VC ItálieTrať: Monza, Itálie
Vítěz: P. Gasly (AlphaTauri) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Trať: Monza, Itálie
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
V průběhu závodu odstavil svůj monopost Kevin Magnussen, načež musel na trať safety car. Sotva se bezpečnostní vůz vrátil do boxů, vyjel na dráhu znovu po velké nehodě Charlese Leclerca. Velká cena Itálie pak byla na několik minut úplně zastavena a posléze byla restartována z pevných pozic, což se stalo poprvé v historii.
Lewis Hamilton inkasoval od sportovních komisařů penalizaci 10 sekund stop and go za to, že vjel do boxové uličky v době, kdy byla zavřená. Rázem se tak propadl až na dno a tím bylo zaděláno na překvapivé složení na stupních vítězů.
Hodně špatná nálada nadále panuje u Ferrari. Na domácí trati totiž odstoupili oba piloti. Do cíle nedojel ani Sebastian Vettel ani Charles Leclerc.
1. Mercedes – 281 bodů
2. Red Bull – 158
3. McLaren – 98
4. Racing Point – 82
5. Renault – 71
6. Ferrari – 61
7. Alpha Tauri – 47
8. Alfa Romeo – 2
9. Haas – 1
10. Williams 0
1. Lewis Hamilton (Mercedes) – 164 bodů
2. Valtteri Bottas (Mercedes) – 117
3. Max Verstappen (Red Bull) – 110
4. Lando Norris (McLaren) – 57
5. Lance Stroll (Racing Point) – 57
6. Alexander Albon (Red Bull) – 48
7. Charles Leclerc (Ferrari) – 45
8. Pierre Gasly (AlphaTauri) – 43
9. Carlos Sainz (McLaren) – 41
10. Daniel Ricciardo (Renault) – 41
11. Sergio Pérez (Racing Point) – 34
12. Esteban Ocon (Renault) – 30
13. Sebastian Vettel (Ferrari) – 16
14. Nico Hülkenberg (Racing Point) – 6
15. Daniil Kvjat (AlphaTauri) – 4
16. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) – 2
17. Kevin Magnussen (Haas) – 1
Okruh Monza měří 5 793 metrů a závod je vypsán na 53 kol. Traťový rekord ze závodu drží Rubens Barrichello, jenž v roce 2004 zajel čas 1:21.046. Loňské prvenství bude obhajovat Charles Leclerc.
První Grand Prix se na této trati jela v roce 1950. Dráha, na které jezdci ujedou celkem 306,72 km, čítá jedenáct zatáček, z nichž je sedm pravých a zbytek levých. Mezi nejznámější patří Curva Grande, Variante Ascari nebo Parabolika.
Italské Monze se říká Chrám rychlosti nebo také Mekka motorsportu. Okruh byl totiž postaven už na začátku dvacátých let minulého století a od té doby se tady odehrálo několik nezapomenutelných momentů. Bohužel byl svědkem i několik vážných nehod s fatálními následky. O svůj život zde přišli Wolfgang von Trips, Alberto Ascari, Jochen Rindt nebo Ronnie Peterson.
Ve své původní modifikaci měla trať deset kilometrů a součástí byl i ovál se dvěma klopenými zatáčkami. Monza chyběla v kalendáři formule 1 pouze jednou, a to v roce 1980.
Mizérie Ferrari pokračovala také v kvalifikaci. V její první části totiž skončil Sebastian Vettel. Spolu s ním nepostoupili ani Romain Grosjean (Haas), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), George Russell (Williams) a Nicholas Latifi (Williams). V případě George Russella se jedná o menší překvapení, protože letos se mu v kvalifikacích dařilo, když se pravidelně účastnil i druhé fáze.
Mezi desítku nejrychlejších neprošli Daniil Kvjat (AlphaTauri), Esteban Ocon (Renault), Charles Leclerc (Ferrari), Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) a Kevin Magnussen (Haas). Ani druhý jezdec stáje se vzpínajícím se koněm ve znaku neprošel do Q3.
Pole position získal v Monze Lewis Hamilton časem 1:18.887. V první řadě jej doplní týmový parťák Valtteri Bottas. Druhou linii pak zaplní Carlos Sainz a Sergio Pérez (Racing Point). Největší vyzyvatel Mercedesu Max Verstappen se postaví až do třetí řady k Landu Norrisovi.
Konečné pořadí kvalifikace na Velkou cenu Itálie: 1. Hamilton (Mercedes), 2. Bottas (Mercedes), 3. Sainz (McLaren), 4. Pérez (Racing Point), 5. Verstappen (Red Bull), 6. Norris (McLaren), 7. Ricciardo (Renault), 8. Stroll (Racing Point), 9. Albon (Red Bull), 10. Gasly (AlphaTauri), 11. Kvjat (AlphaTauri), 12. Ocon (Renault), 13. Leclerc (Ferrari), 14. Räikkönen (Alfa Romeo), 15. Magnussen (Haas), 16. Grosjean (Haas), 17. Vettel (Ferrari), 18. Giovinazzi (Alfa Romeo), 19. Russell (Williams, 20. Latifi (Williams).
Úvodní trénink na Velkou cenu Itálie ovládl Valtteri Bottas, který zaznamenal čas 1:20.703. Jeho stájový kolega, Lewis Hamilton, jenž bral druhé místo, na něj ztratil 245 tisícin. Třetí skončil Alexander Albon z Red Bullu se ztrátou 797 tisícin sekundy. Ferrari na domácí trati opět propadlo. Charles Leclerc dojel jedenáctý a Sebastian Vettel devatenáctý.
Ve druhém tréninku se pořadí mezi oběma jezdci Mercedesu na čele prohodilo. Tentokrát zvítězil Lewis Hamilton časem 1:20.192. Druhý Valtteri Bottas nabral manko 262 tisícin a třetí Lando Norris z McLarenu byl pomalejší o 897 tisícin sekundy. Zástupci Ferrari se sice o něco zlepšili, ale do ideálu mají stále hodně daleko. Deváté místo Charlese Leclerca a dvanáctá pozice Sebastiana Vettela jsou toho jasným důkazem.
Poslední tréninkové jízdy se staly kořistí pro Valtteriho Bottase, který zapsal čas 1:20.089. Ve třetím tréninku zazářili piloti McLarenu. Druhý skončil Carlos Sainz se ztrátou 229 tisícin a třetí pak Lando Norris, který projel cílem o 323 tisícin sekundy pomaleji. Lewis Hamilton obsadil až pátou příčku. Charles Leclerc se zařadil na jedenáctý flek a Sebastian Vettel na patnáctý.
Na prvním místě v průběžném pořadí šampionátu jezdců je nadále Lewis Hamilton z Mercedesu, který dosud nasbíral 157 bodů. Druhý je Max Verstappen z Red Bullu se ziskem 110 bodů a stupně vítězů pak uzavírá Valtteri Bottas z Mercedesu, který si připsal 107 bodů.
PRŮBĚŽNÉ POŘADÍ POHÁRU KONSTRUKTÉRŮ PO GP BELGIE:
Stájím stále neohroženě kraluje Mercedes, jenž má na svém kontě 264 bodů. S velkým odstupem se na druhé pozici nachází Red Bull se 158 body a na třetí příčce je McLaren, který disponuje 68 body.