To je ze třídy Moto2 pro dnešek vše. Od 18:00 vyvrcholí katarská Grand Prix závodem třídy MotoGP!
Závodníci si užívají ceremoniál na stupních vítězů. Na počest Lorenza Baldassarriho zazní italská hymna.
Tak závod třídy Moto2 přinesl krásnou podívanou! Na ní měl obrovskou zásluhu Thomas Lüthi, který zahájil závod pomalu, ale z ničeho nic začal být suverénně nejrychlejším jezdcem na trati a předjížděl jednoho soupeře za druhým. Jeho stíhačka skončila na druhém místě, když v závěru ještě tvrdě útočil na Lorenza Baldassarriho, který to na cílové rovince těsně udržel. Ital si tak připsal nakonec asi zasloužené vítězství, jelikož vedl v podstatě po celý průběh závodu. Třetí místo pak pro sebe utrhl Marcel Schrötter, ten zdolal Remyho Gardnera o neuvěřitelní 2 tisíciny sekundy.
Konec závodu.
Cíl’
Důležitý moment
Třetí nakonec Marcel Schrötter, ten předčil dokonce o 2 tisícinky Remyho Gardnera. To je neuvěřitelné!
Cíl’
Důležitý moment
Bylo to hodně těsné, Thomas Lüthi dělal, co mohl, ale Lorenzo Baldassarri to udržel! Oba jezdce dělilo na cílové rovince pouhých 26 tisícin sekundy! Wow!
20’
Důležitý moment
Remy Gardner jde na třetí místo před Marcela Schröttera! Baldassarri klopil do první zatáčky posledního kola už jen těsně před Lüthim!
19’
Důležitý moment
Tři desetiny mezi prvními dvěma jezdci! Poslední kolo přinese velké drama!
19’
Už jen půl sekundy ztrácí Thomas Lüthi na Lorenza Baldassarriho! Gardner útočí na Schrottera! Na úvod sezóny nám Moto „dvojky“ servírují krásný závod!
18’
Poslední tři kola. Remy Gardner ještě začal dramaticky sjíždět třetího Schröttera. Thomas Lüthi stáhl na Baldassarriho jen minimum, zdá se, že Ital situaci na prvním místě kontroluje.
17’
Další pozici ztratil Álex Márquez, předjel ho Sam Lowes. Brit si polepšil na šesté místo.
17’
Na vedoucího Lorenza Baldassarriho ztrácí Lüthi jednu sekundu. No, uvidíme...
17’
Důležitý moment
Je to tady! Thomas Lüthi zaútočil na slip streamu a do zatáčky klopí jako druhý!
16’
Lüthi je na zadní gumě Marcela Schröttera. To Remy Gardner ztrácí už sekundu.
16’
Thomas Lüthi se vydal stíhat druhého Marcela Schröttera a zároveň stále jede rychleji než vedoucí Baldassarri. Tímhle tempem by ještě mohl i vyhrát!
15’
Důležitý moment
Teď ale Lüthi využil chybičky Gardnera, který byl dlouhý a je definitivně třetí!
15’
Thomas Lüthi šel na brzdách před Remyho Gardnera, ale ten se nedal a Švýcarovi to vrátil!
14’
Lüthi je nejrychlejším jezdcem na trati. Poslední kolo zajel o půl sekundy rychleji než vedoucí Baldassarri a už se tlačí na Gardnera!
13’
Před Márqueze se mezitím dostal Augusto Fernández. Ten je tedy na pěkném pátém místě.
13’
Skvěle jedoucí Thomas Lüthi se opravdu dostává do boje o bednu! Je v kontaktu se Schrötterem a Gardnerem. Tak zkušený Švýcar si zvykl zpět na Moto „dvojku“ hodně rychle!
12’
Lorenzo Baldassarri drží vysoké tempo. Druhý Schrötter na něj ztrácí 8 desetin sekundy.
11’
Thomas Lüthi je tam! Švýcar se rozjel k výbornému výkonu. Uvidíme, zda ještě stačí atakovat pódium.
11’
Thomas Lüthi už útočí na Álexe Márqueze. Zdá se, že je rychlejší a je otázkou času, kdy se dostane na čtvrté místo. Navíc opět překonal své nejrychlejší kolo.
11’
Pořadí na dalších místech: 6. Fernández, 7. Lowes, 8. Marini, 9. Vierge, 10. Binder.
10’
Álex Márquez přestává stačit tempu vedoucí trojice a zřejmě bude mít co dělat s Lüthim. Xavi Vierge se propadá a propadá. Nyní je až devátý.
10’
Thomas Lüthi zajel podruhé nejrychlejší kolo závodu a začíná ukazovat, že i on by měl patřit ke špici mezi jezdci ve třídě Moto2!
9’
Nějaké problémy musí mít Brad Binder. Ten teď uzavírá první desítku!
9’
Před chvílí jsem říkal, že Thomas Lüthi jede na devátém místě. Švýcar ale zabral a v tuto chvíli je už pátý! Téměř najednou krouhnul Lowese a propadajícího se Viergeho.
8’
Až do desátého místa je pole stále vyrovnané. Větší, než sekundový rozdíl, je až mezi desátým Marinim a jedenáctým Bastianinim. Jsou tam rovné dvě sekundy.
Od této sezóny tu máme také jednu podstatnou změnu v pravidlech, co se týče kvalifikace. I u tříd Moto3 a Moto2 byly zavedeny dvě části kvalifikace. Do její druhé části přímo postoupí nejrychlejších čtrnáct jezdců z prvních třech tréninků a další čtyři závodníci si zajistí postup z první části.
Ani Moto „dvojkám“ se nevyhnuly změny v jezdeckém obsazení. Do MotoGP povýšili mistr světa Francesco Bagnaia i druhý muž loňského šampionátu Miguel Oliveira. Mezi elitu to pak odešli zkusit také Fabio Quartararo a Joan Mir.
Máme tu ale i zajímavý návrat z královské třídy, po nepříliš povedené loňské sezóně se totiž do Moto2 vrací zkušený Švýcar Thomas Lüthi. Z Moto3 pak přichází mistr světa Jorge Martín nebo Marco Bezzecchi, jenž se loni také dlouho držel ve hře o titul.
Do třídy Moto2 navíc od této sezóny vstupuje legendární značka MV Augusta. Ta spojila síly s týmem Forward Racing.
Okruh – Losail International Circuit:
Moderní okruh leží na předměstí hlavního města Kataru Dauhá. První Grand Prix hostil v roce 2004, o čtyři roky později se zde konaly historicky první večerní závody za umělého osvětlení, z nichž se stala mezi fanoušky i jezdci oblíbená tradice.
Okruh měří 5,4 km a jezdci se musejí vypořádat s deseti pravotočivými a šesti levotočivými zatáčkami. Cílová rovinka je více než kilometr dlouhá.
Vítám tu všechny příznivce těch nejrychlejších jednostopých strojů! Po zimním klidu zbraní jsme se konečně dočkali startu nové sezóny Mistrovství světa silničních motocyklů! Šampionát již tradičně startuje na katarském okruhu Losail International Circuit, který leží na území města Dauhá. Ani letos Vás neochudíme o textové přenosy ze závodů všech tří hlavních kategorií. V 16:20 odstartují do svého klání jezdci třídy Moto2.
Vítáme vás u on-line přenosu. Závod začíná v 16:20.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Máme tu ale i zajímavý návrat z královské třídy, po nepříliš povedené loňské sezóně se totiž do Moto2 vrací zkušený Švýcar Thomas Lüthi. Z Moto3 pak přichází mistr světa Jorge Martín nebo Marco Bezzecchi, jenž se loni také dlouho držel ve hře o titul.
Do třídy Moto2 navíc od této sezóny vstupuje legendární značka MV Augusta. Ta spojila síly s týmem Forward Racing.
Moderní okruh leží na předměstí hlavního města Kataru Dauhá. První Grand Prix hostil v roce 2004, o čtyři roky později se zde konaly historicky první večerní závody za umělého osvětlení, z nichž se stala mezi fanoušky i jezdci oblíbená tradice.
Okruh měří 5,4 km a jezdci se musejí vypořádat s deseti pravotočivými a šesti levotočivými zatáčkami. Cílová rovinka je více než kilometr dlouhá.