Analytická služba Esports Charts zveřejnila nejsledovanější esportové tituly roku 2021. Žebříček sestavila na základě celkového počtu zhlédnutých hodin v rámci turnajů. Analýzou tak prošlo přes 100 turnajů, nejsou v ní však započítané čínské streamovací platformy.
Vítěz zůstává stále stejný. League of Legends dokonale plní roli nejsledovanějšího esport titulu posledních let. V porovnání s rokem 2020 se sledovanost v minulém roce zvedla o 13 procent až na 664 milionů hodin.
Populární lolko si samozřejmě připsalo i jeden rekord, když na finále Worlds 2021 koukalo v jeden moment 4 miliony diváků. Na úplné vítězství to ale nestačilo, protože ještě o 1,4 milionů diváků více se dívalo na turnaj v mobilní hře Free Fire World Series 2021.
Druhé místo si tradičně udržel Counter-Strike: Global Offensive. Loni se sice ozývaly hlasy a proroctví, že éra CS:GO musí skončit a že na jeho místo nastoupí nová střílečka od Riot Games Valorant. Jenže ten se nedostal ani mezi TOP5 nejsledovanějších titulů. Zato csko se v roce 2021 dostalo až na 410 milionů hodin, což v porovnání s předchozím obdobím dělá růst o 14 %.
Velkým osvěžením pro CS:GO scénu byl návrat Majoru po dvou letech. Na největší turnaj v této střílečce se ve finále v jeden moment dívalo rekordních 2,75 milionů diváků, což je téměř dvakrát víc než byl předchozí rekord v ELEAGUE Major 2017. Další loňské turnaje pak v peaku atakovaly milionovou hranici. Podzimní finále BLAST Premier Fall 2021, IEM Cologne 2021 a ESL Pro League Season 14 dosáhly na zhruba 800 tisíc diváků.
Na třetím místě se objevuje první mobilní hra – Mobile Legends: Bang Bang. Poprvé se tento titul zařadil mezi tři nejsledovanější esport hry a s téměř 387 miliony zhlédnutých hodin nebyl příliš daleko od překonání CS:GO.
Tahle mobilní MOBA se těší obrovské popularitě na Filipínách, v Indonésii nebo v Malajsii. Nejvyššího peaku hra dosáhla během play-off světového šampionátu M3, kdy se v jeden moment dívalo 3,2 milionů diváků. Během celého roku Mobile Legends: Bang Bang překonala peak 1 milionů diváků hned sedmkrát. Zároveň tahle mobilní pařba měla ze všech analyzovaných her nejnižší počet odvysílaných hodin. Živě byla jen kolem 5 tisíc hodin. Pokud organizátoři turnajů přinesou do streamů více obsahu, může se stát, že v dalším roce bude Mobile Legends: Bang Bang mířit na nejvyšší příčku.
Na čtvrtém místě se ocitla Dota 2, která poprvé v historii vypadla z TOP3. Největší zájem byl logický o mistrovství světa The International 10 s grandiózním prizepoolu kolem 40 milionů dolarů. Na finálový zápas mezi PSG.LGD a Team Spirit se v peaku dívalo 2,74 milionů diváků. Během celého roku se pak počet zhlédnutých hodin vyšplhal na 345,8 milionů. To je o 27 procent více než v roce 2020.
Pátá pozice nejsledovanějšího esport titulu patří PUBG Mobile. Střílečka z dílny Kraftonu a Tencentu zaznamenala obrovský růst oproti roku 2020 a počet zhlédnutých hodin se zvýšil o 61 procent na 216 milionů.
Nejvyšší zaznamenaný peak byl 3,8 milionů diváků při lednovém finále turnaje PMGC Season 0. V dalších měsících PUBG Mobile překonalo dvakrát milionový peak díky jihoasijskému finále turnaje PMPL 3 2021 a PUBG Mobile World Invitational 2021.
Nejsledovanější esport hry v roce 2021
(podle celkového počtu zhlédnutých hodin)
1. League of Legends – 664,1 milionů
2. Counter-Strike: Global Offensive – 410,8 milionů
3. Mobile Legends: Bang Bang – 387,2 milionů
4. Dota 2 – 347,6 milionů
5. PUBG Mobile – 216,7 milionů