Třetí do party. Kamiq sice nemá pohon všech kol, ale zvládá i polní cesty | iSport.cz
21. září 2019 • 06:30

Třetí do party. Kamiq sice nemá pohon všech kol, ale zvládá i polní cesty

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
Liberec - Slavia: Po přesném centru Stancia zkušeně skóroval hlavou Škoda, 0:1 Liberec - Slavia: Po přesném centru Stancia zkušeně skóroval hlavou Škoda, 0:1
SESTŘIH: Karlovy Vary - Vítkovice 9:1. Totální demolice hostů, kteří tak prohráli šesté utkání v řadě SESTŘIH: Karlovy Vary - Vítkovice 9:1. Totální demolice hostů, kteří tak prohráli šesté utkání v řadě
VŠECHNA VIDEA ZDE

Mladoboleslavská automobilka na český trh čerstvě uvedla nejmenší ze svých SUV, které sice nemůže mít pohon všech kol, vyšší světlost si ale po vzoru větších bratrů zachovává.



Vedle čistě elektrického malého modelu Citigoe iV, modernizovaného superbu a zcela nové kompaktní scaly si pro nás letos Škoda připravila i premiéru svého nejmenšího crossoveru s názvem Kamiq. Ten vyjíždí na stejném technickém základu jako zmíněná scala, proti níž je o 121 milimetrů kratší, avšak o šest centimetrů vyšší. Novinka vycházející z konceptu Vision X míří do stále hustěji zastoupeného segmentu malých SUV, jejichž popularita zabíjí podobně velká kombi. Ostatně u české automobilky tomu velmi pravděpodobně nebude jinak, kamiq má totiž částečně nahradit příští generaci Fabie Combi.

Nejmenší sourozenec modelů Karoq a Kodiaq nenabídne pohon všech kol, který není v tomto segmentu tak žádaný jako u dražších vozů. Na druhou stranu se Škoda Kamiq pyšní světlostí 182 milimetrů, díky níž zvládne polní cestu i nástrahy měst, v nichž oceníte vyšší pozici za volantem a lepší výhled z vozu.

Palubní deska je shodná s tou ve Škodě Scala. Plusem jsou materiály kvalitnější než ve většině ostatních škodovek.Palubní deska je shodná s tou ve Škodě Scala. Plusem jsou materiály kvalitnější než ve většině ostatních škodovek.Foto Archiv

Ačkoliv můžete mít pod kapotou kamiqu i čtyřválce 1.6 TDI/85 kW a 1.5 TSI dokonce se 110 kilowatty, silnější z dvojice litrových tříválců bohatě stačí. Má totiž 85 kW a 200 N.m. Takovými parametry se přitom ještě před deseti lety pyšnily minimálně o šedesát procent objemnější agregáty bez turbodmychadla. O dynamiku se proto bát nemusíte. Ve spojení s příplatkovým sedmistupňovým automatem s dvojicí spojek za 40 tisíc se malý motor skvěle hodí do města a okolí.

V běžném režimu převodovka řadí co nejefektivněji a bez cukání. Pokud mu budete chtít mluvit do práce, třeba před předjížděním, můžete jej pádly pod volantem pobídnout k změně stupňů. Jednou z hlavních zbraní škodovky je skvěle nastavený podvozek. Ten parádně krotí vyšší karoserii a dodává řidiči jistotu, přitom není nepříjemně prkenný, jak bývá obvyklé. Naopak, i na nepříliš hladkých cestách nenadskakuje ani nemlátí, ale žehlí naprostou většinu nerovností. To se opravdu povedlo!

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG

Motor: R3, 999 cm3, turbo
Výkon: 85 kW
Točivý moment: 200 N.m
Maximální rychlost: 193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10 s
Pohotovostní hmotnost: 1176 kg
Základní cena: 444 900 Kč

Mezi zemí a karoserií máte 182 mm, s nimiž si můžete troufnout i mimo asfalt
Mezi zemí a karoserií máte 182 mm, s nimiž si můžete troufnout i mimo asfalt

 
Články odjinud


Články odjinud