Krásné a drsné. Házenkářky prodávají hrudníky až za půl milionu!

Kup si svou hráčku, hlásají internetové stánky házenkářek DHK Baník Most. Skutečně to jde, cena začíná na 50 tisících korun. A že to jsou nějaké borkyně. Celých 29 let neprošel český házenkářský klub do finále evropské soutěže. Až teď tihle mostečtí Černí andělé v Challenge Cupu.
Přezdívá se jim tak trochu kvůli písni skupiny Lucie. Trochu kvůli uhlí a trochu kvůli nim samotným. Písničku si poslechněte. Uhlí patří ke koloritu Mostecka, kraje, který reprezentují.
A ony samy? „Naše holky mají svoji krásu a na druhou stranu dokážou přijmout a rozdat spoustu ran,“ vysvětluje manažer Rudolf Jung.
„Další kontrast je v tom, že Černý anděl představuje něco krásného a potřebného, ovšem vykoupeného temnější stránkou věci. Zrovna tak je chápána energetika, která živí náš klub a na které je závislý celý náš region.“
I trenéra Dušana Poloze, který k týmu přišel před letošní sezonou a vytáhl nedávno ještě druholigový klub k mezinárodnímu úspěchu, to vysvětlení trochu zaskočilo.
Takhle vypadají medailonky jednotlivých házenkářek na webových stránkách klubu
„Černí andělé? Vlastně nevím. Je to ironie, ale nikdy jsem se nad tím nezamýšlel,“ směje se muž, který moderní házenou šířil dlouhá léta v Norsku.
Jeho Černí andělé už letos vyhráli česko-slovenský interligový titul a jsou jen krok od zisku domácího ligového primátu. Ve finále Challenge cupu je na začátku května vyzvou chorvatský Samobor, tým z předměstí Záhřebu.
Reklamu na hrudníku atraktivních házenkářek rozprodávají v klubu jednotlivě. Každá hráčka Černých andělů má svou cenu - částka se odvíjí od hráčského umu a zkušeností a také účasti v reprezentaci. Finanční rozpětí? 50 000–500 000 korun.
Některá už má osobní sponzory tři, některá jednoho, ale za moc peněz. Většinou jde o firmy z regionu. Zůstaly ovšem i házenkářky, které zatím na hrudi hřeje reklama od klubu.