25. října 2014 • 22:12

Unikátní aliance českých týmů s Nizozemci má pomoci vyhrát Dakar

Autor: spo
Vstoupit do diskuse
0
TOP VIDEA
Lokvenc: Chemie Kuchty a Birmančeviče je úžasná! Chorý není zákeřňák
CESTA ZE DNA: Jsme silnější, než si myslíme, říká zápasník Peňáz
VŠECHNA VIDEA ZDE

Z této aliance jde strach. Přední české motoristické stáje spojují své síly. Bonver Dakar Project a MKR Technology spolu s nizozemským týmem Mammoet Rallysport vytváří silné trojkoaliční spojení. Cíl je jasný – vyhrát věhlasnou Rallye Dakar.



Severočeská stáj MKR Technology se specializuje na okruhové závody, Bonver Dakar Project a nizozemský Mammoet Rallysport zase na dálkové soutěže. Všechny tři týmy nyní maximálně využijí své letité zkušenosti. Podobné spojení tu ještě nebylo.

„Dakar prakticky nemůžete vyhrát jako jednotlivec. Proti mimořádné převaze ruských Kamazů a dalších týmů s výraznou tovární podporou jednoduše nemáte šanci. Teď máme větší zázemí, novou techniku a nepřetržitou asistenci, čímž se šance na úspěch násobí,“ vysvětluje Tomáš Vrátný, šéf týmu Bonver Dakar Project.

Nikdo z trojice ekip není na poli motorsportu žádným nováčkem. Tým Bonver Dakar Project se připravuje na své třetí vystoupení na nejnáročnější rallye světa. Pro Tomáše Vrátného to bude dokonce čtvrtý dakarský ročník.

Zato židovická stáj MKR Technology těží především z více než dvacetileté zkušenosti konstruktéra Maria Kresse z vývoje okruhových tahačů. Zisk několika pohárů konstruktérů z evropského šampionátu pasuje MKR Technology do role jednoho z nejúspěšnějších konstruktérů vůbec.

Svou dakarskou premiéru si tým odbyl letos v lednu, kdy připravoval motor Aleši Lopraisovi, který se na celkovém šestém místě a se dvěma etapovými vítězstvími stal nejlepším českým zástupcem. Vysoké ambice jsou proto na místě.

„Nejde jen o jednorázovou akci a pouhé dodání techniky. Naším cílem je vytvořit dlouhodobý a úspěšný projekt na mezinárodní úrovni,“ říká zkušený německý konstruktér Mario Kress z týmu MKR Technology.

Z technického hlediska dochází při spojení těchto dvou českých týmu s mezinárodními ambicemi k zajímavému složení techniky. V kopřivnických dílnách týmu Bonver Dakar Project vznikly pod vedením Milana Holáně tři kapotované speciály Tatra Jamal s výkyvnými polonápravami typickými pro kamiony Tatra, v židovických dílnách Maria Kresse se za poslední měsíce vyrobily zmíněné dva trambusové speciály Renault s pevnými nápravami. S těmi pojedou zkušení nizozemští piloti týmu Mammoet Rallysport Martin van den Brink a Pascal de Baar.

A cíl pro rallye Dakar 2015? „Uvidíme, jak se nám bude dařit. Pro úspěch je vždycky nezbytná technická připravenost, dobrá fyzická kondice a štěstí. Pro splnění prvních dvou bodů děláme maximum, v ten třetí doufáme. Vytváříme dlouhodobý projekt, který chceme dále rozvíjet, takže si pro Dakar 2015 nedáváme žádné přehnané cíle. Půjdeme na to postupně, ale určitě chceme být vidět,“ uzavírá Mario Kress.

Kamion Tatra během testování ve slovenské Senici.
Kamion Tatra během testování ve slovenské Senici.

Vstoupit do diskuse
0
Články odjinud


Články odjinud