Uf, to byla zase bitva! Max Verstappen s Charlem Leclercem opět předvedli naprosto úchvatný souboj, na jehož konci se z první letošní výhry radoval obhájce titulu. „Dnes nám kousek chyběl, ale můj bože, jak já si dnešní závod užil!“ zůstal po projetí cílem pokorný Leclerc, který i přes druhé místo pohodlně vévodí celému šampionátu.
Svou první pole position v kariéře Sergio Pérez neproměnil ani v pódium.
Po skvělém startu, při němž jeho kolega Max Verstappen předjel Carlose Sainze a dostal se na třetí příčku, dostihla Mexičana ohromná smůla.
Klidný průběh závodu narušila v šestnáctém kole zpráva Ferrari pro druhého Charlese Leclerca: „Box, box!“ Na to ovšem Red Bull stihl zareagovat a Peréze stáhl do boxů před Monačanem. Toho to však vůbec nemrzelo. Kolo navíc mu přišlo extrémně vhod.
Jen o několik vteřin později totiž havaroval Nicholas Latifi, kvůli čemuž byl aktivován virtuální safety car, pod nímž Leclerc, Verstappen i Sainz dostali nové gumy. Smolař Pérez se tak propadl až na čtvrtou příčku. „Byla to strašná smůla, s níž nic neuděláte. Do té doby to byl pro „Checa“ výtečný víkend,“ pokrčil rameny šéf Red Bullu Christian Horner.
Po restartu závodu opět nastala hra na vyčkávanou, kterou dvanáct kol před koncem narušila odstoupení hned tří vozidel v rozmezí pár okamžiků. Zatímco Bottas dokázal dojet do boxů, Daniel Ricciardo v McLarenu a Alonso v Alpinu takové štěstí neměli a své vozy odstavili přímo v nájezdu do pit lane, tudíž následoval další virtuální safety car, po jehož konci narostly Red Bullu křídla.
„V posledních deseti kolech byli super rychlí. Pneumatiky se ochladily a oni najednou po trati doslova létali,“ připustil Sainz, že Red Bull si nechal to nejlepší na konec.
Opět se tak opakoval souboj z první zastávky v Bahrajnu. A dlouho i stejně probíhal.
Nedočkavý Verstappen předjel Leclerca v závěrečné DRS zóně 42. kola, jenže Monačan měl díky tomu výhodu otevřeného spoileru hned na následující dlouhé cílové rovince a do čela se vrátil.
„Na konci závodu už gumy ztrácely hodně přilnavosti, ale můj vůz byl rychlejší, a tak jsem se snažil dostat vedení, jenž Charles chytře taktizoval,“ narážel Verstappen na další z chytrých triků jedničky stáje z Maranella, která však tři kola před cílem nakonec kapitulovala.
„Byli rychlejší v zatáčkách a my zase na rovinkách. I poté, co jsem se dostal do vedení, byl Charles pořád na dostřel. Naštěstí jsem vedení udržel a konečně pořádně vstoupil do nové sezony,“ radoval se obhájce titulu ze své první letošní výhry, k níž mu v cíli stačil náskok pouhé půl sekundy.
„Každý závod by měl být takový, jako ten dnešní. Tvrdé, ale férové závodění. Bylo pro mě nesmírně těžké bránit Maxe na rovinkách, protože byl evidentně rychlejší a jel skvěle. K vítězství mu moc gratuluji, ale druhá příčka mě velmi mrzí,“ pogratuloval velice sympaticky propocený Leclerc, jenž má v celkovém žebříčku na druhého kolegu Sainze náskok dvanácti bodů. „Super“ Max pak z třetí příčky ztrácí bodů dvacet.
Příští týden se ovšem Formule 1 vrátí po dvou letech do Melbourne a vše může být úplně jinak.
Očima Tomáše Engeho: Verstappenovy stížnosti? Od mistra světa trapné |
Závod se zdál zprvu monotónní, ale safetycar výrazně zamíchal pořadím v první čtyřce. Red Bull se nechal trošku zmást informacemi Ferrari. Tým řekl Leclercovi, aby zajel do boxu pro čerstvé pneumatiky. Red Bull na to okamžitě zareagoval a poslal do té doby vedoucího Peréze také do boxu. Jenže Leclerc tam nakonec nezajel. Poté na trať vyjel safety car, s kterým nikdo nepočítal. V důsledku toho, že byl Peréz v boxu se tak dostal na čtvrté místo, zatímco Leclerc vystřelil na první. Tam až do posledního kola sváděl boj s Verstappenem. Red Bull měl ke konci závodu o něco na vrch, takže zaslouženě bral první místo nakonec Max. Myslím, že Ferrari chyběl páteční trénink, při kterém se oba jeho jezdci trochu otřeli o zeď a nemohli tím pádem absolvovat plný počet kol. Zaujalo mě také to, jak si televize vybírala primárně Verstappena a jeho plačtivé komentáře. Neustále si ztěžoval na každou drobnost, kterou Leclerc během závodu udělal jako například přejetí bílé čáry. Připadne mi, jako by byl Max vycvičený z loňské sezony, kdy si s Hamiltonem neustále stěžovali jeden na druhého a hledali na sobě chyby. Osobně mi to připadne od mistra světa trapné a připomíná mi to situaci na pískovišti, kde si dva malí kluci stěžují, že jeden tomu druhému vzal bábovičku. |
Velká cena Saúdské Arábie, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Džiddě:
1. Verstappen (Niz./Red Bull) 1:24:19,293, 2. Leclerc (Mon./Ferrari) -0,549, 3. Sainz (Šp./Ferrari) -8,097, 4. Pérez (Mex./Red Bull) -10,800, 5. Russell (Brit./Mercedes) -32,732, 6. Ocon (Fr./Alpine) -56,017, 7. Norris (Brit./McLaren) -56,124, 8. Gasly (Fr./AlphaTauri) -1:02,946, 9. Magnussen (Dán./Haas) -1:04,308, 10. Hamilton (Brit./Mercedes) -1:13,948.
Nejrychlejší kolo: Leclerc.
Průběžné pořadí MS (po 2 z 22 závodů): 1. Leclerc 45, 2. Sainz 33, 3. Verstappen 25, 4. Russell 22, 5. Hamilton 16, 6. Ocon 14, 7. Pérez a Magnussen oba 12, 9. Bottas (Fin./Alfa Romeo) 8, 10. Norris 6.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 78, 2. Mercedes 38, 3. Red Bull 37, 4. Alpine 16,, 5. Haas 12, 6. Alfa Romeo 9, 7. AlphaTauri 8, 8. McLaren 6.