Vonnovou ekonomická krize neohrozí

Lindsey Vonnová
Lindsey VonnováZdroj: ČTK/AP
ČTK
MS - Val d'Isere
Začít diskusi (0)

Mistryně světa v super-G a ve sjezdu Američanka Lindsey Vonnová je jedním z mála alpských lyžařů, kteří se v době ekonomické krize nemusejí obávat o přísun peněz od sponzorů.

Většina firem oznámila, že bude muset přehodnotit sponzorské smlouvy a seškrtat své výdaje na sportovce, kterým se tolik nedaří. Čtyřiadvacetiletá Vonnová je v současnosti největší hvězdou sjezdového lyžování, což si její hlavní sponzor Red Bull uvědomuje a zajišťuje jí ten nejlepší servis.

Vonnová tak ze svého zimního střediska v Rakousku letěla soukromým tryskáčem do Ženevy a následně absolvovala jen krátkou jízdu do dějiště mistrovství světa ve Val d'Isere. Výrobce energetických nápojů rovněž platí Vonnové kondičního trenéra.

"Mám opravdu štěstí. Nedávno jsem s Red Bullem prodloužila spolupráci o další tři roky. Mám všechno, co potřebuji," řekla Vonnová agentuře Reuters "Ale vím, že většina holek má potíže. Všechny ty, které nepatří do nejlepší desítky, už dneska těžko hledají sponzory," prohlásila.

Vinu na tom má i ekonomická krize, která nutí společnosti utahovat opasky a kontrolovat každý účet. "V důsledku současného vývoje jsme nuceni mnohem pozorněji přehodnotit každé euro investované do lyžařského sponzoringu," uvedl mluvčí německé společnosti Milka vyrábějící čokoládu, která je již desetiletí jedním z největších sponzorů sjezdového lyžování.

Do Milka týmu, který sdružuje lyžařky podporované výrobcem čokolády, patří i mistryně světa ve slalomu Šárka Záhrobská.Rovněž francouzský výrobce brýlí Vuarnet, pojmenovaných po vítězi sjezdu z olympijských her ve Squaw Valley z roku 1960 Jeanu Vuarnetovi, prohlásil, že už nemůže reagovat na žádosti ohledně sponzoringu.

Jeden z hlavních partnerů francouzské reprezentace tak reagoval na rostoucí počet žádostí o finanční příspěvky. "Stále více a více společností ruší sponzoring, a tak se na nás obrací mnoho sportovců se žádostí o finanční podporu, aby mohli dál závodit.

Už jsme ale bez prostředků," uvedl marketingový manažer Vuarnetu Cedric Pescheux.Také automobilka Audi jako jeden z hlavních sponzorů lyžařských závodů včetně mistrovství světa hodlá rozsah sponzoringu přezkoumat. Ve svých plánech bude opatrný i výrobce outdoorového oblečení Halti, oficiální partner mistrovství světa ve Val d'Isere a finského olympijského týmu.

"Budeme muset seškrtat výdaje na sportovce, kterým se příliš nedaří," uvedl viceprezident firmy Martti Uusitalo.Někteří sponzoři kvůli krizi již neplní své závazky vůči lyžařům.

"Jedna maďarská banka slíbila, že mi zajistí vůz na cestování po závodech, pak si to ale kvůli krizi rozmyslela," uvedla maďarská reprezentantka Anna Bereczová, která na šampionátu obsadila 34. místo v super-G. Dvacetiletá lyžařka pak požádala o pomoc Porsche a Volvo, ale byla rovněž odmítnuta.

Snížení nákladů na sponzoring se týká i výrobců lyží, kteří nejlepším závodníkům dodávají lyže zdarma. Někteří sjezdaři si už dnes musejí kupovat lyže sami.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů