DESET nejhorších bouraček. Jak Alonso uniká hrobníkovi z lopaty | iSport.cz
25. února 2015 • 19:01

DESET nejhorších bouraček. Jak Alonso uniká hrobníkovi z lopaty

Autor: dvo
  • Alonso má za sebou několik ošklivých nehodAlonso má za sebou několik ošklivých nehodFOTO: Koláž iSport.cz

    Španělský pilot formule 1 Fernando Alonso opustil po havárii při testování v Barceloně nemocnici. Podle zástupců stáje McLaren se bude zotavovat u své rodiny. A do monopostu se vrátí až před úvodním závodem sezony, který je v Melbourne na programu 15. března. Španělský deník MARCA připomenul deset největších Alonsových nehod. Podívejte se na ně.

  • San Marino 2001

    Úplně první nehodu měl Alonso při svém debutu v devatenácti letech. Na okruhu v San Marinu nezvládl zatáčku a skončil v ochranné bariéře. Ze závodu odstoupil po čtyřech zajetých kolech.

  • Brazílie 2003

    V roce 2003 utrpěl na první pohled hrozivou nehodu. V 55. kole jel na třetí pozici, když se ale předním objevily zbytky vozu Marka Webbera. Alonso se jim nemohl vyhnout a po nárazu se odrazil do bariéry. Španělský pilot byl sanitkou převezen do nemocnice, kde strávil noc a vyvázl pouze s pár modřinami.

  • Monaco 2004

    Další nehodu měl Alonso v Monaku. Závod měl rozjetý výborně. Vše ale zkazil incident s Ralfem Schumacherem při předjíždění v tunelu. Alonso se před Schumachera sice dostal, ale nemohl se zařadit před něj. Následoval tak náraz do bariéry, od které se ještě odrazil ven z tunelu. Šance na výhru vyhasly

  • Japonsko 2007

    V barvách McLarenu se Alonso nehodám také nevyhnul. V Japonsku v roce 2007 se jelo za mohutného deště. Viditelnost takřka nulová. Sebastian Vettel pošramotil Alonsovi pravou stranu vozu, ale přesto španělský pilot pokračoval až do 41. kola. V něm hrozivě naboural do ochranné bariéry a závod pro něj skončil.

  • Brazílie 2009

    V roce 2009 hájil Alonso opět barvy Renaultu. Na brazilském okruhu Interlagos se ale moc dlouho nezdržel. Hned v prvním kole ho sestřelil Adrian Sutil a pro španělského pilota to znamenalo konec v závodě. Ten byl na chvíli přerušen a povolán byl safety car. 

  • Monaco 2010

    Alonsovo prokleté Monaco. Během tréninků španělský jezdec dominoval se svým Ferrari F10. Ve třetím ale nezvládl zatáčku a skončil v bariéře. Znamenalo to pro něj konec. Nedostal se ani do kvalifikace a závod startoval z 24. pozice. Nakonec dojel šestý a překonal rekord Michaela Schumachera z roku 2006 na stejném okruhu.

  • Belgie 2010

    V Belgii zvolilo Ferrarri špatnou strategii. Alonso začínal až desátý, vyšplhal se na osmé místo po incidentu s Barrichellem v prvním kole. Riskoval ale příliš. Ve 37. kole se na promočené trati dostal do smyku a závod dokončil jako pátý. Na Hamiltona ztrácel 41 bodů a titul se zdál jako utopie.

  • Belgie 2012

    Velká cena Belgie v roce 2012 byla jedna z nejdrsnějších v historii. Alonso startoval z pátého místa. Po trestu Pastora Maldonada se o jedno místo posunul. První zatáčka belgického okruhu ale byla jednou z nejhorších v Alonsově kariéře. V hromadné kolizi mu přes jeho vůz přejel Romain Grosjean. Jen pár centimetrů od Alonsovy hlavy! Ačkoli vyvázl bez zranění, dál už nepokračoval.

  • Malajsie 2013

    Ve své 200.  Velké ceně neměl Alonso štěstí. Při souboji se Sebastianem Vettelem se jeho Ferrari lehce poničilo, nicméně tým se rozhodl pokračovat na trati bez zastávky v boxu. To se Alonsovi stalo osudným. V dalším kole se jeho vůz doslova rozsypal.

  • Abu Dhabi 2013

    V roce 2013 se Fernando Alonso nechtěl nechat předjet po výjezdu z boxové uličky. Po souboji s  Jeanem-Érikem Vergnem skončil mimo trať a jeho formule se dokonce na chvíli ocitla i ve vzduchu. Španěl čelil přetížení 28G. Musel absolvovat lékařskou prohlídku, po které vtipkoval. „Zuby mám všechny, ale bolí mě záda.“

 
Články odjinud


Články odjinud