Průzkum: fanoušci preferují českou ligu, Sparta v popularitě vládne i mezi soupeři

Děkovačka sparťanů po remíze s Olomoucí
Patrik Vydra v souboji s Antonínem Růskem
Jan Kuchta a Angelo Preciado v souboji s Danielem Holzerem
Albion Rrahmani slaví s Ermalem Krasniqim gól
Emmanuel Uchenna v utkání proti Plzni
Fotbalisté Sparty slaví postup do finále poháru
Fotbalisté Sparty slaví postup do finále poháru
22
Fotogalerie
Chance Liga
Vstoupit do diskuse (34)

Sportovně za špičkou zaostává, ale jinak Sparta zůstává nadále klubem s nejvyšším dosahem v Česku. To vychází z nového průzkumu společnosti Ipsos, který zkoumal rozložení fanouškovských sil v Česku, chování diváků, ale i jejich spokojenost s fotbalem. Slavia se zase může pyšnit lepším veřejným míněním.

Výzkumná společnost Ipsos oslovila reprezentativní vzorek 2 000 lidí, sledovala nejen celkový zájem o fotbal, ale i pozici jednotlivých fotbalových klubů u veřejnosti. Z tohoto pohledu Sparta vládla – na otázku „Jaký z fotbalových klubů znáte?“ spontánně zmíní jméno pražského klubu 80 % populace, podpořenou znalost o něm má 91 %. Ještě lépe je na tom v rámci Středočeského kraje a Prahy.

Slavia není v nijak vzdáleném závěsu, s čísly 71 % a 88 %, za Spartou ale velmi zaostává v „top of my mind“, tedy vyřčení prvního klubu, který vás napadne (63 % ku 20 %). Třetí je Baník, čtvrtá Plzeň a pátí Bohemians. Co se týče samotného fanouškovství, data vyšla na špici vcelku vyrovnaně. Aktivní vyznávání rudých barev přiznalo 14 % oslovených, těch červenobílých 13 %. Následuje Plzeň (9 %) a Baník (8 %). V TOP 8 jsou i Bohemians, Sigma, Liberec či Slovácko.

Článek pokračuje pod grafikou.
14 % fanoušků aktivně sleduje Spartu, 13 % Slavii14 % fanoušků aktivně sleduje Spartu, 13 % Slavii • Ipsos pro AC Sparta Praha

Výzkum nabízí i pohled na to, jak jednotlivé týmy vnímají fanoušci soupeře - Ipsos se ptal, jaká konfrontace je pro ně největší událostí sezony. Téměř polovina fanoušků (48 %) vidí jako největší zápas duel se Spartou, 34 % se Slavií. Pak už jdou čísla rapidně dolu, jen 5 % lidí zmíní zápas s Baníkem či Plzní.

Pokud ale z výzkumu vyjmeme odpovědi sparťanů a slávistů, popularita konfrontace se Spartou vystřelí – zmíní ji 58 % lidí, zatímco Slavii jen 20 %.

Článek pokračuje pod infografikou.

Naopak při zkoumání veřejného obrazu klubu a spokojeností z návštěvy zápasu mírně vede Slavia. Z odpovědí fanoušků, kteří v posledních třech letech navštívili stadion daných klubů, převyšují mistři rivala v celkovém zážitku fanouška, hodnocení stadionu, zábavy a atmosféry či bezpečnosti. U Sparty je spokojenost vyšší jen s cenou vstupenek. Třetina populace vnímá oba kluby spíše pozitivně, třetina negativně. I tady má Slavia krom Středočeského kraje a Prahy navrch.

Kromě fanouškovských táborů hleděl výzkum, který společnost Ipsos zpracovala pro pražskou Spartu, i na preference ve sledování fotbalu celkově. Ty se od roku 2023 výrazně nemění, 24 % Čechů preferuje před ostatními tuzemskou ligu, 12 % zahraniční soutěže.

U otázky na osobní návštěvy stadionů kupodivu i přes solidní návštěvy klesají hodnoty u odpovědi „vždy“ a „často“, ale to se týká i návštěv barů a domácího sledování – diváci už jsou více rozmělnění mezi obývákem a stadionem, tudíž nejpopulárnější odpověď je u jednotlivých lokací „občas“. Celkově se ale dá vyčíst, že z pohodlí svého domova je fotbal nadále nejpopulárnější, preferuje ho tak 68 % populace.

Jak Češi nejčastěji sledují fotbal?Jak Češi nejčastěji sledují fotbal? • Ipsos pro AC Sparta Praha

Vstoupit do diskuze (34)

Nejvyšší česká fotbalová soutěž mění v sezoně 2024/2025 oficiální název na Chance Ligu. Titul obhajuje Sparta Praha.

iSport FantasySestřihy zápasůVIDEO momenty

Stránky klubů: Viktoria Plzeň * Slavia Praha * Sparta Praha * Bohemians 1905

Fotbal dnes * Liga mistrů * Evropská liga * Konferenční liga

Doporučujeme

Články z jiných titulů