Jiří Uhlíř
19. února 2013 • 17:30

Česká stáj Buggyra bude útočit na rychlostní světové rekordy

Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
SESTŘIH: West Ham - Liverpool 2:2. Další ztráta „Reds“, hráli oba Češi
PRVNÍ DOJEM: Že Třinec nemá nohy? Omyl. Pardubice tíhu neunesly
VŠECHNA VIDEA ZDE

Nejrychlejším pilotem na 100 kilometrů, 100 mil a v hodinovce. O taková světová maxima se bude pokoušet David Vršecký a roudnický tým Buggyra. Světové rekordy by chtěli překonat 13. dubna na testovacím okruhu DEKRA poblíž Lausitzringu.



O tyto historické zápisy se Buggyra pokoušela již před třemi lety, jenže se nestačily kvůli změně místa konání rekordu vyřídit veškeré formality. Na regulérnost pokusů budou nyní dohlížet komisaři FAS AČR, jejímž prostřednictvím už byla odeslána oficiální přihláška o historický zápis.

„Z naší strany se rozhodně nejedná o snahu zviditelnit se za každou cenu. Rekordní pokusy jsou v první řadě spojeny se ziskem dat. I když okruh hodně připomíná ovál, data z akcelerací použijeme v rámci přípravy závodního speciálu pro letošní sezónu evropského šampionátu,“ tvrdil technický ředitel Robin Dolejš.


Bugyra v letošním roce dodávala motory pro Rally Dakar. A úspěšně! Právě Martin Kolomý, který mezi kamiony skončil na pátém místě, se stal v letošním ročníku nejúspěšnějším českým závodníkem. Jeho tatra byla poháněná motorem Gyrtech od české stáje.

Takto bude Vršecký s tahačem Buggyra "létat" na okruhu DEKRA poblíž Lausitzringu.Foto Foto: Buggyra

Spolehlivost roudnických agregátů se ukáže i při pokusech o světové rekordy. V kabině závodního speciálu bude sedět David Vršecký. Podle propočtů při délce okruhu 5800 metrů ujede během hodiny kolem třiceti kol, k překonání světových rekordů je nezbytné vyvinout minimální průměrnou rychlost 170 km/h. V některých případech překročí ručička tachometru 200 km/h.


„Nebudu si sice muset hlídat ve zpětném zrcátku soupeře. Tady se posadím do auta a hodinu to bude jenom o mně, technice a pneumatikách. Ideální varianta spočívá ve vyvinutí potřebné rychlosti a jejím dalším udržování. Náš sport je ale hodně nevyzpytatelný,“ dodal dvojnásobný mistr Evropy.

Buggyru „Big Boy 01“ bude hnát k rekordním maximům motor Gyrtech MK13-3EC Dakar o kubatuře 12 500 ccm a síle 1350 koní, kroutící moment 6000 Nm.

Tahač Buggyra je pekelně rychlý. Jeho motor používaly i kamiony na Rally Dakar.Foto Foto: Buggyra

Speciál má šestnáctistupňovou manuální převodovku ZF/Gyrtech 2013, turbodmychadlo Schmitzer/GT 2011 a brzdy Knorr a Ferodo. Spotřeba je odhadována na 100 l/100 km a proto bude speciál vybaven navíc externí nádrží na dalších 250l.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud