Píše se rok 2015 a tým McLaren se trápí s nespolehlivými a nevýkonnými motory Honda. Jak přicházejí další roky, místo zlepšení přichází další neúspěchy. V takovém případě je nutné, a ve Formuli 1 obzvlášť, podívat se pravdě do očí, a pokud je to nutné, začít znovu. Ve Formuli 1 začít znovu je ale řešení na několik let. O to obdivuhodnější je nasazení, píle a vůle těch, kteří dokážou nové cíle definovat, popsat cestu k nim vedoucí a celý tým ve své snaze motivovat.
To McLaren neudělal. Místo toho, aby začal být upřímný sám k sobě ve vztahu s Hondou, začala léta veřejného ponižování a proklamací, jak je šasi McLarenu to nejlepší ve startovním poli. McLaren usoudil, že Honda není schopna se zlepšit a začal ji manévrovat ven ze smluvního vztahu a tím také z celé Formule 1.
Ve stejném období toxických úrovní dosahoval vztah Red Bull – Renault. Velkým rozdílem bylo, že zatímco Renault si nenechal do své pohonné jednotky lidově řečeno kecat, ačkoli na straně Red Bullu existovalo know-how, které by to opravňovalo, vztah McLaren – Honda měl být otevřený a exkluzivní. Když Red Bull viděl, jak se rozpadá vztah McLarenu a Hondy, a hlavně proč, začal vymýšlet plán.
Plán, který se pro tým mistrů světa z let 2010 až 2013 jevil jako naprosto šílený: místo Renaultu, který vždy bude upřednostňovat svou tovární stáj, navázat exkluzivní vztah s Hondou, přinést do něj své know-how a vrátit Red Bullu titul.
Red Bull nejprve využil svou sesterskou stáj Toro Rosso, aby rozšířila své poslání přípravy mladých nadějí na budoucí kariéru o jakousi testovací laboratoř v reálném provozu. S motory Honda jezdily vozy Toro Rosso celou sezonu 2018 a v zákulisí probíhaly velmi intenzivní aktivity v rozvoji motorů Honda a jejich přípravy pro Red Bull. Což bylo také jedním z důvodů, proč se nedůvěřivý Daniel Ricciardo rozhodl Red Bull opustit a přejít k továrnímu Renaultu.
Přechod na jiné motory je ve Formuli 1 obrovský projekt, ale Red Bull mu jednak dal naprostou důvěru, a hlavně také čas a nasazení. Všichni počítali, o kolik Red Bul zpomalí nebo jak moc bude poruchový.
Ale přišla hned první Velká cena nové sezony a v Austrálii Max Verstappen dovezl Hondu na stupně vítězů. V cíli o více než půl minutu před lepším monopostem Ferrari. Jedno Ferrari dokázal Red Bull – Honda porazit také v kvalifikaci. Honda se na stupně vítězů dostala poprvé od roku 2008. Nasazení a vůle Red Bullu, kterou projevil už v prvních letech poté, co převzal na konci sezony zoufalý Jaguar a za pět let získal první titul.
Ve stejné Velké ceně Austrálie 2019 odstoupil McLaren Carlose Sainze s motorem Renault a s plameny na zádi auta. Domácí Daniel Ricciardo s továrním monopostem Renault cíl také neviděl….