"Když člověk dojíždí v desítce, tak je to dobrý pocit. K tomu, aby se člověk dostal do pětky, je ale potřeba i více štěstí, více zkušeností, možná i lepší auto. Už dříve jsem řekl, že můj cíl je být lepší než táta, a udělám pro to hodně. Zároveň si ale všichni uvědomujeme, že každý Dakar může být jiný," řekl Macík na dnešní tiskové konferenci v Praze.
Sedmadvacetiletý pilot se svojí posádkou i letos bojovali s menšími technickými problémy hned v úvodu rallye, kdy opravou ztratili přes dvě hodiny. Ve druhé polovině soutěže však zajížděli časy v elitní desítce a nakonec se posunuli i na konečné desáté místo.
Základním cílem pro nás bylo rallye dokončit, což se podařilo. Poté jsme chtěli zasahovat do desítky, což se také povedlo, a dařilo se nám i dělat vítr nahoře. V jedné z etap jsme byli čtvrtí, což bylo super. A i když jsme nakonec skončili na chvostě desítky, tak pořád je to desítka," uvedl Macík, který jen litoval řady zrušených měřených úseků i dvou celých etap. "Na druhou stranu se díky tomu poté o to rychleji jelo. Rušení ale bylo správné. Spoustě lidí to zachránilo život," podotkl.
Macík letos usedl do nové specifikace kamionu Liaz a výrazné změny si pochvaloval. "Bylo to úplně jiné a změny byly poznat. Postupně jsme zrychlovali i proto, že auto fungovalo. Pořád jelo dopředu," podotkl člen týmu Big Shock Racing.
Pro příští rok se budou v sedlčanské centrále týmu snažit podle všeho vylepšit jen výkon motoru. "V některých pasážích kolem mě (soupeři) odjížděli tak, že jsem s tím nebyl schopen nic dělat. Jinak bylo ale auto naprosto konkurenceschopné, což nás samotné možná překvapilo. Věděli jsme ale, že je dobré," dodal Macík.