Fanoušek chtěl i lístky na slalom...

Diváci v areálu pod Ještědem sledují závod ve skoku mužů na středním můstku.
Diváci v areálu pod Ještědem sledují závod ve skoku mužů na středním můstku.Zdroj: ČTK
ČTK
Liberec 2009
Začít diskusi (0)

Na městské informační centrum v Liberci se během MS obrátil klient, který si chtěl koupit vstupenky na slalom a na krasobruslení. Starší muž z Česka si nakonec nechal vysvětlit, že MS není olympiáda, a spokojil se s lístkem na běh na lyžích.

Většina zákazníků takzvaného "íčka" však patří mezi zasvěcené fanoušky. Kromě Čechů mezi nimi převažují hlavně Norové a Finové, Poláci nebo Němci. ČTK to dnes řekla vedoucí městského informačního centra Naďa Burianová.

"Nejvíce lidí k nám míří před závody a před slavnostními ceremoniály, při nichž se na náměstí předávají medaile. Přichází k nám také hodně Italů. Někteří z nich si koupili vstupenky nejen na lyžování, ale i na dnešní hokejové utkání mezi Bílými Tygry a Vítkovicemi," dodala Burianová. Podle ní je velký zájem o vstupenky do sportovních areálů ve Vesci a na Ještědu mezi Liberečany. Na městskou kartu mohou získat dvě vstupenky s dvacetiprocentní slevou.

Informační centrum obslouží během mistrovství světa až 700 klientů denně. V hlavní letní a zimní sezoně jich bývá nejvýše 500. Za přepážkami se nyní střídají od 08:00 do 21:00 ve dvousměnném provozu tři pracovnice. Pět stálých zaměstnankyň posílily tři studentky.

"U nás není vůbec vidět, že by obyvatelům města mistrovství světa vadilo. A zahraničním návštěvníkům se v Liberci očividně líbí. Chtějí si odvézt na město nějakou památku, Norové si berou propagační materiály, připravené je pro ně máme v jejich rodném jazyce.

Italové si často kupují pohlednice i se známkami. Na odbyt jdou cínoví skokani na žulovém kameni, hrnečky nebo sklenice se znakem města a další suvenýry. Prodali jsme i desítky skleněných krystalů s logem šampionátu. Stojí 100 korun a z nich dostane 90 korun Jedličkův ústav," uvedla Burianová.

Klienti se v době šampionátu ptají především na dopravu po městě a do sportovních areálů, na doprovodné programy a vstupenky. "Překvapuje je, že městské autobusy a tramvaje jsou zadarmo pro všechny, a ne jenom pro diváky se vstupenkou na závody," podotkla Burianová.

Pracovnice centra se domlouvají s cizinci hlavně anglicky a německy, případně lámanou italštinou a francouzštinou. "Fanoušci se trochu bojí, aby při cestě autobusem nebo tramvají nezabloudili. Cestu jim vysvětlíme a ještě jim na orientační mapě označíme zastávku, kde musí vystoupit," upozornila Burianová.

Ve špičce se v informačním centru nashromáždí až 30 lidí najednou. "Pokud bezvadně funguje technika a zákazníci přesně vědí, co chtějí, poslední z nich od nás odchází zhruba za 15 minut," uvedla Burianová.

Stížnosti zaznamenali v "íčku" jen ojediněle. "Jednomu pánovi vadilo, že se včas nedozvěděl o zrušení skoků při závodě sdruženém. Další byl rozzlobený z desetiminutového zpoždění autobusu. Takové věci se ale mohou při mistrovství světa stát," shrnula Burianová.

Začít diskuzi

Doporučujeme

Články z jiných titulů