Martin Tomaides
30. září 2018 • 09:20

Malý velký služebník. BMW Active Tourer plní přání všeho druhu

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zimák k play off NHL. Lener i analytik tipují postup Bostonu. V čem se Nečas blíží Pastovi?
Mám rád, když Ostrava žije Baníkem, říká Buchta. Je rychlejší než Tanko?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Prestiž, kvalita, noblesa, preciznost...  Tradiční slova, která si člověk už roky představí, když zazní výraz BMW. Však na nich bavorská automobilka také pracovala dlouhé roky. Model 2 Active Tourer vypadává z řady elegantních sedanů třídy 5, svižných a sportovních kupé řady 6 či vysoko posazených a dynamických modelů X. Je to špatně? Rozhodně ne. Netradiční MPV z německé dílny totiž pod svou skořápkou je tím, co po něm uživatel žádá.



Není tomu tak dávno, co by něco takového bylo nepředstavitelné. Že by se u BMW měli pustit do MPV? Bláznovství. Jenže současná doba zkrátka je taková. Když může majitel Porsche jezdit terénním Cayennem, milovník Lamborghini vysokým a pětidvéřovým Urusem a Aston Martin vytvořit něco jako prťavý Cygnet, tak v čem je problém?

Všestrannost je teď klíčem ke slávě, těžko se lze na trhu specializovat jen na tradiční modely. Kdo chce být úspěšný, musí umět všechno. A pak už je to jen o tom, jak na vizích značky dokáže zapracovat designer. Active Tourer není tím nejkrásnějším autem, nicméně i na značně velkou vzdálenost jde poznat, že právě přijíždí BMW. Prozradí ho zamračená maska s tradičním chladičem.

Jak už sama zkratka MPV (multi-purpose vehicle) napovídá, vůz by měl plnit svému majiteli přání všeho druhu. Kromě úložného prostoru a jízdních vlastností ale v Německu zapracovali i na vzhledu. Proč k praktičnosti nepřidat i krásu, že? A jde to. Kdo si připlatí za M-paket nebude litovat, protože tradiční bavorácká sada spoilerů a průduchů by udělala atraktivní i hranatou tvárnici.

Hlavně dva zadní výfuky a krásná, osmnáctipalcová kola dodaly nám propůjčenému modelu 220i skutečný šmrnc. I když kdo někam spěchá, a chce se prohnat městem bez větších ohledů na retardéry, musí se připravit. Na těchto pneumatikách je cítit každá nerovnost a tuhý podvozek v ten moment moc nepomáhá.

Co je hlavní výhodou vozu jsou jeho rozměry. Na první pohled vypadá malý a nafouknutý a snadno by ho člověk porovnal například s fabií. Chyba! BMW je totiž o celých třicet centimetrů delší (4342mm) a umí je solidně využít. V autě je totiž překvapivě mnoho místa, což jsme si zjistili například když jsme za řidiče posadili našeho dvoumetrového kolegu. Díky kratší sedačce se vešel a nemusel nutně rozkládat nohy do stran. Plusem je i to, že jsou sedadla posuvná. Na pohodlných a pevných sedačkách vpředu se zase sedí příjemně vysoko a nastupování i vystupování je tak snadné za každé situace. Navíc mají dobré boční vedení. Jen absence elektrického ovládání nás trochu mrzela.

Přístrojová deska je přehledná a malý volant se drží velmi dobřeFoto BMW

Vnitřek vozu je přehledný, dobře řešený a má ten správný nádech "emka". Malý volant dobře padne do ruky a je připravený na divočejší svezení. Rudé prošívání také udělá své a když se nastavení podvozku přepne na režim "sport", řidič snadno propadne pocitu, že v tuhle chvíli není majitelem rodinného vozu, ale spíš vyladěného sporťáku. Auto jakoby zbystří, pedál plynu cítí sebemenší pohyb řidičovy nohy.

A to je to, kam vůz míří. Naprosto přesně se totiž hodí například pro mladou rodinu s malým dítětem a psem. Drahou polovičku dopraví na nákup a není třeba se strachovat o to, jestli se do zavazadlového prostoru vejdou všechny tašky. Muže zase o víkendech pobídne ke svižné jízdě na dálnici, která ukojí stále mladého ducha.

Příjemný pocit z celého vozu pak doladí technické maličkosti. Jemně svítíci diody ve dveřích či na venkovních klikách, nebo tak akorát velká obrazovka infoteinment systému.

No a jak to vypadá s jízdou? Ani tady se BMW nezapře. Dvoulitrové benzínové srdce je svižné a mrštné a klame tělem tak, jako to občas dělá celý vůz. Kdo není věčným pozorovatelem ručičky na tachometru měl by si dát pozor, hlavně na dálnici se díky skvělému odhlučnění a hladkému svezení stane, že si řidič uvědomí, že se pohybuje o slušný kus za povoleným rychlostním limitem.

To ho ale nelimituje během tankování, pokud vozu skutečně nestojíte na krku, nežádá po vás žádnou královskou krmi. S Active Tourerem se mimo město dá jezdit pod sedm litrů a i po městě hladce kolem osmi. To platí i pro nevraživé jedince s nervózní nohou.

Co tedy říci závěrem? Active Tourer není navenek klasickým bavorákem, uvnitř ho ale najdete jak za volantem, i pod kapotou. Není žádným zklamáním.

Technické údaje:
Motor: přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 ccm
Výkon: 141 kw
0-100 km/h: 7,5 s
Max. rychlost: 235 km/h
Spotřeba: 6,1 l/100 km
Cena testovaného modelu: 1 240 880 Kč

Přístrojová deska je přehledná a malý volant se drží velmi dobře
Přístrojová deska je přehledná a malý volant se drží velmi dobře

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud