Nuda v Peru? Zapomeňte. Mnozí závodníci ze zámoří hlásí, že Dakar 2019 je ještě ostřejší než ten loňský. Aleš Loprais ho ale zatím zvládá statečně a s posádkou týmu Instaforex Loprais Team dojel šestou etapu na šestém místě. To nejdrsnější má ale podle slov pořadatelů teprve přijít.
Česko-španělská posádka se navzdory dvěma defektům i po etapě z Arequipy do San Juanu de Marcona udržela mezi šesticí nejlepších a od čtvrtého místa ji dělí něco málo přes 23 minut. K postupu na pátou pozici je potřeba smazat pouze osmačtyřicetivteřinový deficit.
Podaří se to? To ukáže až čas. Nedělních 800 kilometrů (z toho přes 300 závodních) bylo hodně náročných a pořadatelé ukazují, že i v jediné zemi se dá udělat hodně ostrý Dakar.
„Rozhodně to byla jedna z těžších etap,“ hodnotil Loprais v tiskové zprávě.
Trať speciálky procházela hned čtyřmi dunovými oblastmi. Bezprostředně po startu do měřeného úseku vjely soutěžní stroje do dun Tanaka, což měl být jeden z nejnáročnějších úseků celého 41. ročníku slavného maratonu. Následovaly duny Acari, kde se letos závodilo už ve třetí etapě, ovšem na jiné trase. V závěru pak přišla na řadu ještě dunová pole Duna Grande a Duna Argentina. Jejich průjezd měl být o poznání jednodušší než v případě Tanaky, pro vyčerpané posádky však ani tato pasáž nebyla snadná.
„Bohužel jsme měli dva defekty a jednou nám výměna kola trvala hodně dlouho, protože jsme ho měnili v náročném terénu, kde chvilku hrozilo i sesunutí auta. Nakonec to dobře dopadlo, jen mechanik Petr Pokora si lehce narazil ruku. Ale je zdravý, plný síly, stejně jako celá posádka," dodal Loprais.
Pondělní dávka bude ještě o něco delší (323 km) a podle vyjádření organizátorů taky o poznání zapeklitější. Jak se zadaří?