S výjimkou několika prominentních týmů ovládá formuli 1 před nástupem nových V6 motorů nejistota z budoucnosti.
Formule 1 se letos potýká s řadou nevyřešených problémů. Vedle dlouhodobého tématu, jakým jsou pneumatiky Pirelli, a od středy oznámeného obvinění Bernieho Ecclestonea za podezření z korupce, se také intenzivně diskutuje o důsledcích zavedení nových V6 přeplňovaných motorů od nadcházející sezóny.
Z doposud známých informací totiž vyplývá, že ceny tří výrobců (Ferrari, Mercedes a Renault) za dodávky motorů jsou tak vysoké, že si je ostatní týmy budou moci jen těžko dovolit. Nejdále v tomto směru zašel Renault, který vyčíslil cenu pro jeden tým na sezónu na 23 miliónů Euro.
To by bylo pro jeho současné odběratele Caterham a Williams prakticky likvidační a těžko by si je mohl dovolit i druhý tým Red Bullu, italská odnož Scuderia Toro Rosso, která plánovala od sezóny 2014 přechod od Ferrari právě k francouzskému dodavateli.
Ani ostatní automobiloví výrobci, kteří vyvíjejí motor podle nových pravidel formule 1, nepřicházejí s příliš lukrativní nabídkou. Mercedes vyčíslil cenu na 18 miliónů Euro a Ferrari na 15 miliónů Euro pro zákaznický tým za rok. Přesto jsou to v porovnání s Renaultem příznivější částky. Honda, která ve čtvrtek oznámila návrat do formule 1 společně s McLarenem, bude mít k dispozici svůj motor až od roku 2015 a předpokládanou cenu zatím nezveřejnila.
Přitom aktuální dělení peněz z výnosů formule 1 je Berniem Ecclestoneem nastaveno tak, aby velcí hráči neodcházeli. To ovšem může v konečném důsledku způsobit paradoxní situaci, kdy Ferrari i za předpokladu, že skončí v šampionátu konstruktérů až na desátém místě, obdrží více peněz než Lotus, který by se stal mistrem světa.
Z toho vyplývá, že rozdíly mezi bohatými a chudými týmy se ještě více prohloubí a nikde není psáno, že další z nich nepotká podobný osud jako na konci minulé sezóny španělskou stáj HRT. Přestože se již několik let ve formuli 1 diskutuje o omezení rozpočtů, v pravidlech se takto jasně definovaná podmínka dodnes neobjevila a vždy záleží jen na chuti týmů domluvit se.