29. prosince 2016 • 11:06

Motocyklista Kvapil se na Dakar připravoval i na armádních misích

Autor: ČTK
Vstoupit do diskuse
0
Premiérovým startem na Rallye Dakar si motocyklista Lukáš Kvapil splní dětský sen, zároveň by rád ukázal v dobrém světle i Armádu České republiky. Šestatřicetiletý závodník je totiž vojákem z povolání a trénink na slavný závod byl i součástí jeho profesionální přípravy. Muž, který má za sebou mise v Iráku a Afghánistánu, slouží na Velitelství ochranné služby Vojenské policie v Praze.


"Na Dakar jsem myslel už jako malý. Doma jsem měl vylepený plakát s kamionem, když tam naši začínali. Pak jsem začal jezdit enduro a před třemi lety dostal šanci v týmu KM racing," řekl Kvapil. Na Dakar se chystal již před rokem, ale v září měl při závodech nehodu, zranil se a zničil motorku, takže se dočká až nyní.

I tentokrát ale jeho snahu málem zhatily zdravotní problémy. "Před rokem to byla moje chyba na závodech, letos v červnu ne. Byla to nezaviněná nehoda v klasickém provozu. Zachránilo mě, že jsem zrovna měl kompletní vybavení na závody, takže jsem měl v uvozovkách jen roztříštěnou klíční kost a pohmožděnou nohu," uvedl rodák z Moravské Třebové.

Kvapila v cestě na Dakar podporuje ministerstvo obrany i vedení Vojenské policie. Tvrdí ale, že žádná privilegia nemá. "Jsem na tom stejně jako další vojáci. Vždy říkám, že každý z mých kolegů má stejnou fyzickou přípravu, aby mohl jet Dakar. Já jen trošku lépe umím jezdit na motorce," pousmál se Kvapil.

Na účast na slavné soutěži si musel vzít dovolenou. "Snažím se ukazovat možnosti, které v armádě jsou. Spousta věcí není vidět. Například jak se o nás starají po fyzické nebo lékařské stránce. Systém, který máme, je mnohem lepší, než byl," doplnil muž, který v armádě slouží již 16 let.

Přestože podobně náročnou a dlouhou rallye, jaká jej čeká v Jižní Americe, Kvapil ještě nejel, věří, že je dobře připravený. Nebojí se ani handicapu v podobě nedostatečného spánku. "Jsem zvyklý, že se málo vyspím. Mám za sebou mise. Čtrnáct dní není tak hrozné, abych se nevyrovnal třeba s tím, že spím jen čtyři hodiny denně," řekl Kvapil, jenž v Iráku i Afghánistánu chránil přidělené osoby.

"Mise mi pomáhaly i v navigaci, protože my jedeme na podobném principu. Musím se orientovat v mapě, dobře zvládat ovládání přístrojů, čelit nadmořské výšce. A na sobě mám až 20 kilogramů výstroje," podotkl Kvapil. Zároveň si však uvědomuje, že obě zkušenosti bude moci pořádně porovnat až po závodě. "Zatím mám jen informace od lidí z týmu. Uvidíme, jaká bude osobní zkušenost," dodal Kvapil, jenž je členem týmu Big Shock Racing Martina Macíka.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud