10. června 2019 • 00:00

Čistá mobilita a Hyundai – spojení, které funguje čím dál lépe

Prezentace klienta
TOP VIDEA
Zimák k play off NHL. Lener i analytik tipují postup Bostonu. V čem se Nečas blíží Pastovi?
Mám rád, když Ostrava žije Baníkem, říká Buchta. Je rychlejší než Tanko?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Hyundai má nejširší nabídku elektrifikovaných pohonů na evropském trhu. Automobilka nabízí pohony čistě elektrické, hybridní, plug-in hybridní, ale i mild-hybridní. Vlajkovým vozem značky je však elektromobil poháněný vodíkovým palivovým článkem NEXO, který při jízdě dokonce čistí vzduch.



Historie vozů Hyundai s elektrifikovanými pohony se datuje do roku 2016, kdy automobilka uvedla na trh modelovou řadu IONIQ, která jako první na světě nabídla v jedné karosářské variantě možnost výběru všech tří důležitých elektrifikovaných pohonů – IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-in Hybrid a IONIQ Electric.

Vozy modelové řady IONIQ vynikají nebývalou vnitřní prostorností, komfortním podvozkem, bohatou výbavou, dlouhým dojezdem, nízkými provozními náklady i efektním tvarem karoserie, která má koeficient odporu pouhých 0,24, což v praxi znamená, že po sundání nohy z plynového pedálu vůz prakticky nezpomaluje a vy máte pocit, jako byste jeli spíše z kopce než po rovině.

Kromě modelu IONIQ Electric se Hyundai může pochlubit i dalším plně elektrickým vozem, a to SUV Hyundai KONA Electric. Ten se pyšní tituly „Elektromobil roku“ 2018 nebo „Zelené auto roku 2018“ a je zákazníky oceňován kromě atraktivního designu především za mimořádně dlouhý dojezd 449 kilometrů (dle metodiky WLTP) na jedno nabití. Model KONA byl již představen také v hybridní variantě jako Hyundai KONA Hybrid. Dalším elektrifikovaným SUV modelem je komfortní Hyundai Tucson MHEV, který se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku a využívá mild-hybridní technologii, tedy částečně hybridní pohon s napětím 48 V.

Poslední zástupcem v nabídce ekologicky šetrných vozidel je model Hyundai NEXO, který je prvním sériově vyráběným vozem s pohonem na vodíkový palivový článek (FCEV). Vůz je vlajkovou lodí společnosti především pro svojí ekologičnost. Při jízdě dokonce čistí vzduch a jedinou jeho odpadní látkou je voda. NEXO je výjimečné také tím, že v roce 2018 obdrželo jako první elektromobil na vodík maximální hodnocení bezpečnosti v nárazových testech Euro NCAP a stalo se zároveň i nejbezpečnějším velkým SUV na trhu.

Články odjinud


Články odjinud