Velká cena Kataru - MotoLosail International Circuit
Vítěz: C. Vietti (ITA) Další informace:
- Stadion
- Losail International Circuit
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Druhý Arón Canet říkal, že měl o víkendu problémy se zadním kolem, na což s týmem před závodem pracovali. Díky tomu se mu v úvodních kolech podařilo několik předjetí a dostal se tak dopředu. Za druhé místo je rád.
Vítěz Celestino Vietti děkoval týmu. Pochvaloval si zlepšení motocyklu mezi třetím tréninkem a kvalifikací. Prozradil, že hlavně v úvodu závodu chtěl tlačit na maximum, což vyšlo, když si dokázal vyjet rozhodující náskok.
Do cíle bohužel nedojel Filip Salač. Ten se po skvělém vystoupení v kvalifikaci držel po startu na šesté pozici, ve třetím kole však bohužel spadl. Salač ale rozhodně ukázal, že se s ním musí v jeho nováčkovské sezóně ve třídě Moto2 počítat.
Skvělou premiérovou kvalifikaci v nové třídě absolvoval český jezdec Filip Salač. Ten má k dispozici kvalitní stroj týmu Gresini a jeho potenciálu rozhodně využil. Salač v jednu chvíli dokonce vedl, nakonec vyrazí do závodu ze čtvrtého místa, což je velmi nadějná výchozí pozice. Jedná se také o nejlepší kvalifikační výsledek českého jezdce v historii třídy Moto2, která se jezdí od roku 2010.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Mezi favority se klidně může zařadit i nováček Pedro Acosta. Ten loni hned ve svém prvním roce v šampionátu ovládl třídu Moto3 a i na Moto „dvojce“ zřejmě bude hodně rychlý. České fanoušky pak bude nejvíce zajímat, jak si povede Filip Salač. 20letý jezdec odjel v nejslabší třídě tři kompletní sezóny, loni stanul poprvé v kariéře na pódiu a pro rok 2022 podepsal smlouvu v týmu Moto2 Gresini.
Moderní okruh leží na předměstí hlavního města Kataru Dauhá. První Grand Prix hostil v roce 2004, o čtyři roky později se zde konaly historicky první večerní závody za umělého osvětlení, z nichž se stala mezi fanoušky i jezdci oblíbená tradice.
Okruh měří 5,4 km a jezdci se musejí vypořádat s deseti pravotočivými a šesti levotočivými zatáčkami. Cílová rovinka je více než kilometr dlouhá.