17. října 2023 • 14:28

Svaz se chlubí: Atakujeme příjem 200 milionů. Mnohem víc, než bylo dřív

Vstoupit do diskuse
6
Video se připravuje ...
TOP VIDEA
SESTŘIH: Olomouc - Sparta 1:4. Kanonáda hostů, rozhodl skvělý Krejčí
SESTŘIH: Hradec Králové - Slavia 1:2. Zemětřesení v sestavě a drama v závěru
VŠECHNA VIDEA ZDE

Oni 60 milionů ročně, my 180! Hokejový svaz svolal velkou tiskovou konferenci, aby se pochlubil dosavadními výsledky od loňských červnových voleb, které do křesla šéfa Českého hokeje vyslaly Aloise Hadamczika. Pozvaných hostů v pražském hotelu Four Seasons bylo kolem stovky. Hlavní informace v úterním dopoledni? Svaz má na tom být mnohem lépe než kdy dříve. „Na sezonu jsme sehnali okolo180 milionů korun a věříme, že do konce roku budeme atakovat 200 milionů. Což je několikanásobek oproti 60 milionům ročně z dřívějška,“ porovnal manažer Ludo Černák současnost s minulostí.



Tu minulost mívala na starost marketinková agentura BPA. Ta nadále zůstává výhradním marketinkovým partnerem nejvyšší elitní soutěže, ovšem hokejový svaz spolupráci s ní ukončil. S odůvodněním, že si vlastními silami opatří vyšší výnos. Výkonný výbor nebyl zprvu o novém režimu přesvědčený, ovšem Hadamczik hokejové ministry přesvědčil.

„Musel jsem se zaručit výkonnému výboru, že seženu alespoň 80 milionů,“ navázal sám. „Vůlí a vlastní pílí jsme lidi přesvědčili,“ namířil na velké partnery, kteří měli na tiskovce vyblokovanou téměř polovinu sálu. „Dokázali jsme, že hokejový brand je daleko výš, než jak to bylo postavené dříve. Naše rozhodnutí bylo nejlepší, jaké mohlo být,“ stojí si Hadamczik za odchodem od BPA.

Kde objektivně hledat tak obrovský rozdíl v toku peněz směrem na svaz oproti minulým rokům, kdy finance putovaly přes agenturu? Podle Černáka právě v tom, že vypadl ze hry zprostředkovatel. Byť to nikdo z lídrů svazu neřekl přímo, z odpovědí vyplynulo, že agentura měla velké provize z kontraktů s firmami. „Tím, že předáváme práva přímo a ne přes zprostředkovatele, kompletní plnění přichází do svazu, výnosy zůstávají téměř celé na této půdě. Externí agentura si například strhávala automaticky i produkční náklady a podobně.“

Druhá věc je, že svaz sehnal i víc partnerů, některé navíc i přihodily obnos. „Jsme šťastní, že sponzoři byli ochotni navýšit plnění, na druhou stranu nevím, kolik předtím odcházelo zprostředkovatelům. Jde o kombinaci zvýšení příspěvku, většího počtu sponzorů a faktu, že si tyto záležitosti děláme sami,“ doplnil Černák s tím, že Český hokej vstupuje do nové éry. „Ukončit vztah s BPA byl promyšlený krok, hokej pro české fanoušky znamená to samé jako fotbal pro Brazilce. Český hokej dokáže vydělat přes miliardu korun v mediální hodnotě. Brandově se pohybujeme na úrovni některých týmů NHL,“ tvrdí.

 Faktem ovšem je, že svaz musel najmout nové specialisty a i ti něco stojí. Jak tady vypadají náklady? „Žádné úplně zvýšené náklady teď na svazu nejsou. Marketingové oddělení se pořád teprve buduje, tam nějaký nárůst bude. Ale když se vše pak započte vzhledem k příjmům, pořád na tom budeme lépe, než dřív. Ve správním úseku jde o šest milionů navíc,“ reagovala ekonomická ředitelka Markéta Kabourková.

A slovo si hned vzal i Hadamczik: „Ano, každý zaměstnanec něco stojí. Máme tady oborníky i mladé kluky, kteří něco už umí. Ti jsou drženi hlavně na odměnách. I kdybych odečetl z částky, kterou jsme získali navíc, deset procent na odměny pro lidi? Takže pokud to bude 20 milionů korun, odečtete ještě 10 milionů ze vstupného MS a jsme na deseti. Ale tohle jsou jen pragmatické počty,“ sdělil.

Rozpočet svazu by měl být vyrovnaný. „Převzali jsme rozpočet, kde bylo mínus 60. Prací jsme docílili toho, že jsme na nule. Budeme pracovat dál, musíme ocenit lidi, kteří něco umí i platit za výrobek jeho cenu. Ale tu si musíme na trhu ověřit. Máme však víc sponzorů, další máme rozjednané na nejvyšší úrovni a podepsat smlouvy by se měly do čtrnácti dní,“ prohlásil Alois Hadamczik.

Po svém odchodu ze svazu jeho tehdejší šéf Tomáš Král tvrdil, že na kontu Českého hokeje zanechal cifru vyšší než 300 milionů korun. Hadamczik nesouhlasí. „Ten účet bych chtěl vidět. Zásadní je, že nemůžete počítat dotační peníze, ty totiž posílá stát a vy máte dopředu napsáno, komu je musíte dát. Po mistrovství světa (2015) jsme měli 350 milionů ze šampionátu, svaz dal 150 milionů z provozu automatů a Pro-Hockey měl přitom kumulovanou ztrátu 120 milionů. To jsou fakta.“

Šéf českého hokeje Alois Hadamczik odhaluje, jak se svazu povedlo zvýšit mnohonásobně rozpočet
Šéf českého hokeje Alois Hadamczik odhaluje, jak se svazu povedlo zvýšit mnohonásobně rozpočet

Vstoupit do diskuse
6


Články odjinud


Články odjinud