obdrží na sezonu 24 milionů, částka klubům postupně přijde v pěti splátkách. Pohároví účastníci, pro nový ročník pět českých zástupců, dostanou navíc 18 milionů. Kluby, co skončí v první polovině tabulky do 8. místa, se dočkají bonusu za podíl na sledovanosti (6 milionů až 500 000), plus bonusu za umístění (11 až 2 miliony). Zlatý padák, jak je to běžné například v Premier League, dostanou sestupující celky, počítá se s částkou 10 milionů na klub. Při sestupu z druhé ligy do amatérské ČFL, případně do MSFL, kluby inkasují jako odškodné jeden milion.

VAR centrum a kalibrovaná čára
Aleluja! Konečně nebudeme slýchat u ofsajdů výmluvy, že bez kalibrované čáry to nejdou určité situace přesně posoudit. Technologie, která je v zahraničí samozřejmostí už roky, konečně dorazila do Čech. „Bylo na to hodně málo času, ale lidé se opravdu vydali, vše je připravené, vše funguje,“ řekl Marek Kidernay, ředitel televize O2, která technologii zajišťuje. Rozhodčím pomůže i centralizovaný VAR, který bude sídlit na Brumlovce. „Přispěje to k transparentnosti a snížení množství chyb při rozhodování,“ je přesvědčen Tomáš Bárta.
Nová značka i znělka
Společnost Chance se společně s LFA vydali novým směrem a napovídá tomu i vizualizace produktu. Je křiklavější, v některých prvcích modernější. „Chtěli jsme být odvážnější v barvách, chtěli jsme být nadčasoví. Věřím, že s novou identitou budou čeští fanoušci setkávat ještě dlouho,“ řekl o novém světlozeleném hávu marketingový ředitel LFA Daniel Hajný. Velkou změnou prošla i znělka, která doprovází hráče na hřišti či diváky u televizních obrazovek před zápasy. Asociace s ní oslovila populárního DJ NobodyListena, který jí propůjčil elektronický zvuk ovlivněný londýnskou scénou.
Útok na mladé fanoušky
Zapojení umělce, který má blíže k mladší generaci, vysílá jasný signál. Liga chce na stadionech ještě více lidí a především těch mladých. Už v minulé sezoně útočila soutěž na divácký rekord, stadiony v průměru navštěvovalo 6 435 lidí na zápas. „Máme cíl rekord překonat. Prezentace profesionálního fotbalu se zvedla a ta meta zhruba pěti set lidí navíc je reálná,“ říká Tomáš Bárta. „Mladí lidé nepřijdou na fotbal kvůli nové identitě, jde o to, jak a kde s ní pracujeme. Je to součástí marketingového plánu, na kterém od podzimu pracujeme s kluby,“ říká Daniel Hajný.
