VC RakouskaTrať: Red Bull Ring, Spielberg, Rakousko
Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Trať: Red Bull Ring, Spielberg, Rakousko
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1. Mercedes 363 bodů
2. Ferrari 228 bodů
3. Red Bull 169 bodů
4. McLaren 52 bodů
5. Renault 32 bodů
6. Alfa Romeo 22 bodů
7. Racing Point 19 bodů
8. Toro Rosso 17 bodů
9. Haas 16 bodů
10. Williams 0 bodů
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 197 bodů
2. Valtteri Bottas (Mercedes) 166 bodů
3. Max Verstappen (Red Bull) 126 bodů
4. Sebastian Vettel (Ferrari) 123 bodů
5. Charles Leclerc (Ferrari) 105 bodů
6. Pierre Gasly (Red Bull) 43 bodů
7. Carlos Sainz (McLaren) 30 bodů
8. Lando Norris (McLaren) 22 bodů
9. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 21 bodů
10. Daniel Ricciardo (Renault) 16 bodů
11. Nico Hülkenberg (Renault) 16 bodů
12. Kevin Magnussen (Haas) 14 bodů
13. Sergio Pérez (Racing Point) 13 bodů
14. Daniil Kvjat (Toro Rosso) 10 bodů
15. Alexander Albon (Toro Rosso) 7 bodů
16. Lance Stroll (Racing Point) 6 bodů
17. Romain Grosjean (Haas) 2 body
18. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) 1 bod
19. George Russell (Williams) 0 bodů
20. Robert Kubica (Williams) 0 bodů
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
Pit lane:
Okruh Red Bull Ring měří 4 318 metrů a závod je vypsán na 71 kol. Traťový rekord ze závodu drží Kimi Räikkönen, který před rokem zajel čas 1:06.957. Loňské prvenství bude obhajovat Max Verstappen.
První Grand Prix se na této trati jela v roce 1970. Jezdci na dráze, která čítá dvě pravé a sedm levých zatáček, ujedou dohromady 306,452 km.
Velké ceny formule 1 mají v Rakousku velmi bohatou historii a tradici. Poprvé se závod na rakouském území uskutečnil v roce 1964 v Zeltwegu a poté v roce 1970 na nově postaveném Österreichringu, který byl později přejmenován na A1Ring, respektive Red Bull Ring.
Mezi nejznámější incidenty na tomto okruhu patří ten z roku 2002, kdy vedení týmu Ferrari použilo týmovou režii k tomu, aby vedoucí Rubens Barrichello pustil před sebe Michaela Schumachera. Nesmyslnost tohoto kroku podtrhl fakt, že se jednalo o teprve šestý závod z celkových sedmnácti.
Red Bull Ring patří k nejkratším tratím v kalendáři. Nejlepší místa k předjíždění jsou v zatáčkách 1, 2 a 3.
Z první části kvalifikace nepostoupili oba piloti stáje Racing Point Sergio Pérez a Lance Stroll. Spolu s nimi neprošli ani jezdci týmu Williams George Russell a Robert Kubica. Pětici vypadnuvších závodníků doplnil Daniil Kvjat z Toro Rosso.
Druhá fáze kvalifikace také nepřinesla nic překvapivého. Mezi desítku nejrychlejších neproklouzli Romain Grosjean (Haas), Nico Hülkenberg (Renault), Alexander Albon (Toro Rosso), Daniel Ricciardo (Renault) a Carlos Sainz (McLaren).
Pole position si na Red Bull Ringu vyjel Charles Leclerc z Ferrari, kterého v první řadě doplní Max Verstappen z Red Bullu, protože původně druhý Lewis Hamilton z Mercedesu dostal penalizaci tří míst na startu za zablokování Kimiho Räikkönena. Druhou linii si pro sebe zarezervovali Valtteri Bottas z Mercedesu a jeho týmový kolega Lewis Hamilton. Naopak zklamáním je Sebastian Vettel, který se ale kvůli technickým problémům vůbec nezúčastnil třetího kvalifikačního segmentu.
Penalizace: Carlos Sainz a Alexander Albon odstartují z posledních dvou míst, protože vyměnili celou pohonnou jednotku. Kevin Magnussen ztratí pět míst na startu za předčasnou výměnu převodovky. Nico Hülkenberg klesne o pět pozic za použití dodatečného elementu pohonné jednotky. Lewis Hamilton a George Russell poklesnou o tři příčky za blokování soupeřů během kvalifikace.
V prvním tréninku zajel nejrychlejší čas Lewis Hamilton z Mercedesu (1:04.838), na kterého druhý Sebastian Vettel z Ferrari ztratil 144 tisícin sekundy. Třetí dojel Hamiltonův týmový kolega Valtteri Bottas s mankem 161 tisícin. Úvodní trénink ale musel být předčasně ukončen, protože Nico Hülkenberg si o obrubník poškodil spoiler a kvůli úlomkům, které zůstaly na trati, byly vyvěšeny červené vlajky.
Druhý trénink pro sebe uzmul Charles Leclerc z Ferrari časem 1:05.086. Druhému Valtterimu Bottasovi nadělil 331 tisícin a třetímu Pierrovi Gaslymu z Red Bullu 401 tisícin. Ani odpolední trénink se neobešel bez nehody. Max Verstappen v poslední zatáčce nezkrotil monopost a narazil do bariéry. Podobně dopadl i Valtteri Bottas. Blízko k havárii měl i Vettel, který skončil až osmý. Hamilton zaujal čtvrtou pozici.
V závěrečném volném tréninku byl nejlepší opět Charles Leclerc časem 1:03.987. Druhý Lewis Hamilton zaostal o 143 tisícin a třetí Valtteri Bottas o 234 tisícin. Poslední tréninková jednotka se na rozdíl od předchozích dvou obešla bez karambolů. Vzhledem k tomu, že Leclerc vyhrál dva ze tří tréninků, určitě nebude radno Ferrari podceňovat.
Na prvním místě průběžného pořadí šampionátu jezdců je stále Lewis Hamilton z Mercedesu, který dosud nasbíral 187 bodů. Jeho týmový kolega Valtteri Bottas na něj ztrácí 36 bodů. Třetí Sebastian Vettel z Ferrari má na svém kontě 111 bodů.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ POHÁRU KONSTRUKTÉRŮ
V Poháru konstruktérů nadále neohroženě vládne stáj Mercedes se ziskem 338 bodů. Druhé Ferrari nastřádalo bodů 198 a třetí Red Bull 137. Pokud nastolené tempo německému týmu vydrží, bude vítěz mezi konstruktéry znám už po Velké ceně Itálie na okruhu v Monze.