DESET nejhorších bouraček. Jak Alonso uniká hrobníkovi z lopaty

Španělský pilot formule 1 Fernando Alonso opustil po havárii při testování v Barceloně nemocnici. Podle zástupců stáje McLaren se bude zotavovat u své rodiny. A do monopostu se vrátí až před úvodním závodem sezony, který je v Melbourne na programu 15. března. Španělský deník MARCA připomenul deset největších Alonsových nehod. Podívejte se na ně.
San Marino 2001
Úplně první nehodu měl Alonso při svém debutu v devatenácti letech. Na okruhu v San Marinu nezvládl zatáčku a skončil v ochranné bariéře. Ze závodu odstoupil po čtyřech zajetých kolech.
Brazílie 2003
V roce 2003 utrpěl na první pohled hrozivou nehodu. V 55. kole jel na třetí pozici, když se ale předním objevily zbytky vozu Marka Webbera. Alonso se jim nemohl vyhnout a po nárazu se odrazil do bariéry. Španělský pilot byl sanitkou převezen do nemocnice, kde strávil noc a vyvázl pouze s pár modřinami.
Monaco 2004
Další nehodu měl Alonso v Monaku. Závod měl rozjetý výborně. Vše ale zkazil incident s Ralfem Schumacherem při předjíždění v tunelu. Alonso se před Schumachera sice dostal, ale nemohl se zařadit před něj. Následoval tak náraz do bariéry, od které se ještě odrazil ven z tunelu. Šance na výhru vyhasly
Japonsko 2007
V barvách McLarenu se Alonso nehodám také nevyhnul. V Japonsku v roce 2007 se jelo za mohutného deště. Viditelnost takřka nulová. Sebastian Vettel pošramotil Alonsovi pravou stranu vozu, ale přesto španělský pilot pokračoval až do 41. kola. V něm hrozivě naboural do ochranné bariéry a závod pro něj skončil.
Brazílie 2009
V roce 2009 hájil Alonso opět barvy Renaultu. Na brazilském okruhu Interlagos se ale moc dlouho nezdržel. Hned v prvním kole ho sestřelil Adrian Sutil a pro španělského pilota to znamenalo konec v závodě. Ten byl na chvíli přerušen a povolán byl safety car.
Monaco 2010
Alonsovo prokleté Monaco. Během tréninků španělský jezdec dominoval se svým Ferrari F10. Ve třetím ale nezvládl zatáčku a skončil v bariéře. Znamenalo to pro něj konec. Nedostal se ani do kvalifikace a závod startoval z 24. pozice. Nakonec dojel šestý a překonal rekord Michaela Schumachera z roku 2006 na stejném okruhu.
Belgie 2010
V Belgii zvolilo Ferrarri špatnou strategii. Alonso začínal až desátý, vyšplhal se na osmé místo po incidentu s Barrichellem v prvním kole. Riskoval ale příliš. Ve 37. kole se na promočené trati dostal do smyku a závod dokončil jako pátý. Na Hamiltona ztrácel 41 bodů a titul se zdál jako utopie.
Belgie 2012
Velká cena Belgie v roce 2012 byla jedna z nejdrsnějších v historii. Alonso startoval z pátého místa. Po trestu Pastora Maldonada se o jedno místo posunul. První zatáčka belgického okruhu ale byla jednou z nejhorších v Alonsově kariéře. V hromadné kolizi mu přes jeho vůz přejel Romain Grosjean. Jen pár centimetrů od Alonsovy hlavy! Ačkoli vyvázl bez zranění, dál už nepokračoval.
Malajsie 2013
Ve své 200. Velké ceně neměl Alonso štěstí. Při souboji se Sebastianem Vettelem se jeho Ferrari lehce poničilo, nicméně tým se rozhodl pokračovat na trati bez zastávky v boxu. To se Alonsovi stalo osudným. V dalším kole se jeho vůz doslova rozsypal.
Abu Dhabi 2013
V roce 2013 se Fernando Alonso nechtěl nechat předjet po výjezdu z boxové uličky. Po souboji s Jeanem-Érikem Vergnem skončil mimo trať a jeho formule se dokonce na chvíli ocitla i ve vzduchu. Španěl čelil přetížení 28G. Musel absolvovat lékařskou prohlídku, po které vtipkoval. „Zuby mám všechny, ale bolí mě záda.“