Martin Tomaides
13. ledna 2018 • 16:39

Dakar je znovu nejtěžší závod na světě, říká po polovině rallye Macík

TOP VIDEA
Kladno definitivně končí v bojích o extraligu. Je potřeba dívat se dopředu a příští sezonu být lepší, velí Jágr Kladno definitivně končí v bojích o extraligu. Je potřeba dívat se dopředu a příští sezonu být lepší, velí Jágr
CELÝ SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Parádně se trefil Stanciu CELÝ SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Parádně se trefil Stanciu
VŠECHNA VIDEA ZDE

Polovina Rallye Dakar 2018 je pryč a české barvy zatím nejvýše drží Martin Macík z kamionu Big Shock Racing, který se po šesti etapách usídlil na čtvrté pozici. Nechal za sebou zatím také dva favorizované Kamazy a získal si respekt ostatních výtečným počínáním mezi dunami. „Obtížnost Dakaru se musí udržet až do konce, pak to nabyde zpátky hodnotu a myslím, že se i navýší počty přihlášek," řekl Macík během pátečního volného dne.



Hned v prvních dnech odpadlo několik kvalitních závodníků, mimo jsou Sebastien Loeb, Nani Roma, Sam Sunderland či Ondřej Klymčiw. Havárie měli i další zkušení jezdci. Jde o váš zatím nejtěžší Dakar?
„Určitě, sice ještě nejsme na konci, ale už se to dá říct teď, protože ta první půlka byla vážně náročná. Vždycky, když jsem tu závodil, se objevila nějaká porucha, která mi Dakar ztížila opravdu hodně, ale když opomenu poruchy, tak co se týče trati a všeho, co musíme překonat, je tohle skutečně nejtěžší. Nemyslím si ale, že to je tak strašně těžké. Jasně, pro nás je to pro všechny velké síto, ale problém je ten, že lidi, včetně mě, si v předchozích letech stěžovali, že je závod až moc rovný."

Takže teď jste spokojený?
„Teď je z toho skutečně nejtěžší závod na světě, a to je správně. To je Dakar, co si pamatuju z dětství. Každý, kdo chtěl jet Dakar věděl, že to je nejtěžší závod na světě a smekali jsme před těmi, kdo ho dojeli. Teď se filtrují takoví ti amatéři a výletníci. Neříkám, že sem někdo takový nepatří, ale takový člověk nikdy podobnou soutěž nejel, má spíš jen zkušenosti, díky kterým přežije. A to je něco jiného. Obtížnost Dakaru se musí udržet až do konce, pak to nabyde zpátky tu hodnotu a myslím, že se i navýší počty přihlášek."

Nemůže to být reakce Dakaru na Silk Way Rallye, která se v létě chulbila tím, že je náročnější minimálně co se týče délky?
„Nemyslím si, že to je úplně odvetná reakce, je to spíš konkureční boj. U Silk Waye se naposledy skutečně ukázalo, že jde o hodně náročný podnik a na Dakaru s tím museli něco udělat. Ale to podle mě není nic nového."

A není přece jen letošní ročník příliš tvrdý?
„Budu se vracet k té první odpovědi, Dakar má být sakra tvrdý. Že vypadávají velká jména je normální, vždycky to tak bylo, velkých hráčů tu je mnoho a stát se to může komukoliv. Ať už je nebo není hvězda. Celá soutěž se za poslední ročníky skutečně hodně zrychlila, ale letos se také navýšila obtížnost a k tomu se každý snaží tu rychlost držet. A to není snadné. Únava člověka i techniky je obrovská."

VIDEO: Sestřih z 6. etapy

Reagují na to podobně i vaši soupeři?
„Přiznávám se, že se s nima moc nebavím, protože na to není úplně čas. Vím, že si tu lidi stěžují, že to je moc těžké a plno pasáží se špatně přejíždí, ale o tom to přece je? Nikdo sem nejel na výlet! Není to tu žádný přejezd terénu. Ani pro nás to tu není snadné, ale já jsem spokojený."

Měsíce před Dakarem jste v týmu strávili na vývoji nového motoru, jak tedy jede váš stroj přezdívaný Franta?
„Šlape na výbornou, jsem vážně spokojený. Kromě vyraženého tlumiče a rozbité brzdy, za což jsem mohl já, je všechno úplně v pořádku. I motor jede tak jak má, takže si vážně nemůžu stěžovat. Auto na TOP umístění má."

A jak funguje spolupráce s vedoucím týmu, vašim otcem Martinem Macíkem?
„Co se týče emocí nejsme ani jeden člověk, co by trpěl na nějaké výkyvy. K věcem přicházíme tak, jak jsou. Oba hlavně víme, že nejsme ještě zdaleka na konci. Určitě se nepopichujeme tím, že bych mohl dosáhnout na lepší umístění, než bylo to jeho. Sranda v týmu samozřejmě je, ale je třeba k tomu všemu přistupovat s respektem. Člověk přece jen na tom Dakaru dělá celý rok. Stojí to spoustu peněz a času, a to nejen nás. A to ještě nemluvíme ani o mediích, rodinách, nebo fanoušcích. Se čtvrtým místem po půlce jsme hodně spokojení, je to perfektní, ale není to všechno, dokud člověk nevidí cílovou pásku."

Držíte krásné čtvrté místo, za zády jsou ale dva Kamazy. Jak na ně? Připraví si teď soupeř něco speciálního?
„Věřím, že Čagin, který vede tým, je po mně i po ostatních co se drží za Nikolajevem pošle jako slepice po flusu, takže teď budeme muset odolávat a bojovat. Jak? Musíme být chytří a rychlí a celý tým musí šlapat, a k tomu je třeba ještě trocha štěstí. Navíc je i vidět, že Nikolajev v čele už taky trochu zpomalil, ale to je otázka názoru. V Kamazu taky ví, že nás všechny ještě čeká osm etap a ty rozbíječky teprve přijdou."

Martin Macík je po šesti etapách nejlepším Čechem v kategorii kamionů
Martin Macík je po šesti etapách nejlepším Čechem v kategorii kamionů

 

Mistrovství světa v hokeji 2018 v Dánsku

Program a výsledky Český tým Systém turnaje Kde se hraje Maskot Vstupenky Fantasy k MS

Mistrovství světa v hokeji se hraje od 4. do 20. května v Dánsku (Kodaň a Herning), čeští hokejisté čekají na medaili už pět let. Ze dvou osmičlenných skupin postupují první čtyři týmy do čtvrtfinále. Finále se odehraje 20. 5. od 20.15 v Kodani.

České zápasy ve skupině A: sobota 5. 5. (20:15) Česko - Slovensko; neděle 6. 5. (16:15) Švédsko - Česko; úterý 8. 5. (20:15) Česko  - Švýcarsko; čtvrtek 10. 5. (20:15) Česko - Rusko; pátek 11. 5. (20:15) Bělorusko  - Česko; neděle 13. 5. (16.15) Francie - Česko; pondělí 14. 5. (20:15) Česko - Rakousko








Klasická verze
Mobilní verze