Druhá generace modelu 3008 před třemi roky naplno vtrhla mezi crossovery. A vzhledem k vynikajícím prodejům se sázka na módní vlnu opravdu vyplatila.
Dnešní trend v automobilovém průmyslu je jasný a velmi zřetelný i na našich silnicích. Zákazníci totiž mnohdy až slepě touží po vozech s vyšší světlostí, které řadíme mezi crossovery či přímo do segmentu sportovně-užitkových aut neboli SUV.
Francouzský Peugeot v tomto ohledu patří mezi nejaktivnější a nejúspěšnější výrobce. Vedle bestselleru v podobě malého modelu 2008 totiž nabízí i další dva větší bratříčky. Hlavní pozornost si tentokrát zaslouží ten středně velký s přídomkem 3008.
Jeho design se neokoukal ani téměř tři roky po premiéře. Mohou za to především ostré a komplikované linie, které stárnou pomaleji. Pozornost si zaslouží i nekonvenční interiér s důrazem na dotykové ovládání. To často nebývá zrovna nejpraktičtější, proto Peugeot 3008 dostal také několik tlačítek pro rychlý přístup do jednotlivých podložek palubního systému.
Dalším tahákem je volant s malým průměrem, za nímž se krčí vyvýšená kaplička s tachometrem a otáčkoměrem pohybujícím se proti směru hodinových ručiček. Přístroje jsou samozřejmě virtuální, takže si jednotlivá schémata může měnit dle libosti. Pod kapotou vyššího auta se většinou jako nejlepší volba jeví diesel. A ani tento případ není výjimkou. Vznětový dvoulitr se 130 kilowatty a 400 newtonmetry totiž i díky dobře poskládanému osmistupňovému automatu srdnatě zabírá již od nízkých otáček. Proto je ve výsledku jen o málo pomalejší než benzinová šestnáctistovka s výkonem o chlup vyšším. Velmi mírný hendikep pak naftový čtyřválec vyrovnává mnohem příjemnější spotřebou. Hodnoty okolo sedmi litrů na 100 km rozhodně nejsou z říše snů, kdežto s benzinem byste jezdili zhruba za 8,5 l.
Přitom lehkou zábavu za volantem dokáže i úspornější provedení. I díky věnci s malým průměrem, díky němuž si v 3008 připadáte jako ve velké motokáře, jež zatáčí doslova na povel. Ve výsledku tak příliš nezamrzí ani absence pohonu všech kol. Peugeot je totiž hlavně stylovka, s níž do těžšího terénu nikdo nevyrazí.
Peugeot 3008 2.0 BlueHDI GT Line |
Motor: R4, 1997 cm3, turbo Výkon: 130 kW Točivý moment: 400 N.m Nejvyšší rychlost: 215 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 S Pohotovostní hmotnost: 1480kg Základní cena: 799 000Kč |