Největší sportovní událost tohoto roku v Česku je na obzoru. Ve středu bude do zahájení mistrovství světa v Praze zbývat 100 dní. Přípravy na dlouho očekávanou akci jedou v plném proudu a organizátoři doposud prodali přibližně 430 tisíc vstupenek. „Je to asi 290 tisíc lístků v Praze a 140 tisíc v Ostravě. Celkově jsou obě arény zaplněny ze 70 procent,“ prozradil generální sekretář akce Vladimír Šafařík.
Od zahájení prodeje se o lístky zvedl obrovský zájem, který pokračuje i nadále. „Naším cílem je když ne překonat, tak se alespoň přiblížit magickému číslu 750 tisíc fanoušků, kteří navštívili šampionát v roce 2015,“ netajil Šafařík. Tehdy Prahu navštívilo 741 tisíc diváků, což je historický rekord šampionátů.
S enormním zájmem o vstupenky je spojeno i jejich překupnictví či falšování. „Snažíme se proti tomu aktivně bojovat. V ticketingovém a marketingovém oddělení máme ustanovené osoby, které se problémem zabývají, abychom maximálně eliminovali přeprodej,“ ujistil generální sekretář.
Na to, aby bylo vše nachystané, dohlíží organizační výbor už více než rok a půl. „Jsme ve velké hektice a pracujeme dnem a nocí na tom, aby se nám podařilo nachystat velké mistrovství. Pracujeme v patnácti separátních organizačních úsecích jak v Praze, tak v Ostravě. V současnosti se na tom dennodenně podílí 50 lidí,“ vypočítal Šafařík.
Na přípravy dohlíží nejen český svaz, ale také mezinárodní hokejová federace, se kterou je výbor v každotýdenním kontaktu. Probíhají rovněž vzájemné návštěvy s IIHF. „Minulý týden jsme se vrátili z jednání z Curychu a Zugu. Diskutujeme o všech možných aspektech a detailech,“ zmínil pořadatel.

Kvůli tragické střelbě z konce roku na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy se zvýšily požadavky na bezpečnost. „Trochu s tím bojujeme. Přímo v O2 areně je bezpečnost na nejvyšší úrovni. My se hlavně zaměřujeme na zabezpečení venkovních prostor, protože i tam se budou střetávat tisíce lidí. Jsme v neustálém kontaktu se složkami integrovaného záchranného systému,“ řekl Šafařík.
Chybět totiž opět nebude fazona, která by měla mít kapacitu někde kolem 8 tisíc lidí.
Součástí příprav je i ambasadorský program, který je rozdělen do tří pilířů. „Jako první chceme pozvat na setkání zahraniční hráče, ve druhém oslovit ostatní sportovce i umělce a ve třetím mladé hokejisty, jak nahlíží na domácí mistrovství světa. Chceme v lidech rozpoutat hokejovou horečku,“ neskrýval ambice člen pořadatelského týmu Jiří Šlégr.