Zničený Abraham: Chtěl jsem zajet do boxů a vykašlat se na to!

Karel Abraham s přítelkyní Nikolou, která s ním objíždí téměř všechny Velké ceny.
Český závodník Karel Abraham měl po skončení domácí Grand Prix silničních motocyklů daleko ke spokojenosti, skončil devatenáctý. Při zdravotních potížích, které měl, byl ale především rád, že dojel v Brně do cíle.
Český závodník Karel Abraham měl po skončení domácí Grand Prix silničních motocyklů daleko ke spokojenosti, skončil devatenáctý. Při zdravotních potížích, které měl, byl ale především rád, že dojel v Brně do cíle.
Český závodník Karel Abraham měl po skončení domácí Grand Prix silničních motocyklů daleko ke spokojenosti, skončil devatenáctý. Při zdravotních potížích, které měl, byl ale především rád, že dojel v Brně do cíle.
Karel Abraham měl po skončení domácí Grand Prix silničních motocyklů daleko k jásotu, skončil devatenáctý. Při zdravotních potížích, které měl, byl ale především rád, že dojel v Brně do cíle.
Karel Abraham měl po skončení domácí Grand Prix silničních motocyklů daleko k jásotu, skončil devatenáctý. Při zdravotních potížích, které měl, byl ale především rád, že dojel v Brně do cíle. Druhý z Čechů Lukáš Pešek upadl a GP nedokončil.
Český závodník Karel Abraham měl po skončení domácí Grand Prix silničních motocyklů daleko ke spokojenosti, skončil devatenáctý. Při zdravotních potížích, které měl, byl ale především rád, že dojel v Brně do cíle.
11
Fotogalerie
ČTK, iSport.cz
Moto GP
Začít diskusi (0)

Karel Abraham měl po skončení domácí Grand Prix silničních motocyklů daleko k jásotu, devatenácté místo ale příliš neřešil. Byl hlavně rád, že závod dokončil. Brněnský jezdec měl totiž v průběhu celého víkendu problémy s poraněným ramenem, které jeho výkony značně omezovalo.

"Bylo to hodně těžké. Ráno jsem na warm up vyrazil bez anestetik a odpoledne jsem si nechal rameno opíchat. Opět to byla sedmicentimetrová jehla do ramene," řekl Abraham po závodě.

Bezprostředně po lékařském zákroku i na startu přitom myslel, že to bude dobré. "Vypadalo to, že to pomohlo. Když jsem sedal na motorku, tak to nebolelo. Ve Schwantzově zatáčce to ale nevychytal Bauer, začal brzdit pozdě a narazil mi fest do zadního kola. Divil jsem se, že neleží on ani já, byla to fakt velká rána. Jak jsem vyskočil z motorky, tak jsem si pohnul ramenem a začalo to bolet," popsal kolizi z prvního kola, která z jeho pohledu udala ráz závodu.

Abraham totiž nebyl schopen dojet Michaela Lavertyho před sebou a kvůli bolesti musel i postupně zpomaloval. "Bolelo to více a více. Kolem poloviny závodu jsem byl přesvědčený, že zajedu do boxu a vykašlu se na to. Pak jsem si řekl, že zatnu zuby a pokusím se závod alespoň dokroužit. Je to Brno, bylo tady hodně fanoušků a já nerad vzdávám závody," vysvětlil.

To se mu nakonec podařilo a uviděl vytouženou šachovnicovou vlajku. "To byl cíl na dnešek. Byl to těžký víkend a kvůli zranění jsem na nějaké výsledky nemohl koukat. Samozřejmě, že bych chtěl být více vepředu, kam doufám i patřím, ale bohužel to nešlo. I když to bylo 19. místo, tak jsem rád, že jsem dojel," přiznal Abraham, který za sebou nechal jen Bryana Staringa a Martina Bauera. "V cíli jsem byl rád, že je to za mnou, a těšil jsem se do boxů. Nemohl jsem motorku už udržet," řekl.

Mistrovství světa pokračuje již za týden v britském Silverstonu, tam ale bude Abraham zřejmě chybět. "Není to stoprocentní, ale vážně o tom uvažujeme. Pak je zase jen týden volno a já se potřebuju doléčit. Přemýšlím nad tím i proto, že během tohoto víkendu se bolest a ovládání ramena dost zhoršila," uvedl Abraham.

V příštích dvou týdnech by se také mělo rozhodnout, s jakým motocyklem bude v příští sezoně pokračovat v kategorii MotoGP. Podle jezdcova otce a šéfa týmu Cardion AB Motoracing Karla Abrahama staršího jsou tři varianty a bude rozhodovat názor závodníka a hlavního týmového technika. "Na devadesát procent máme jako tým jasno," řekl Abraham starší.

Jeho syn naznačil, že preferuje přestup k Hondě, s kterou se již navíc tým písemně dohodl i na případných podmínkách spolupráce. "Snažili jsme se koukat na kvalitu stroje a na to, co by pro nás bylo nejlepší. Museli jsme vyřadit všechny GP motorky, ke kterým se nikdy nedostaneme, a pak už je jen Ducati a produkční motorky. A Honda je velice dobrá značka, navíc Japonci mají vše zajeté v jedné koleji a z té se to nehne," řekl Abraham mladší.

Začít diskuzi