Další SUV do party. Tarraco je větší a dobře si rozumí s asfaltem | iSport.cz
22. března 2019 • 10:15

Další SUV do party. Tarraco je větší a dobře si rozumí s asfaltem

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
TOP VIDEA
PRVNÍ DOJMY: Extáze v Edenu. Slávisté i v nejhorší půlhodině v LM tlačili Barcelonu ke zdi PRVNÍ DOJMY: Extáze v Edenu. Slávisté i v nejhorší půlhodině v LM tlačili Barcelonu ke zdi
Souček patří mezi nejlepší v Evropě. Takový hráč se rodí jednou za 10 let, chválí Trpišovský Souček patří mezi nejlepší v Evropě. Takový hráč se rodí jednou za 10 let, chválí Trpišovský
VŠECHNA VIDEA ZDE

Seat Tarraco se stalo třetím SUV automobilky Seat, v jejímž portfoliu budou zvýšené vozy hrát čím dál výraznější roli. Ani se základním dieselem není žádný louda, vždyť se rozjede až na 202 km/h. Vzhledem k větším proporcím bychom ale před benziny upřednostnili právě naftu, jež se k SUV hodí líp.



Po modelech Arona a Ateca (ta vzniká v českých Kvasinách) představuje Seat další sportovně-užitkový model. Názvem Tarraco odkazuje na latinský překlad označení Tarragony, místo domovského Španělska ovšem novinka vyjíždí z bran továrny ve Wolfsburgu.

Vůz je totiž spřízněný s Volkswagenem Tiguan, proto má v rodném listě německé místo narození. Proti svému sourozenci ovšem vypadá seat zajímavěji. Mohou za to nejen přední trojúhelníková světla, ale také zadní světelný pás spojující obě strany auta. Ačkoliv nabídka verzí není tak pestrá, jak jsme u zástupců koncernu VW bývali zvyklí, vybere si snad každý. Za nás se jako optimální jeví slabší verze dieselu 2.0 TDI s výkonem 110 kilowattů, který v případě šestistupňového manuálu pohání pouze přední kola. Díky tomu má vůz menší jízdní odpory, nižší hmotnost a tudíž i lepší dynamiku a spotřebu. Na stovku se proto z klidu dostanete už za 9,8 s a odběr paliva hravě stlačíte pod sedm litrů na 100 kilometrů.

Spojená koncová světla se stanou jedním z poznávacích znaků seatů. Dostane je také nový leon.Spojená koncová světla se stanou jedním z poznávacích znaků seatů. Dostane je také nový leon.Foto Ondřej Lilling

Navzdory vyšší stavbě a světlosti 201 milimetrů je Seat Tarraco velmi stabilní.

V zatáčkách se ani při lehce svižnější jízdě prakticky nenaklání, přitom podvozek umí vedle jistoty předvést i slušnou porci cestovního komfortu (a to i bez adaptivních tlumičů a s 18“ palcovými koly). V rámci dobrých mravů uvnitř Volkswagenu se můžete spolehnout na dostatečně citlivé řízení a slušný chod přímo řazené převodovky.

Strach z absence záběru všech kol zmizí prakticky okamžitě. Na kluzkém povrchu totiž stačí citlivější práce se spojkou a plynovým pedálem a vystačíte si i bez čtyřkolky. Vždyť moderní elektronika v podobě ESP a dalších asistentů dnes dokáže hotové divy. Ty tarraco předvádí i v interiéru. V něm totiž převeze téměř dva kubíky nákladu a až sedmičku cestujících. Třetí řada ovšem zmenšuje přepravní kapacitu, její pořízení bychom tak doporučili především větším rodinám, kterým postupné umírání segmentu velkoprostorových aut prohlubuje vrásky na čele.

Seat Tarraco 2.0 TDI

Motor: R4, 1968 cm3, turbo
Výkon: 110 kW
Točivý moment: 340 N.m
Pohotovostní hmotnost: 1735kg
Základní cena: 892 900Kč

U verze Xcellence dostanete volitelné jízdní režimy již v základu. Vedle úsporného nechybí ani ten sportovní upravující třeba charakteristiku motoru.
U verze Xcellence dostanete volitelné jízdní režimy již v základu. Vedle úsporného nechybí ani ten sportovní upravující třeba charakteristiku motoru.

 
Články odjinud


Články odjinud