Kvůli snu o formuli 1 Král už rok nezávodí. Výjimku udělá v Brně

Český jezdec Josef Král se představí na Masarykově okruhu
Český jezdec Josef Král se představí na Masarykově okruhuZdroj: www.josefkral.cz
Motorismus
Začít diskusi (0)

Vloni byl blízko angažmá ve formuli 1, ale tým HRT, který mu už připravil návrhy smluv, zkrachoval. Od té doby český talent Josef Král nezávodí, místo účinkování v seriálu GP2 se rozhodl věnovat pauzu snaze o zajištění financí na F1. Ty stále nemá, výjimku však po více než roce udělá. Pojede na Masarykově okruhu ve formulovém seriálu AutoGP.

Bylo to právě na formuli AutoGP, na čem před třemi lety Luca Filippi vytvořil oficiální rekord Masarykova okruhu. Čas 1:43,260 je o 12 vteřin rychlejší na kolo než časy nejlepších borců na motocyklech MotoGP. I tento čas by Josef Král, blyštivá naděje českého motorismu, rád atakoval, přestože to po roční pauze nebude jeho hlavním cílem.

„V tomhle mají výhodu další piloti, kteří jsou na AutoGP za celou sezonu zvyklí. Jet na hraně je těžké s jakýmkoliv autem a já si musím na tohle nové nejprve zvyknout,“ řekl Král.

Moc dlouze si navíc zvykat nehodlá. Jeho cílem totiž zůstává něco úplně jiného než AutoGP nebo i GP2. Je to formule 1.

Kvůli ní Král nezávodí, aby neplýtval penězi v GP2. A připraven je nezávodit třeba i v další sezoně, i když to už by bylo problematičtější rozhodování.

Vyslyšet pro brněnský Epilog vábení týmu Zele Racing se 23letý Čech rozhodl hlavně proto, že se jede na domácím území. Nahradí bývalého pilota formule 1 Christiana Kliena. Odklon z vysněné cesty to u něho nemá znamenat.

„V mém ideálním scénáři je formule 1 od příští sezony, ale bude záležet na financích, jednáních a mnoha okolnostech. Pokud se to nebude dařit, asi bych obětoval i další čas, ale tam už by vedle fyzické a mentální přípravy muselo být víc ježdění. Jenom stát a druhým rokem koukat by nebylo optimální,“ uvědomuje si rodák z Dvora Králové.

Částku, kterou za rok vynecháním závodního programu našetřil, nedokáže přesně definovat. Zaměřuje se na jednání se sponzory, pracuje s nimi. Připravuje všechno tak, aby až bude mít podobně nadějný kontakt jako vloni s týmem HRT, mohl přejít ke konkrétnímu jednání. „Pak půjde o částku v řádech milionů eur,“ říká.

Momentální finanční krize formule 1 mu sice částečně nahrává, protože týmy mají zájem o nábor jezdců, zároveň v tom ale vidí komplikaci. Jezdci totiž podle jeho zjištění musí donést víc peněz než dřív.

„Není to jako když přišel Kubica, řekli mu, že je dobrej a pojede. Dnes se tíha financí přesunula z týmů víc na závodníky, což není ono,“ říká Král. Proto mu ani výrazně nepomohl poslední výsledek v belgickém Spa, kde závod GP2 vloni v srpnu vyhrál. Ostatně ani superrychlé časy na Masarykově okruhu nebudou tím klíčovým, co by ho mohlo blíž k F1 posunout.

„Speciálně formule 1 je velká politika a smlouvy jsou něco neskutečného. Přesto možnosti jsou, týmy o mě vědí. A protože české firmy jsou na to relativně slabé, hledáme zdroje po světě,“ přiblížil jezdec. Vedle HRT v minulosti registroval ještě zájem Caterhamu a Marussie. O top týmech však uvažovat nemůže.

V tom, že kvůli čekání na svůj sen ztrácí čas na okruzích, nevidí Král problém.
„Žádný testovací jezdec nezávodí, nikdo za tu dobu moc neztratí. Testman se sveze autem jednou uprostřed sezony a jinak taky nemá šanci. To se nezapomíná, je to jako bruslení,“ přirovnal jízdu ve formuli.

Epilog na Masarykově okruhu
V pátek jsou na programu tréninky. V sobotu ve 12:15 odstartuje první závod AutoGP, od 14:30 Epilog. Nedělní závodní program začne v 9:00. V 11:30 a 13:05 se pojedou dva závody ECTT a ve 14:50 druhý závod AutoGP.
Začít diskuzi