Sednete si k počítači nebo své konzoli, nastartujete vaší oblíbenou pařbu a jde se na to. Tak vypadal dlouhé roky gaming. S příchodem mobilních her se však tento obraz mění, v Asii je v podstatě normou hrát na své kapesní mašině. To ukazují i čísla SuperData.
V gaming průmyslu se točí obří peníze. To každý ví. Příjmy dále stoupají, meziročně se čísla zvedla o 12% na neuvěřitelné 2 biliony, k tomu nějaké drobné (710 miliard), říkají statistiky SuperData.
Na této slušné sumičce se z 58% podělily právě mobilní hry. Tento fenomén je rozšířený především u asijských gamerů. Mezi mobilními free-to-play tituly totiž vládnou Honor of Kings (čínská verze League of Legends) a Peacekeeper Elite (čínská verze PUBG), výtvory Tencent, čínské společnosti, která vlastní Riot Games a má svůj podíl u Activision Blizzard, Epic Games či Ubisoftu.
Nedaleko za Honor of Kings a Peacekeeper Elite se drží Free Fire, další Battle Royale pocházející z Asie, velice podobný PUBG. Všechny tři tituly pokořily v roce 2020 hranici 2 miliard dolarů (43 miliard korun).
NEPŘEHLÉDNĚTE: League of Legends nejvýdělečnější free-to-play PC hrou s příjmem 37 miliard korun
Velký rozdíl mezi západním a východním trhem je také u placených her, kde 84% výdělků přišlo ze Severní Ameriky a Evropy (u free-to-play přichází 59% z Asie).
Obří podíl na tomto faktu má především jedna z nejpopulárnějších stříleček historie, jejíž oblíbenost dosáhla loni vrcholu. Call of Duty: Modern Warfare se zařídilo o 7,75% veškerých příjmů u placených titulů. O celých 830 miliard méně pak přiletělo na konto EA Sports za FIFA 20. Až překvapivě dobře se daří Sims 4, jenž je na parádní deváté příčce!
Hráči si stále rádi zaplatí také za single-player zážitky, dařilo se především Cyberpunk 2077 (13 miliard korun) a DOOM Eternal (9,7 miliard korun).