Martin Vait
5. září 2021 • 04:40

Pět nejhorších dresů sezony: Pohromy bez loga, maskáče i límec jako lízátko

Autor: Martin Vait
Vstoupit do diskuse
0
  • Video se připravuje ...

    Jsou dresy, které umí ohromit, ale i takové, které fanoušky vyděsí nebo naštvou. Kromě nejlepších trikotů pro novou sezonu 2021-22 (ČTĚTE ZDE>>>) jsme se zaměřili i na poněkud úsměvné případy toho, kdy to klubům a oděvním společnostem moc nevyjde.

  • PUMA (třetí sady)

    Marseille / Man City / Valencia / AC Milan / Fenerbahce / Rennes / Dortmund / Mönchengladbach

    Pohroma, které se dalo předejít, pokud by měl kdokoliv kus soudnosti. Puma se na třetích sadách dresů pro své prominentní klienty rozhodla k radikálnímu kroku – zvýraznit především jména klubů, protože právě názvy jsou prý zdrojem slávy týmů. Spíš než loga, která se mohou během historie měnit. Proti této vzletné myšlence ale míří už jen šablonovitost, s níž Puma naroubovala motiv na minimálně osm evropských klubů, a výčet jistě nebude u konce. Znaky klubů na dresech technicky vzato nechybí, jsou ale rozesety po celé ploše v tónování základní barvy, a tak na první pohled nejsou vidět. A to už v úvodních dnech sezony způsobilo úsměvné scény jako například u Muhammeda Gumuskayi z Fenerbahce, který chtěl políbit znak svého klubu, ale na dresu ho nemohl najít.

    Koulet oči lze i nad kombinováním nesourodých fontů klubů a sponzorů. Těžko říct, který výstřelek z nepovedené sady je ten úplně nejhorší. U Valencie je barevná kombinace velmi nešťastná, ale aspoň nemá na dresu sponzora. To Borussia Mönchengladbach to odnesla se vším všudy, nehledě na to, že jiná Borussia, tedy Dortmund, na svou verzi ještě netrpělivě čeká.

  • MÖNCHENGLADBACH (venkovní)

    …pokud jde o dresy, fanoušci Mönchengladbachu to letos obecně nemají jednoduché. Nejenom že mají jedny z nejméně povedených trikotů v rámci třetí sady Pumy, ale nepříliš zvládnutý je i další, tedy venkovní dres. Z pohledu příznivce klubu těžko říct, zdali ke koupi nového trikotu vybízí zrovna maskáčové prvky s hlavní barvou dresu, která je… hnědá? Zelená? Nebo šedá? Těžko říct, možná má klub opravdu hodně fanoušků armyshopů, každopádně raději fabulovat nebudeme. Dresy do velké míry dělá i sponzorský nápis – a nový zástup internetových (krypto)investičních aplikací, které začaly protékat i do fotbalového světa, klubové trikoty svými logy zpravidla úplně nepozvedávají. Což je i tento případ.

  • JUVENTUS (třetí)

    Juventusu se stabilně daří přicházet s ikonickými dresy. Vzpomeňme na venkovní variantu, se kterou vyhrál Ligu mistrů v roce 1996 nebo o dvacet let starší růžový dres oblíbený u rapové komunity. Letošní várka k nim ale určitě patřit nebude. Už o loňském domácím trikotu se dalo říct mnoho věcí - a přídomek nevýrazný by byl ještě nejmírnější. Podobně lze ohodnotit i letošní hlavní dres. Jakékoliv dobré úmysly hatí přílepek hlavního sponzora automobilky Jeep, která propaguje nový model 4xe. Že připomíná jinou kosmetickou značku, je marginálie. Problém je hlavně v tom, že na dresech je příliš mnoho fontů a jsou barevně rozplizlé. Juventus a adidas se pokusily převrátit problém s logem ve svůj prospěch s trochou ironie u třetího dresu, ale výsledek je… ještě rozplizlejší. Barvy se tříští, chybí jednotící vzor a myšlenka.

  • 2. TOTTENHAM (třetí)

    Už venkovní dres Tottenhamu vzbudil značné a často spíš negativní emoce. Klub a výrobce Nike chtěli venkovní variantou oslavit místní umělce ve své velmi rozmanité čtvrti, nicméně vesmírný motiv některým připomínal spíš polstrování na vlakových sedačkách. Je pravda, že nejvíc asi nefunguje barevnost log na dresu, nicméně v reálu na hřišti nový trikot funguje až překvapivě dobře. Těžko to ovšem bude platit na dres, který Tottenham ještě ani nevydal, mnohé zprávy ale hovoří o tom, že právě takto by měl třetí trikot Spurs vypadat. Velmi tomu napovídají i detaily na dresu, které znovu odkazují na prvky ze čtvrti Tottenham. Barevná kombinace ale vůbec nefunguje a celkově je svými motivy třetí varianta zcela roztříštěná a nedotažená.

  • ATLÉTICO MADRID (třetí)

    Pokud z hráče na propagačních fotografiích už na první dobrou vyzařuje, že by si na sebe vzal snad úplně cokoliv jiného než nový klubový dres, je jasné, že je zle. Yannick Ferreira-Carrasco ve třetím trikotu Atlétika Madrid vypadá přesně tak a není se mu co divit. Klub chtěl vzdát hold svému bývalému legendárnímu stadionu Vicenteho Calderona. Nicméně dres hlavně kvůli červenobílému límci na sytě modrém podkladu připomíná spíš lízátko. Atlético ostatně trikoty dlouhodobě moc neumí a celá letošní sada je poměrně nepovedená a nevýrazná.

  • ČESTNÁ ZMÍNKA – PALERMO (třetí)

    Speciální zmínku si zaslouží Palermo a společnost Kappa, která si v posledních letech znovu začíná razit místo na fotbalovém trhu. A je to dobře, právě tato oděvní firma je jednou z nejstarších a nejtradičnějších na trhu a postarala se v minulosti o celou řadu klasických dresů. V současnosti přichází Kappa s celou řadou radikálních a odvážných dresů, což prokazuje i poměrně úspěšná a především výrazná práce s nováčkem Serie A z Benátek (domácí, venkovní, třetí). Kooperace s druholigovým Palermem se jala ubírat podobným směrem a dresu nechybí dobré náznaky. Výsledek je ale roztříštěný i kvůli přehnanému množství sponzorů, nedotažené stylizaci barevných vzorů a celkové prezentaci. Propagační fotografie jednak činí dres paradoxně daleko ohyzdnější a v rámci pocty bojovníkům za svobodu vlastního území a identity (který je na Sicílii pochopitelný) klub apropriuje takřka veškeré oje světa. Smysl celé zprávy, a tak i dresu, jsou tak poněkud nejednoznačné.

Vstoupit do diskuse
0

EURO 2024 v Německu

Program EURO 2024 Los EURO 2024 Vstupenky na ME ve fotbale Kvalifikace na EURO 2024

Mistrovství Evropy ve fotbale 2024 se koná od 14. června do 14. července v Německu. Turnaje se zúčastní 24 týmů. Česká fotbalová reprezentace se představí ve skupině F proti Portugalsku, Turecku a Gruzii.

Fotbal dnes * Evropská liga

Články odjinud


Články odjinud