Marie Sehnálková
20. dubna 2022 • 15:45

Příčiny černého startu Red Bullu: nadváha, styl jízdy i nedůvěra

Vstoupit do diskuse
0
  • Video se připravuje ...

    Po loňské sezoně, ve které červení býci získali jezdecký titul, patřili letos k hlavním favoritům. Této role se jim ovšem dosud dostát nepovedlo. Úřadující mistr světa Max Verstappen zatím dokončil pouze jeden závod a týmu aktuálně patří až třetí místo v Poháru konstruktérů. Jaké jsou příčiny dosavadního nezdaru stáje z Milton Keynes?

  • Když se dva perou, třetí se směje

    Red Bull a Mercedes. Dva dominátoři loňského ročníku, kteří sváděli dramatický souboj o titul až do posledního kola posledního závodu. Vyčerpávající bitva, která stála oba týmy spoustu sil i peněz. Zatímco úhlavní nepřátelé se přetahovali o vítězství, Ferrari mezitím přesunulo pozornost k roku 2022. A náskok italské stáje je znát. Charles Leclerc v úvodních třech velkých cenách získal 71 z maximálních 78 bodů a v Poháru konstruktérů Ferrari zatím vede před druhým Mercedesem o 39 bodů. Red Bull naproti tomu stále bojuje s nespolehlivostí a stříbrné šípy se potýkají s poskakováním na rovinkách.

  • Nadváha

    Poradce týmu Helmut Marko prozradil, že vedle spolehlivosti je dalším problémem nového monopostu RB18 také hmotnost. Red Bull má aktuálně nejtěžší auto ve startovním roštu. Na dosažení minimálního limitu 798 kilogramů by potřeboval „zhubnout“ asi 10 kilo. Každých deset kilogramů navíc přitom zpomalí vozidlo o tři až čtyři desetiny sekundy na kolo. To se sice nemusí zdát jako mnoho, ale ve světě F1, kde vítěze a poražené dělí tisíciny, jde o zásadní rozdíl. „Čekají nás těžké časy. Překvapilo nás, jak bylo Ferrari v Austrálii rychlé. Neřešili tak moc pneumatiky jak my, bohužel jsme zaostávali. Pracovat na spolehlivosti a do toho snižovat hmotnost při rozpočtovém stropu bude těžké,“ uvedl Marko.

  • Styl jízdy

    Maxe Verstappena si červení býci po loňské sezoně cenili natolik, že s ním podepsali smlouvu až do roku 2028 a udělali z něj tak jezdce s nejdelším kontraktem ve formuli 1. V letošním roce jsou však monoposty zcela nové a zdá se, že agresivnímu stylu úřadujícího mistra tolik nevyhovují. Nemění dostatečně rychle směr jízdy, kvůli čemuž nemůže zatáčky projíždět tak, jak byl doposud zvyklý. Naopak týmové dvojce Sergiu Perézovi změna pravidel prospěla. Zatímco loni na Verstappena ztrácel i půl sekundy na kolo, letos jsou jejich výkony relativně vyrovnané. „Checo odjel v Austrálii skvělý závod, byl na stejné úrovni jako Max. V letošním roce se velmi zlepšil v kvalifi kaci a v závodě je také dobrý,“ míní poradce Helmut Marko.

  • Nedůvěra

    Max Verstappen v uplynulé sezoně z dvaadvaceti závodů neprojel cílem celkem třikrát. Letos za sebou má sice zatím pouhé tři závody, avšak už dva z nich kvůli technickým problémům nemohl dokončit. „Na míle se vzdalujeme nejlepším. Na boj o mistrovský titul nechci v tuhle chvíli vůbec myslet. Mnohem důležitější je, abychom dojížděli závody,“ řekl po Velké ceně Austrálie frustrovaný Verstappen. Technické potíže měl už před startem a mechanici prováděli na jeho voze do poslední chvíle úpravy. „Věděl jsem, že tam byl nějaký problém. A měl jsem pochybnosti, jestli závod zvládnu dokončit. Pokud ale chcete bojovat o titul, tyhle věci se nemohou stávat,“ je z jeho slov cítit nedůvěra v monopost, který mu byl letos svěřen. Jenže právě pochybnosti o týmu i stroji mohou zásadně ovlivnit jezdcovo chování na trati i konečné umístění.

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud