I na ženský fotbal může v Česku přijít na stadion přes 6 tisíc lidí, dokázal to zápas Ligy mistryň mezi Slavií a Bayernem Mnichov. A fotbalistky chtějí fanoušky přilákat i na další zápasy a dokázat, jaké jsou na hřišti bojovnice. Upozornit na to mají nová loga českých ženských soutěží.
Nová loga připomínají rovnítko nebo dva rovnoběžné tahy štětcem. Připomínat mají nejen rovnítko mezi ženským a mužským fotbalem, ale také válečné maskování. Fotbalistky totiž mají být moderními bojovnicemi, hrdinkami dnešní doby.
„Myslím, že jakýkoliv způsob ženský fotbal zviditelnit a propagovat je super, za mě je skvělé, že jsem se toho mohla zúčastnit, moc se mi to líbí,“ řekla Markéta Ringelová, záložnice pražské Sparty a jedna z tváří kampaně #holkytaky, která má ženský fotbal propagovat.
Při propagaci ženského fotbalu se doposud pracovalo se stylizovanou ženskou postavou s míčem, jejíž různé variace byly k vidění i v zahraničí, takže loga jsou si hodně podobná a těžko rozlišitelná. Agentura, která vytvořila podobu i FORTUNA:LIZE, ale šla jinou cestou.
Ženský fotbal zažívá celosvětový boom, zvedá se jeho sledovanost, návštěvnost na zápasech i členská základna. Zápas Ligy mistryň mezi Slavií Praha a Bayernem Mnichov sledovalo letos v březnu v Edenu rekordních 6 822 diváků, což je číslo, na které mnohé mužské ligové zápasy vůbec nedosáhnou.
Ženy se prosazují i do mužského fotbalu. Posledním důkazem je rozhodčíStephanie Frappartová, která společně se dvěma kolegyněmi odřídila Superpohár UEFA mezi Liverpoolem a Chelsea, který po penaltovém rozstřelu ovládli Reds ze severní Anglie.