Ivo Pospíšil
2. srpna 2018 • 05:00

Kornfeil o aktuální sezoně i budoucnosti: Láká mě pódium v Brně

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Hvězdy vyvedly partnerky: kdo dorazil na vyhlášení Fotbalisty roku?
PRVNÍ DOJEM ze čtvrtfinále: Motor se zlepšuje, ale dostává lekci, co Třinec umí
VŠECHNA VIDEA ZDE

Připomíná letos kouzelníka, jenž se proseká z každé šlamastiky. Navzdory slabším kvalifikacím či trestům byl už šestkrát v top 10, v MS kubatury Moto3 mu zatím patří 7. místo a divokým skokem ve Francii se stal hvězdou, které blahopřál i Marc Márquez. „Je to zatím má nejlepší sezona,“ říká Jakub Kornfeil. Nyní sní o bedně v GP České republiky a rovněž brzkém přesunu do Moto2.



O víkendu bude hlavní českou nadějí na stupně vítězů a dobře to ví. „Ten závod je něčím speciální. Těšil jsem se na něj vloni s Mahindrou a těším se na něj i teď. Nechci zklamat fanoušky, takže doufám, že budu bojovat vepředu,“ věří Jakub Kornfeil. Není však o čem pochybovat. Loňský rok, kdy skončil v MS na horším stroji dvaadvacátý, a letos, kdy je zatím sedmý – to je nebe a dudy.

Dá se říct, že je to tedy po výměně týmu a stroje vaše nejlepší sezona za poslední roky?
„Ano, jsem rád, že nám drží technika a nepadám. Kdyby navíc nebyly nějaké penalizace, které mě mrzí, mohl jsem mít bodů ještě víc. Co se ale dá dělat. Na druhou stranu je tam však znát stabilita, že jsme konkurenceschopní celou dobu. Od závodu v Le Mans jsme tam a to je strašně důležité.“

Takže?
„Myslím, že je to zatím vydařená sezona. Byly tam sice slabší a silnější roky, ale když to asi vezmu se vším všudy, je to má dosud nejpovedenější sezona v Moto3. V roce 2016 jsem skončil na hondě u Malajců osmý celkově, ale neměl jsem tak dobré výsledky a závody.“

Co dalšího se mimo výměny stroje a týmu změnilo? Jste třeba i sebevědomější?
„Určitě ano. Změnila se hromada věcí, pracuji s jinými lidmi, máme v týmu jiné mechaniky a je tam i hodně Španělů. Já vždy říkal a říkat budu, že španělská a italská mentalita jsou do motorek tou nejlepší. Ti kluci chtějí vyhrávat a jsou hladoví po úspěchu. Takže i když jsme třeba ve volném tréninku devátí nebo šestí, jim to nestačí a chtějí být ještě lepší. To jsem třeba vloni vůbec necítil, takže si toho vážím. Cítím se v týmu skvěle a vyhovuje mi. Jsou tam srdcaři a rozumí tomu.“

O výjimečnosti sezony svědčí i váš zázračný let ve Francii, kdy jste v plné rychlosti přeskočil padajícího soupeře a pak pokračoval dál. Je to i pro vás nezapomenutelný moment?
„Rozhodně, tohle se nepodaří každou sezonu. A myslím, že to takhle vnímají i ostatní. Když jdu třeba padokem, tak mě lidi zastavují a ptají se právě na tenhle incident. Jako bych to měl napsané na čele – viděl to celý svět a pomohlo mi to i v propagaci. Hromada lidí mě kvůli tomu začala sledovat i na sociálních sítích. Všechno zlé je k něčemu dobré.“

To je pravda a hlavní citát u jedné fotky na Facebooku zní: Když nevíte co, přidejte plyn. Skutečně to bylo to, že už jste věděl co dělat? Nebo to bylo i o instinktu?
„Nebylo lehké to ustát a myslím, že za mnou stáli všichni svatí. Už se mi to takhle párkrát stalo, že jsem v podobných situacích upadl. Třeba vloni jsem najel do motorky v kvalifikaci v Brně a tehdy s tím nešlo nic udělat, protože se tam motorka natočila špatně a já najel do nádrže, šel přes řídítka a rozbil se. Kdežto tady ta motorka šla krásně… a já na to byl i připravený, protože tomu Bastianinimu to tam létalo v každém kole. Ne, že bych to čekal, ale věděl jsem, že to může přijít.“

Respekt vám na Twitteru pak vyslovil i šestinásobný mistr světa MotoGP Marc Márquez, který je též vyhlášený, že umí ustát divoké situace. Stalo se to pak součástí vaší image?
„Ano, vím, že se mi podařilo něco výjimečného a hodně jsem se zviditelnil. Snažím se tím pak i hodně prezentovat na webu a hodně jsme ten skok využívali i v propagaci.“

Co je ale potřeba zlepšit, jsou vaše kvalifikace. Čím to, že jste častokrát v sezoně startoval z tak vzdálené pozice, ale v závodě pak spustil takovou stíhací jízdu?
„Je to jednak tím, že ještě v nedělním warm upu dolaďujeme určité detaily, a také tím, že se kvůli tomu během kvalifikace moc za nikým nevytahuju a jezdím většinou sám. Potřebuju, abych tam byl sám a zkoušel nastavení motorky. Teď v Německu to moc nevyšlo, jen jsem vyrovnal čas, jenž jsem jel ve druhém tréninku, a to bylo málo. V kvalifikaci je nutné, aby alespoň jedno kolo bylo dost rychlé, tak třeba o pět desetinek lepší, které vás vynese do první desítky.“

Jaký plán tedy chystáte, aby to vyšlo teď v Brně?
„Tam bude hlavně důležité reagovat na průběh tréninků. Pokud budu mít rychlost a motorka nám bude fungovat, tak nevidím důvod, proč bych měl jet sám, a mohl bych se za někým vytáhnout. To ale předbíhám. Zatím nic vymyšleného nemám a uvidí se podle toho, jak to půjde.“

V čem má pro vás Masarykův okruh výhodu a v čem si zase na něj dávat pozor?
„Pro mě je každoroční výhodou, že tam přichází mraky českých fanoušků, kteří vytvoří skvělou atmosféru. A nevýhodou je pak celý poslední úsek, který se jede v podstatě jen do kopečka, takže tam potřebuju jet dost rychle. Pokud tedy nemáte rychlost nebo správné nastavení motoru, automaticky ztrácíte – je to složitá pasáž.“

Jakub Kornfeil v tréninku Moto3 na GP Francie v Le Mans
Jakub Kornfeil v tréninku Moto3 na GP Francie v Le Mans

Nicméně budete hlavní českou nadějí na bednu. Je to lákavé, nebo svazující?
„Jasně, že to láká. Na druhou stranu je to však pro mě cílem každého závodního víkendu. Je potřeba tedy stát nohama na zemi. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet, a podle toho pak budeme tlačit na pilu.“

A co přesun do vyšší kubatury Moto2? Cítíte, že by po letošku nastal pravý čas?
„Tak ten čas nastal už dřív (v Moto3 působí už desátou sezonu), ale zatím mi není nějak souzeno. Navíc je do Moto2 hrozně náročné se dostat, v podstatě tam vede cesta už jen přes peníze a výsledky už ani nehrají takovou roli. Chce tam hrozně moc kluků, ať už z MotoGP, Moto3 nebo i jiných šampionátů. Je hodně těžké se tam probojovat.“

Ve vašem případě, kdy si sám sobě děláte manažera… jak je náročné v Česku sehnat sponzora, který by vám tam pomohl?
„Sehnat v Česku sponzora takovéhoto typu je náročné a stále se mi to nedaří. I proto jsem v MS s Kájou Abrahamem sám. Co se mě týče, mám jen jednoho obrovského partnera ze Slovenska, to je asi všechno.“

Jezdecky jste ovšem na Moto2 připraven…
„Stoprocentně. Vždycky jsem zastával názor, že důležité je dosáhnout topu a pak se posunout o kategorii výš a toho se stále držím. Jít o patro výš mě teď láká.“

Vstoupit do diskuse
0
Aktuální události
Články odjinud


Články odjinud