Veslařka Knapková zkusí Jizerskou padesátku: Bude to boj!

Posledních čtyři sta čísel zbývá na startovní listině ČEZ Jizerská 50, která se letos pojede 11. ledna. Olympijská vítězka ve veslování Mirka Knapková má své místo jisté. A bude to pro ni nový zážitek.
„Jako dítě jsem na lyžích závodila, když mi bylo tak šest let. Možná bych našla fotku v zimní bundě, jak mi padá čepice a vypadám hodně vyčerpaná. A pak jsem závodila vždycky jednou do roku na Bedřichovské třicítce,“ říká Knapková. „Kamarádi se ptali, kdy pojedu padesátku. Vždycky jsem říkala, že příští rok. Takhle se to opakovalo. Až teď jsem řekla, že už tu padesátku pojedu.“
Běžky jsou pro veslaře tradičním tréninkovým prostředkem ke zvýšení vytrvalosti během zimní přípravy. „Většinou ale jezdíme skejtem,“ upozorňuje Knapková. Jizerská padesátka je tradičně vypsána klasickou technikou, a tak veslařku čekají dlouhé kilometry dřiny soupaž.
„Asi se s tím budu prát. Sice jsou v našem týmu i kanoisti, ale ti mají silné ruce,“ připomíná Knapková účast vodáků Martina Fuksy, Jaroslava Radoně a Filipa Dvořáka. „Pro mě je to motivace. Snad to i něco přinese do mé veslařské sezony. Já jsem zvyklá spíš zapojovat nohy, celé tělo. Ruce mám asi nejslabší. Bude to boj.“
I tak se ale na svou první lyžařskou padesátku těší. Mimo jiné i proto, že se na trati znovu potká s nadšenými hobíky.
„Minule fandili, když jsem je do kopce předjížděla. Z kopce zase předjeli oni mě,“ směje se Knapková. „Byl to zážitek. Ve veslování má každý svou dráhu, takže do kontaktu s ostatními soupeři nepřijdeme. Ale toto je masové. Když jsem někomu stoupla na lyže, tak se rozčilovali. Pak zjistili, že jsem to byla já, tak se zase omlouvali. Někteří hobíci do toho jdou opravdu srdcem.“
Jizerská padesátka je pět týdnů před startem téměř vyprodána. Trať královského závodu na 50 km klasicky, který se pojede 11. ledna, má kapacitu 4800 běžců a zbývá už jen 400 míst. Akce je součástí série Ski Classics a měla by se jet za jakýchkoli podmínek, třeba i na zkrácené trati.
„V předchozích letech se nám vždy podařilo Jizerskou padesátku vyprodat a stejná očekávání máme také od roku 2015,“ řekl David Douša z agentury Raul, která je marketingovým partnerem běhu, na tiskové konferenci v Praze.