Americké tratě propadly, Le Mans je na třetím místě; v nejhorší desítce je i Barcelona, Valencie a Bahrajn.
Formule 1 je královská třída motorsportu, soustřeďují se sem ti největší odborníci a jsou zde utráceny nemalé sumy peněz. Základním kamenem závodů jsou však tratě, na kterých se jezdí. Mezi ty nejlepší a tradiční bezesporu patří Spa-Francorchamps, Silverstone a Suzuka. Samozřejmě můžeme jmenovat další, ale z těch novějších například Yas Marina Circuit, Sepang nebo Šanghaj.
Na serveru ´YallaF1´ Paul Murtagh uveřejnil podle něj deset nejhorších okruhů Formule 1. Shodou okolností je tam i španělský okruh, na kterém se pojede závod o tomto víkendu. V nejhorší desítce se nacházejí další dva okruhy, které jsou zapsány v letošním kalendáři.
10. Circuit de Catalunya
Nadcházející závod bude 22. v pořadí na okruhu nedaleko Barcelony. Těch předchozích 21 však zvláště zajímavých nebylo. Vzrušující duel byl k viděni mezi Mansellem a Sennou, ale nikdo na to nenavázal. Pouze v letech 1994, 1996, 2000 a 2001 to byla lehce vzrušující podívaná, ale především díky okolnostem (déšť, mechanická závada atd.), ne díky dění na trati.
V deseti případech vyhrál závod muž stojící na pole position, ostatní vítězové vzešly z prvních dvou řad na roštu, to jen dokládá, že okruh nenabízí mnoho prostoru k předjíždění. V posledních čtyřech závodech bylo k vidění pouze 21 předjížděcích manévrů. Týmy zde tráví hodně času při testování, proto okruh velmi dobře znají, nedá se tedy očekávat, že by letošní závod byl něčím výjimečný.
9. Fuji Speedway (nový)
V roce 2007 opustila Grand Prix Japonska Suzuku a mnoho fanoušků bylo zklamáno, protože Suzuka je skvělá trať. Okruh Fuji Speedway byl lehce přebudován a u starších fanoušků se objevil na tváři malý úsměv, protože si vzpomněli na dva vzrušující závody ze sedmdesátých let. Ale nová verze se dá těžko srovnávat s tou starou. Bylo také oznámeno, že Fuji bude alternovat se Suzukou, ale poté přišlo rozhodnutí, že japonská Grand Prix zůstane na Suzuce, což byl přínosný krok.
8. Kyalami (nový)
V sedmdesátých a osmdesátých letech to byl oblíbený podnik a mnoho lidí bylo v roce 1992 potěšeno návratem do Jihoafrické republiky. Na okruhu byly provedeny velké změny, zmizely originální náročné pasáže a dlouhé rovinky. Přišel na řadu pomalý a technický okruh, které měl lépe odrážet novou generaci vozů a pilotů. Provedené změny však z okruhu udělaly ´Mickey Mouse´, tedy nudné závodění. Trvalo jen rok, než byl okruh vyřazen ze seriálu Formule 1.
7. Circiut de Valencia
Když se začalo šuškat, že Španělsko bude hostit evropskou Grand Prix, očekávalo se, že bude na okruhu Ricarda Torma, kde Formule 1 pravidelně testuje a jezdí se zde MotoGP. Pro všechny bylo překvapením, když Bernie Ecclestone oznámil vznik okruhu v historickém přístavním městě.
Vznikl městský okruh, kde jsou asfaltové únikové zóny a nudná podívaná. Pro piloty je těžké předjet jiný vůz na rovinkách. V roce 2009 se za celý závod odehrál jen jediný předjížděcí manévr! Navíc španělští fanoušci nevytvářeli potřebnou atmosféru.
6. A1 Ring (nový)
Když v roce 1987 F1 opouštěla Österreichring, byl to smutný den, protože to byl rychlý a náročný okruh, který byl velmi populární. Po deseti letech byl okruh zpět v kalendáři F1, prodělal facelift a dostal jméno A1 Ring podle nového sponzora.
Nový okruh byl ale velmi nepopulární, piloti necítili žádnou výzvu a bylo to tu bez atmosféry. Prostě to nebyl ten starý okruh. Nedávno byl převzat Red Bullem a přejmenován na Red Bull Ring, ovšem profil monoho změn nedoznal.
Možná největších vzpomínky na A1 Ring jsou z roku 2002, kde Rubens Barrichello nechal vyhrát Michaela Schumachera. Okruh je spojován možná více s politikou než se závoděním, poté těžko říci, zda si vrcholná třída motorsportu zaslouží zde jezdit.
5. TI Aida
Okruh byl postaven v roce 1992 jako soukromá trať pro bohaté Japonce. Aida se však brzy dostala mezi řádné závodní tratě a v roce 1994 se zde jela pacifická Grand Prix. Celkem se zde jeli však jen dva závody, ale váže se k nim několik zajímavostí. V roce 1994 to byl předposlední závod Ayrtona Senny a Jordan získal první pole position. V roce 1995 zde Michael Schumacher získal svůj druhý titul.
Nicméně je to úzký a točitý okruh, kde je minimum možností k předjíždění (v roce 1994 se Damon Hill ve Williamsu zasekl za Gerhardem Bergerem s Ferrari a jel za ním až do posledního kola). Z kalendáře byl vyjmut v roce 1996 kvůli svému umístění v Japonsku. Týmy navíc neprojevily chuť se vrátit.
4. Bahrain International Circuit
Bahrajn se stal prvním závodem na středním východě, když v roce 2004 vstoupil do Formule 1. Prvních několik let přineslo dobré závodění, ale pak byl nazýván nejhloupějším závodem roku (rok 2010 se jelo na prodloužené verzi, která byla opravdu nudná, protože přidaná pasáž byla velmi pomalá). Podle Murtagova názoru bylo nejhorší to, že se začínalo na ničem, mohlo se postavit cokoliv. Stalo se to, že tu jsou čtyři rovinky, čtyři pomalé zatáčky a několik levo-pravých šikan, tedy žádná opravdová výzva. Někteří navíc přivítali, že se letos se v Bahrajnu ještě nezávodilo.
3. Le Mans Bugatti
Jak se může tento historický okruh motorsportu dostat na tento seznam. Je to trať, kde se od roku 1920 jezdí 24 hodinový závod a stal se legendou. Nicméně permanentní okruh pro pořádání podniků je méně známý a nepopulární. Závod se zde jel jen v roce 1967. Očekávalo se, že to Formuli 1 vynese do nebe, když se bude závodit na tomto nejznámějším okruhu Evropy. Bylo však zklamáním, když někteří piloti nazvali okruh ´Mickey Mousem´ a že je bez duše. F1 se sem nikdy nevrátila.
2. Phoenix
Byl to dočasný okruh Grand Prix USA. Phoenix nikdy nebyl ve Formuli 1 populární, žádný ze tří závodů nebyl úžasný. Okruh je typickým americkým s pravoúhlými zatáčkami a dlouhými rovinkami s betonovými bariérami. Nemá charakter, duši ani nenabízí žádnou výzvu pro piloty. Jedním opravdu zajímavým momentem historie F1 byl souboj Jeana Alesiho na Tyrellu a mistra světa Ayrtona Senny v roce 1990. Když v roce 1991 vyšla najevo, že místní pštrosí závod navštívilo více lidí než Formuli 1, došlo k ukončení spolupráce s Phoenixem a F1 se dalších devět let do USA nepodívala.
1. Las Vegas / Caesars Palace
Nejhorším závodem Formule 1 je často nazývána Caesars Palace Grand Prix, která se konala dvakrát – 1981 a 1982. Dvakrát se zde rozhodlo o mistru světa (1981 – Nelson Piquet, 1982 Keke Rosberg), ale přesto to nebylo nikdy populární místo. Závod se konal na parkovišti legendárního hotelu Caesars Palace, okruh byl plochý a lemován betonovými bariérami a byl velmi málo navštěvovaný. Mnoho příznivců si ulevilo, když v roce 1983 nebyl tento závod v kalendáři.