Velká cena Španělska - Moto2Circuito de Jerez - Angel Nieto Spain
Vítěz: L. Marini (ITA) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Circuito de Jerez - Angel Nieto Spain
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Jorge Martín (3. místo): Byl to pro mě dobrý závod. Od začátku jsem se chtěl držet vpředu. Měl jsem ale problémy s řízením jako v Kataru a první dva jezdce jsem musel nechat ujet. Že jsem v závěrečných kolech odjel Lowesovi, beru jako vítězství.
Tecuta Nagašima (2. místo): Chtěl jsem jet od začátku naplno, abych zůstal vepředu. Když jsem se snažil sjet Lucu, málem jsem spadl a v závěru závodu se už raději nepokoušel o nic riskantního. Výsledek je důležitý pro šampionát, který vedu s dobrým náskokem.
Luca Marini (vítěz): Už středeční test byl velmi dobrý. V pátek jsme vyzkoušeli motocykl v závodních podmínkách a chování v horku. Dostal jsem se dopředu a pak jsem si hlídal náskok na Nagašimu. Když mě začal stahovat, zase jsem byl schopen zajet rychlé kolo. Velmi důležité body vzhledem k výpadku v Kataru.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Na úvod sezóny v Kataru se představili alespoň jezdci tříd Moto3 a Moto2. Závodníci prostřední kategorie divákům bohatě vynahradili zrušený závod MotoGP, jelikož především ve druhé polovině svého klání nabídli parádní podívanou. Závěr závodu naprosto ovládl Japonec Tecuta Nagašima, jenž se po startu z šestnáctého místa postupně probíjel dopředu. Poté, co se ujal vedení, ostatním v posledních kolech ujel a mohl slavit premiérové vítězství kariéry. Druhý skončil Lorenzo Baldassarri a na pódiu stanul také Enea Bastianini. Nejlepším z nováčků byl osmý Arón Canet.
Pořadí:
1. Tecuta Nagašima (JPN/Kalex) 40:00,192 min
2. Lorenzo Baldassarri (ITA/Kalex) +1,347 s
3. Enea Bastianini (ITA/Kalex) +1,428 s
4. Joe Roberts (USA/Kalex) +1,559 s
5. Remy Gardner (AUS/Kalex) +1,901 s
Velmi populární okruh v Jerezu byl vybudován v roce 1986 a o rok později už hostil závody Mistrovství světa silničních motocyklů. V minulosti byl Jerez i dějištěm závodů Formule 1 a dodnes je týmy hojně využíván k testování. Trať je dlouhá 4,4 km a disponuje pěti levotočivými zatáčkami a osmi pravotočivými. Kromě toho se závodníci musejí vypořádat se zajímavými technickými pasážemi.
Potvrzené závody pro sezónu 2020:
19. července: Velká cena Španělska (Jerez)
26. července: Velká cena Antalusie (Jerez)
9. srpna: Velká cena České republiky (Brno)
16. srpna: Velká cena Rakouska (Red Bull Ring)
23. srpna: Velká cena Štýrska (Red Bull Ring)
13. září: Velká cena San Marina (Misano)
20. září: Velká cena Emilie Romagny (Misano)
27. září: Velká cena Katalánska (Barcelona)
11. října: Velká cena Francie (Le Mans)
18. října: Velká cena Aragonie (Motorland Aragón)
25. října: Velká cena Teruelu (Motorland Aragón)
8. listopadu: Velká cena Evropy (Valencia)
15. listopadu: Velká Valencie (Valencia)