Proč v přímém přenosu O2 TV Sport nebyl zveřejněn záběr usvědčující z faulu Matěje Ryneše, nikoliv Jana Sýkoru? Na to se po zápase Hradce Králové s Plzní (1:2) ptají fanoušci a na sociálních sítích televizní stanici za to „nakládají“. Důvodem je, že video, které vneslo do hojně propíraného případu světlo, bylo pořízené reverzní kamerou. S tou režisér při opakovaných záběrech běžně nepracuje. Prostě to není zvykem. Navíc se všechno děje v rychlosti, není čas detailně zkoumat všechny obrazové výstupy z kamer. „Nejsme rozhodčí,“ brání své lidi Marek Kindernay, výkonný ředitel O2 TV.
V inkriminované chvíli došlo na hřišti během pár vteřin k více důležitým událostem. V devětadvacáté minutě duelu domácího Hradce Králové s Plzní za nerozhodného stavu 0:0 nejprve ke střetu Ryneše se Sýkorou, z následné protiakce k „červenému“ faulu Smrže na Chorého. Režisér musel do přenosu vměstnat vše podstatné.
V případě souboje Ryneše a Sýkory použil záběry z klasických kamer, které se běžně využívají pro tzv. opakovačky. A ty usvědčovaly z faulu plzeňského hráče. Proto ve studiu O2 TV Sport trenér David Holoubek mluvil o vážném pochybení hlavního rozhodčího Tomáše Klímy.
„Záběrů máme k dispozici celou řadu ze všech kamer. Je na režisérovi, které použije. Zcela logicky zvolil dva nejprůkaznější pohledy z detailních kamer, z kterých opakovačky vypadají nejlépe. Navíc v tu chvíli se zdálo, že fauluje Sýkora. Proto neměl důvod se tím dál zabývat, musel rychle pracovat i s faulem Smrže,“ vysvětluje speciálně pro iSport.cz Marek Kindernay, výkonný ředitel O2 TV.
Materiál, který usvědčuje z faulu Ryneše, byl zachycen reverzní kamerou. Vzhledem k (ne)kvalitě obrazového záznamu s ní režisér přenosu při opakovačkách nepracuje.
„Nikde na světě se pro opakované záběry reverzní kamery nevyužívají. S režisérem jsem o tom dnes mluvil. Musím se ho zastat. Není jeho vinou, co z toho vzniklo. Do přenosu dal z jeho pohledu nejprůkaznější materiál. Je potřeba si uvědomit, že my nejsme rozhodčí. Úlohou režiséra není zkoumat záběry, takovou roli nemá. Od toho je VAR,“ praví Kindernay.
Čistě hypoteticky, obrázky z reverzní kamery by se v televizi objevily ve chvíli přezkumu. Pokud by Klímu vyzval VAR Václav Štěrba k prohlednutí záznamu, režisér by okamžitě věděl, s jakými záběry pracuje. A mohl by jet střihnout do přímého přenosu. Tedy i sekvenci zachycenou reverzní kamerou.
„Ano, pak by to pro něj bylo jednodušší. Ihned by mohl zareagovat. Obecně si ale myslím, že v těchto situacích, které mají přímý dopad na vývoj utkání, by rozhodčí měl dojít k obrazovce,“ předkládá návrh Marek Kindernay.
Z | V | R | P | Skóre | B | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Sparta | 30 | 20 | 8 | 2 | 70:29 | 68 | |
2. Slavia | 30 | 20 | 6 | 4 | 81:25 | 66 | |
3. Plzeň | 30 | 17 | 6 | 7 | 55:29 | 57 | |
4. Bohemians | 30 | 14 | 6 | 10 | 53:49 | 48 | |
5. Slovácko | 30 | 13 | 7 | 10 | 36:38 | 46 | |
6. Olomouc | 30 | 10 | 11 | 9 | 45:40 | 41 | |
7. Liberec | 30 | 10 | 8 | 12 | 39:43 | 38 | |
8. Hr. Králové | 30 | 11 | 5 | 14 | 34:40 | 38 | |
9. Ml. Boleslav | 30 | 9 | 10 | 11 | 39:42 | 37 | |
10. Č. Budějovice | 30 | 10 | 5 | 15 | 35:54 | 35 | |
11. Jablonec | 30 | 9 | 8 | 13 | 46:57 | 35 | |
12. Ostrava | 30 | 9 | 8 | 13 | 43:42 | 35 | |
13. Teplice | 30 | 8 | 8 | 14 | 38:63 | 32 | |
14. Brno | 30 | 8 | 7 | 15 | 40:56 | 31 | |
15. Pardubice | 30 | 8 | 4 | 18 | 29:58 | 28 | |
16. Zlín | 30 | 5 | 11 | 14 | 37:55 | 26 |
- Skupina o titul
- Skupina o Evropu
- Skupina o záchranu