Martin Macík
14. ledna 2019 • 09:14

Po diskvalifikaci jsem hledal motivaci. Výživné duny byly pohřebištěm

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zůstaň, jaký jsi... Řepku hráči žerou, bude výborný trenér, předpovídá Páník
Plekanec promluvil o Kladně: Když se pořád opakují stejné chyby, tak…
VŠECHNA VIDEA ZDE
Server iSport.cz pro své čtenáře připravil na Dakar 2019 jednu specialitu. Náročnou rallye bude každý den po dojetí do cíle komentovat Martin Macík, závodník týmu Big Shock Racing a nejlepší Čech loňského Dakaru. Každý den se tak můžete těšit na jeho nový blog.


Hlásíme se ze San Juan de Marcona, jsme u moře v bivaku, který je celý pokrytý roztříštěnými mušlemi. Musím říct, že to je zajímavá podívaná. Vrátím se ještě ke dni volna. Byl pro nás náročný, protože jsme dlouho čekali na rozhodnutí jury.

Penalizace mimochodem tvoří nezávislý spolek lidí, kteří hodnotí pravidla soutěže. Tohle nemůže dělat organizátor, a to z důvodu toho, že by mohl být zaujatý.

Jak asi víte, tak nám během dne bylo řečeno, že můžeme pokračovat s penalizací v hlavním závodě. Jenže zhruba po dvou hodinách došlo na další zkoumání. Nevíme proč, možná někdo ze soupeřů podal protest, fakt nevíme... Napodruhé nám řekli, že nemůžeme pokračovat, ale že se můžeme přesunout do semi-marathonu.

Semi-marathon je kategorie, kde dohromady jezdí auta i kamiony, jenž v první polovině vypadly s technickou závadou.

Nás tedy v neděli čekalo vstávání kolem čtvrté hodiny ranní, dali jsme si zhruba 450 kilometrů přejezd a pustili se do 6. etapy, která měla asi 300 závodních kilometrů, a musím říct, že byla perfektní, výživná a plná brutálních dun.

I přes drobné technické závady se Martinu Macíkovi v 6. etapě dařiloFoto Big Shock Racing

I výjezdy a sjezdy stály za to, měly klidně i několik kilometrů a kolikrát jsme nevěděli, jestli tam vlastně dokážeme vyjet. Náš Franta má 1100 koní, 4500 krouťák a 13litrový obsah. Do kopce máte zařazenou dvojku a ploužíte se rychlostí asi 40 kilometrů za hodinu, protože víc to nejede. Motor točíte co se dá, aby se auto vůbec hnulo a gumy musí být podhuštěné, aby se nezapadlo.

Mazec! Ale my jsme si to užili a duny mě hrozně bavily.

Nicméně musím říct, že jsem těžce hledal motivaci, když jsem se dozvěděl, že nebudeme pokračovat v hlavním závodě. Naše cíle totiž byly vysoké. Ale i takhle si člověk zajede Dakar, a stojí to za to.

Tentokrát jsme například dojížděli v noci, dřeli celý den, zvládli brutální duny, které byly mimochodem pohřebištěm snad všechn bugyn a náročná byla i cesta. Startovali jsme na konci, takže normální trasa byla rozježděná a my si museli hledat vlastní... Zkrátka všechno jak má být a nás to bavilo.

Měli jsme jenom dva menší technické problémy, ale nic závratného, ztráta byla asi jen půl hodiny. Pak nás ještě organizátor zastavil před takovým kaňonem, protože v něm byla bouračka a nikdo nemohl projet. Museli jsme kyvadlově jezdit na pokyn organizátora. Tady ztracený čas by se nám měl vracet.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud