Američan chce dobýt Evropu. Cadillac XT4 si s ničím nespletete | iSport.cz
29. září 2019 • 05:00

Američan chce dobýt Evropu. Cadillac XT4 si s ničím nespletete

Autor: David Bureš (Auto.cz)
TOP VIDEA
Liberec - Slavia: Po přesném centru Stancia zkušeně skóroval hlavou Škoda, 0:1 Liberec - Slavia: Po přesném centru Stancia zkušeně skóroval hlavou Škoda, 0:1
SESTŘIH: Karlovy Vary - Vítkovice 9:1. Totální demolice hostů, kteří tak prohráli šesté utkání v řadě SESTŘIH: Karlovy Vary - Vítkovice 9:1. Totální demolice hostů, kteří tak prohráli šesté utkání v řadě
VŠECHNA VIDEA ZDE

Cadillac má dodnes pověst toho nejvyššího luxusu, přestože v posledních letech jeho působení na evropském trhu bylo, řekněme, minimalistické. To se však mění a od konce letošního roku chce americký výrobce v Evropě opět působit se vším všudy, aby se tu znovu stal plnohodnotnou konkurencí pro prestižní značky jako BMW či Jaguar. Postupně bude rozšiřovat nabídku, přičemž hodně očekává od SUV XT4.



Velikostně se s délkou 4,6 metru jedná o konkurenta pro vozy typu Audi Q5, BMW X3 nebo Alfa Romeo Stelvio. Je však o chlup kratší, což je přece jen znát na vnitřním prostoru. Zaujmout bude chtít nepochybně designem. Chlapácká příď s obří maskou chladiče a protaženými světlomety skoro až k čelnímu sklu vzbuzovala pozornost všude, kde jsme se objevili. Jen málokdo ale poznal, o co se jedná, znak výrobce zkrátka tolik v podvědomí Evropanů není. Originální je i záď s vertikálně orientovanými světly. Tohoto cadillaca si zkrátka s ničím nespletete.

Vnitřek sází na luxusní notu a bohatou výbavu. K dispozici jsou barevný head-up displej promítající důležité informace na čelní sklo, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, ventilovaná sedadla nebo vyhřívaný volant. Vtipná je i funkce masážních sedaček, které fungují i jako bezpečnostní prvek. Když se parkující vozidlo blíží k překážce, sedadlo řidiče zavibruje jako upozornění na hrozící náraz. Evropská konkurence je možná kvalitou zpracování o kus dál, rozhodně ale nejde o něco, na co bychom si měli stěžovat. Kabina i tak působí velkolepě. Cadillac XT4 jsme testovali ještě před oficiálním zahájením prodeje v Evropě, šlo tedy o kanadskou specifikaci s benzinovým motorem 2.0 Turbo se 177 kW a 350 N.m. Jedná se o nově vyvinutý dvoulitr s proměnným zdvihem ventilů a vypínáním poloviny válců (tzv. ventilový rozvod DOHC TriPower), přeplňovaný turbodmychadlem typu twin-scroll a sběrným výfukovým potrubím integrovaným do hlavy válců.

V interiéru najdeme vybrané ovladače od Opelu. Německá značka bývala členem koncernu GM jako Cadillac.V interiéru najdeme vybrané ovladače od Opelu. Německá značka bývala členem koncernu GM jako Cadillac.Foto Ondřej Kroutil

Jednotka to není špatná, snadno se vytáčí a má dost síly. Přece jen by ale evropští zákazníci kvůli nižší spotřebě spíše ocenili turbodiesel. Vždyť si benzin řekne v průměru o nějakých 10 l/100 km. Cadillac ale na evropské preference myslí, a tak vůz na starém kontinentu bude oficiálně prodávat s turbodieselem. Konkrétně půjde o dvoulitr se 125 kW a 380 N.m. K dispozici bude s pohonem předních nebo všech kol. Zkoušená varianta využívá pohon všech kol s dvojicí spojek, umožňující pro snížení spotřeby paliva odpojit pohon zadní nápravy – kardan se odpojí nejen od zadního diferenciálu, ale také od motoru. Cadillac dokonce využívá tři nezvyklé režimy nastavení vozu – výchozí Tour sází výhradně na pohon předních kol, aby šetřil palivo, zbývající módy (AWD a Sport) už využívají pohon obou náprav. Právě sportovní režim naznačuje, že tohle není ta houpavá kocábka, kterou si mnozí spojí s vozem americké produkce.

XT4 naopak umí jezdit vcelku svižně.

Ano, ve výchozím režimu Tour s poháněnou přední nápravou automobil na limitu znejistí a nepůsobí v zatáčce tak odhodlaně jako evropská konkurence, ve čtyřkolkových módech však nabídne až nečekaně agilní chování. A houpání karoserie? Na poměry SUV nijak nevybočuje z průměru.

XT4 se náramně povedlo a je více než zajímavou alternativou k u nás zavedené luxusní konkurenci. Jestli bude atraktivně nastavena česká cena (jejíž přesnou hodnotu zatím neznáme, bude se pohybovat kolem milionu), věříme, že XT4 budeme na českých silnicích potkávat častěji.

Cadillac XT4 2.0 Turbo

Motor: Přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1998 ccm
Výkon: 177 kW při 5000/min
0-100 km/h: 7,9 s
Max. rychlost: 210 km/h
Spotřeba: 8,7 l/100km
Základní cena: cca 1 052 700Kč

Cadillac umí být až nečekaně agilní. Na komfort ale nezapomíná.
Cadillac umí být až nečekaně agilní. Na komfort ale nezapomíná.

 
Články odjinud


Články odjinud