31. července 2015 • 11:45

Český pohár má nového sponzora. Bude se jmenovat MOL Cup

Autor:
Vítěz Poháru FAČR 2014/15
TOP VIDEA
Zlín - Slavia: Škoda jako Poborský! Krásným lobem překonal Dostála, Slavia vede 2:0 Zlín - Slavia: Škoda jako Poborský! Krásným lobem překonal Dostála, Slavia vede 2:0
Chomutov - Mountfield HK: Hokejová paráda! 16letý Lauko vymíchal obránce Newtona Chomutov - Mountfield HK: Hokejová paráda! 16letý Lauko vymíchal obránce Newtona
VŠECHNA VIDEA ZDE

Novým generálním partnerem fotbalového Poháru FAČR se stala ropná a plynárenská společnost Mol, která v ČR provozuje síť čerpacích stanic. Soutěž se tak bude nově jmenovat MOL Cup. Smlouva je podepsaná na tři roky s dvouletou opcí. Jelikož stejná společnost sponzoruje i pohár na Slovensku, nyní probíhají jednání o tom, že by od příští sezony mohl vzniknout Československý Superpohár, ve kterém se utkají vítězové pohárových soutěží z obou zemí.



"Chtěli bychom, aby vítězové spolu hráli o Superpohár, navázali bychom tak na historii. Nyní je to ve fázi vyjednávání, ale věřím, že se příznivci na to mohou v dohledné době těšit," řekl předseda FAČR Miroslav Pelta. "Chtěli bychom to odstartovat už od příští sezony," dodal.

Společnost Mol na Slovensku funguje pod značkou Slovnaft. V Česku provozuje síť čerpacích stanic Lukoil a Pap Oil. Členem představenstva je Oszkár Világi, který je zároveň majitelem fotbalového klubu v Dunajské Stredě. "Jelikož má pan Világi k fotbalu podobný vztah jako já a angažuje se v klubu, tak bylo jednání jednodušší," řekl Pelta.

Věří, že příchodem nového partnera se zvýší prestiž soutěže. "Pohár je nejsnazší cesta do Evropy a mužstva si to uvědomují. V okolních zemích je to chlouba a já bych chtěl, aby i u nás tomu tak bylo. Nový partner je jen začátek, budou následovat další kroky. Chceme zvýšit hodnotu poháru stejně jako je tomu u ligy," dodal Pelta.

Pohár FAČR v minulosti nesl například názvy minerální vody Ondrášovka či České pošty. Podle marketingové společnosti STES vyjde uspořádání jednoho ročníku poháru na zhruba 10 milionů korun. S novou identitou poháru byly spuštěny také sociální sítě soutěže, na kterých se fanoušci dozví novinky jak ze současnosti, tak i historie poháru.

Témata:  sportfotbalpohárČesko