6. ledna 2019 • 08:04

S větrem ve vlasech. Rifter se od Partneru liší luxusnější atmosférou

Autor: Ondřej Šámal (Auto Tip)
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Zimák k play off NHL. Lener i analytik tipují postup Bostonu. V čem se Nečas blíží Pastovi?
Mám rád, když Ostrava žije Baníkem, říká Buchta. Je rychlejší než Tanko?
VŠECHNA VIDEA ZDE

Osobní verze užitkového peugeotu se již nejmenuje Partner, nýbrž Rifter. Náš kousek v nejvyšší výbavě poháněla svižná patnáctistovka s 96 kW.



Změnu identity populární francouzské dodávky má na svědomí snaha víc odlišit utilitární provedení od toho osobního. Rifter se tak od Peugeotu Partner liší celkově luxusnější atmosférou se silnou vrstvou minimálně na pohled příjemných a jakostních materiálů, velkým displejem multimédií.

Příbuznost s ostatními peugeoty prozradí koncept i-Cockpit s volantem s malým průměrem a vyvýšenou kapličkou s palubními přístroji. Ačkoliv běžně na tomto řešení nenecháme nit suchou, v tomto případě nám nevadí. Sedí se totiž výš, budíky tak jsou vidět prakticky bez problémů. Na rozdíl od klasických osobáků se lvíčkem ve znaku nás netrápí ani složité ovládání palubních funkcí. Většina z nich sice našla místo v elektronickém rozhraní zmíněných multimédií, teplotu si ale stále nastavujete postaru, tedy pomocí knoflíků a fyzických přepínačů. Díkybohu za to!

Posun do vyšších sfér avizuje představení vrcholné varianty GT line s bohatší výbavou a spoustou příplatků, mezi nimiž nechybějí ani pokročilé jízdní asistenty pro hlídání slepého úhlu či samočinné příčné a podélné parkování nebo adaptivní tempomat pro vozy s novou osmistupňovou automatickou převodovkou.

Příplatková střecha Zenith za 23 tisíc krásně prosvětluje kabinu. Prostřední pás s poloprůhledným středem slouží k ukládání drobných věcí.Foto Petr Homolka

Tu můžete kombinovat výhradně s nejsilnější variantou dieselu 1.5 BlueHDi s 96 kilowatty, díky nimž se rifter s nepříliš aerodynamickým tvarem na přání promění v čističe levých dálničních pruhů. Na poměry třídy výkonný agregát to umí rozpálit až na 186 km/h, přičemž na stovku se z klidu dostane za slušných 10,4 s.

Spíše než tyto hodnoty ale budete vznětové patnáctistovce vděční za suverénní dynamiku i v naloženém stavu. Do zavazadelníku totiž se složenými zadními sedadly naskládáte až tři kubíky nákladu. Případně minimálně trojici kamarádů, přičemž vám za zády zbude ještě dost místa na několik bas piva. Anebo můžete naložit rodinu a bez větších problémů s prostorem uvnitř auta vyrazit i na dlouhý výlet, což manželku určitě potěší víc než první varianta.

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 GT Line

Motor: R4, 1499 cm3, turbo
Výkon: 96 kW
Točivý moment: 300 N.m
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
Největší rychlost: 186 km/h
Pohotovostní hmotnost: 1430 kg
Základní cena: 525 000 Kč

Užitkový původ odhalí až tvrdé plasty, jinak kabina vypadá opravdu hodnotně a v ničem si nezadá s tou v běžných osobácích
Užitkový původ odhalí až tvrdé plasty, jinak kabina vypadá opravdu hodnotně a v ničem si nezadá s tou v běžných osobácích

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud