Velká cena Itálie - Moto3Autodromo Internazionale del Mugello
Vítěz: S. García (ESP) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Autodromo Internazionale del Mugello
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
V polovině závodu nejprve spadl z prvního místa o titul bojující Andrea Migno. V závěrečné fázi se pak ostatním oddělila sedmičlenná skupina, v níž se bojovalo doslova do projetí cílem. V poslední zatáčce se dostal do čela Sergio García, jenž ale svou pozici na slip streamu neudržel a na cílové čáře ho těsně překonal Izan Guevara. Ten se však z vítězství radoval jen chvíli. Vedením závodu byl totiž odsunut o jedno místo za překračování limitů trati a na nejvyšším stupínku tak stane Sergio García. Ten tak upevní své vedení v šampionátu. Výtečný výkon předvedl také Tacuki Suzuki, který dojel třetí, byť musel absolvovat průjezd delším kolem za incident s Öncüem.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Závod třídy Moto3, který musel být v úvodu po několika pádech zastaven a restartován, přinesl krásnou podívanou. Určitě k tomu přispělo i jeho zkrácení na 14 kol a jezdci tak nemuseli příliš šetřit pneumatiky. Pole jelo velmi dlouho pohromadě, ale před posledním kolem se oddělila pětičlenná skupina, která si to rozdala o stupně vítězů. Do ní se nevešel například ani lídr šampionátu Sergio García, který dojel sedmý.
Závěrečné kolo skvěle zvládl Jaume Masià, který dokázal zareagovat na útok Ajumua Sasakiho, jemuž na výjezdu z poslední zatáčky vrátil předjetí. Třetí místo si pak na stejném místě pro sebe uzmul Izan Guevara, ten poslal mimo pódium Dennise Foggiu. Ital bude poté, co si v kvalifikaci vyjel pole position asi lehce zklamán. Spokojen nebude ani Diogo Moreira. Ten po skvělém startu dokonce chvíli vedl. Pak se ale začal rychle propadat a dojel čtrnáctý.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Autodrom se nachází 30 km od města Florencie. V okolí Mugella se závodilo už od 20. let minulého století. V roce 1988 koupila stávající okruh rodina Ferrariových a nechala ho přestavět do dnešní podoby. Jde o moderní závodiště, které splňuje veškeré bezpečnostní požadavky a navíc je pověstné krásnou přírodní scenérií. První Velká cena světového šampionátu silničních motocyklů se zde jela v roce 1976, od roku 1991 pak Mugello hostí MS pravidelně.
Trať v Mugellu je velmi náročná pro závodníky i z hlediska nastavení motocyklu. Obsahuje jak pomalé i rychlé zatáčky, tak dlouhé rovinky. Okruh je dlouhý 5,245 km a nachází se na něm šest levotočivých a devět pravotočivých zatáček.