Marketingová váha olympijské šampionky Ester Ledecké může pomoct budoucnosti českého lyžování. Aspoň tak to vidí nový šéf alpského úseku Ladislav Forejtek, který se snaží závodnici odprodat dvě reklamní plochy na kombinéze pro příští sezonu. Přestože většinu nákladů na kariéru zatím hradili její rodiče či sponzoři. „Platili hodně, ale my potřebujeme peníze, abychom umožnili přípravu dalším možným Bankům a Ledeckým,“ říká Forejtek.
S čím jdete do vyjednávání s agenturou Sport Invest, která Ledeckou zastupuje?
„Musíme využít podíl na jejím výsledku pro chod svazu. Ve čtvrtek máme schůzku naší marketingové komise, tam zkonkretizujeme naše požadavky a příští týden se sejdeme se Sport Investem. Budeme se snažit marketingově využít plochy, které máme k dispozici.“
Co říkáte kritice Janka Ledeckého, který upozorňuje na to, že většinu nákladů si v minulosti musela rodina platit sama?
„To dělá každý závodník, který chce závodit. Otázka je, kolik je do toho ochotný investovat. My nikoho nenutíme, aby do toho dával peníze. Příprava něco stojí, ale platí se z více zdrojů. My jako úsek dostáváme peníze z MŠMT, jsou v tom peníze od ČOV a potom resortní peníze, ta suma není malá.“
Souhlasíte ale s tím, že bez rodinné podpory by se Ledecká ke svým úspěchům nedostala?
„To by se nedostal nikdo. Nemohla by jezdit, nemohla by trénovat. Ale je to kombinace jejích rodinných peněz, jejích osobních sponzorů, ale i svazových peněz a resortních peněz. Platili hodně, udělali to dobře a fakt jeli. Takhle to dělal Záhrobský, takhle to dělal i Tomáš Bank.