VC Saúdské ArábieJeddah Corniche Circuit, Džidda, Saúdská Arábie
Vítěz: M. Verstappen (Red Bull) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Jeddah Corniche Circuit, Džidda, Saúdská Arábie
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
1.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
Boj o pole position už od počátku přineslo několik dramat. První se odehrávalo mimo trať a byl to závod mechaniků Kick Sauberu, kterým Čou Kuan-jü připravil v FP3 svou nehodou nepříjemnou práci. Mechanici nakonec s posledními minutami Q1 dokázali dostat Číňana na trať, ten ale nestihl o 1,3 vteřiny přejet cílovou čáru před vypršením času a tedy nezahájil žádné měřené kolo. Na chvostu ho dle očekávání doplní Logan Sargeant oba Alpiny (Gasly P18, Occon P17) a nakonec i druhý pilot Sauberu Valtteri Bottas, který se v nadějném kole přimotal do hustého provozu. Nehodu si málem zapsal i Oscar Piastri, který na výjezdu z poslední zatáčky (která je extrémně rychlá) ztratil kontrolu nad zadkem vozu a nejprve pravou zadní a následně i přední gumou políbil betonovou zeď. Naštěstí to skončilo jen u toho.
V Q2 už jsme byli svědky červené vlajky, i zde se to ale obešlo bez nehody. Nica Hülkenberga totiž zradil jeho Haas a v rychlém kole ztratil výkon. Vůz se ale nevypl a Němec tak mohl dojet do výběhové zóny, kde byl rychle odtlačen z dráhy a zbytek Q2 sledoval v oné zatáčce s maršály a užíval si jejich hudbu z malého reproduktoru.
Po restartu padly oči na mladičkého Olivera Bearmana, náhradníka za Carlose Sainze, který byl ještě v pátek odoperován a nyní se zotavuje. Prvnímu britskému pilotu Ferrari od roku 1996 se dařilo, v rychlém kole ale zachyboval a Q3 mu nakonec utekla o pouhých 36 tisícin. Do TOP 10 se nedostali ani zbylí středopoloví jezdci Albon, Magnussen a Ricciardo.
Q3 už byla hlavně o chytrosti. Týmy jely v tandemu, aby si navzájem rozrážely vzduch, Fernando Alonso si v závěru dokonce lišácky počkal u poslední zatáčky na Lewise Hamiltona, který dokončoval rychlé kolo, pověsil se za něj, otevřel DRS a do svého rychlého kola tak byl de facto vystřelen prakem. Bylo mu to ale k ničemu, pokazil třetí sektor a dnes vystartuje z druhé řady. Nevedlo se ani Mercedesům, které opět skončily v jejich obvyklém teritoriu okolo 7. místo (P7 Russell, Hamilton P8).
Ve finále to tak byla opět show Maxe Verstappena, který druhému Leclercovi nadělil tři desetiny. Třetí pak dojel Sergio Pérez, Red Bullu chybělo na double 24 tisícin.
Minulý závodní víkend se Španělovi vydařil, ze Saúdské Arábie si však neodveze ani bod. Pilot Ferrari se už od příjezdu do Džiddy necítil dobře, ve středu byl jen pozdravit tým, vynechal mediální povinnosti a trávil celý den na hotelu. Ve čtvrtek sice tréninky odjezdil (6. a 7. místo), v pátek v poledne ale přišla informace, že končící pilot má problémy se slepým střevem a kvůli tomu vynechá zbytek závodního víkendu.
Nahradí ho mladík z F2 a pilot akademie Ferrari Oliver Bearman. Pilot stáje Prema Racing prokázal během minulé sezony dobrou rychlost, trápila ho však konzistentnost. Letos v úvodním podniku v Bahrajnu skončil až předposlední, uvidíme, jak se mu bude řídit monopost Ferrari. Do F1 nakoukl poprvé už loni, odjezdil dvakrát volný trénink ve voze Haasu.
Kvalifikace v Bahrajnu dala fanouškům naději, že se vepředu bude o čelo vyrovnaně bojovat. Jenže už v prvním kole nastolil staré pořádky Max Verstappen. Ten si už v prvním kole vybudoval náskok přes jednu vteřinu a ve velké pohodě si stylem start-cíl dojel pro první místo s bodem navíc za nejrychlejší kolo.
Na stupni vítězů Verstappena doplnil týmový kolega Sergio Pérez a Carlos Sainz. Právě pilot Ferrari, jenž je v příštím roce zatím bez angažmá, prokázal opravdu dobré tempo. Naopak lehce za očekáváním dojel čtvrtý Charles Leclerc, který se však v úvodu musel potýkat s problémovými brzdami.
Mluvilo se ovšem i o incidentu, jenž se stal po samotném konci závodu v dojezdovém kole mezi piloty RB. V závěru Júki Cunodu na příkaz týmu pustil před sebe Daniela Ricciarda, který měl předjet Kevina Magnussena. To ale nedokázal a Cunoda chtěl své 12. místo, toho se mu však už nedostalo. Japonec byl velice rozčarovaný a v dojezdovém kole do svého australského týmového kolegy dvakrát málem najel.