Grand Prix Circuit Silverstone

Silverstone Circuit
Silverstone CircuitZdroj: iSport
Kalendář GP
Začít diskusi (0)

Délka okruhu:
5141 m

Délka závodu:
60 kol, tj. 308,36 km

NÁZEV: Grand Prix Circuit Silverstone STÁT: Velká Británie
DÉLKA OKRUHU: 5141 m
DÉLKA ZÁVODU: 60 kol, tj. 308.36 km
POLE POSITION: Kimi Räikkönen (McLaren) 1:18,233 (2004)
NEJ. KOLO: Michael Schumacher (Ferrari) 1:18,739 (2004)
LOŇSKÝ VÍTĚZ: Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
OFICIÁLNÍ LINK: http://www.octagonmotorsports.com/



 
 
  Prostory letiště Silverstone původně patřily britskému královskému letectvu. Za druhé světové války byly využívány pro výcvik pilotů bombardérů. Do té doby nejznámější anglický okruh Brooklands s vyhlášenou klopenou dráhou byl během náletů poničen a pochopitelná absence závodní činnosti přinutila ředitelství společnosti Brooklands (Weybridge) Ltd., aby celý areál prodalo za 330 tisíc liber letecké továrně Vickers-Armstrong. Královský Autoklub (RAC) pak získal jako náhradu od ministerstva letectví vojenské letiště nedaleko městečka Silverstone v hrabství Northamptonshire. Silverstone brzy představoval pro Brity novou automobilovou legendu. Třetí GP Velké Británie, pořádaná v roce 1950 na tomto okruhu, se současně stala zahajovacím podnikem prvního ročníku mistrovství světa formule 1.


Silverstone zaznamenal nejen významné úspěchy britských jezdců a stájí, skvělé vzpomínky na něj mají také ostatní hvězdy formule 1. Italský tým Ferrari na tomto okruhu slavil v roce 1951 díky Froilainu Gonzalesovi své první vítězství ve velké ceně. V roce 1979 zde dojel Clay Regazzoni pro premiérové vítězství týmu Franka Williamse a tatáž stáj v Silverstoneu slavila v roce 1997 s Jacquesem Villeneuveem svůj 100. triumf. Jacquesův otec Gilles na tomto tradičním okruhu v roce 1977 debutoval ve formuli 1. Dodnes patří Silverstone společně s Monzou, bývalým rakouským závodištěm Spielberg a okruhem ve Spa-Francorchamps k nejrychlejším tratím. V roce 1991 byl zpomalen a prodloužen výstavbou dodatečných šikan. Přesto se průměrná rychlost stále pohybuje kolem 235 km/h. Nejrychlejší kvalifikaci drží Keke Rosberg, když 20. července 1985 absolvoval nejlepší kvalifikační kolo s průměrem 259,005 km/h.


Dnešní Silverstone nadále patří k nejbezpečnějším okruhům závodního kalendáře. Má kvalitní a rovný asfaltový povrch se střední náročností na pneumatiky a ještě o něco ohleduplnější je vůči brzdám. Tvoří jej sedm levých a deset pravých zatáček. Celkovou délkou trati přes pět kilometrů je jedním z nejdelších okruhů. Britští diváci patří k těm nejlépe se orientujícím ve světě formule 1. Není ani divu, vždyť motoristický sport má ve Velké Británii obrovskou tradici. Poněkud unavující jsou ovšem dlouho trvající spory o budoucnost britské Grand Prix. Bernie Ecclestone každoročně tlačí pořadatele velké ceny ke zdokonalení nedostatečné infrastruktury. Stále zůstává v paměti několik deštivých závodů, kdy se přilehlé travnaté prostory určené k parkování a kempování diváků proměnily v nekonečné bahniště. Investice by si zasloužily také příjezdové cesty a technické zázemí závodiště. Prvním počinem pořadatelů, směřujícím k modernizaci závodiště, je výstavba nové boxové zdi.


Předchozí vítězové

2008 Lewis Hamilton / McLaren-Mercedes
2007 Kimi Räikkönen / Ferrari
2006 Fernando Alonso / Renault
2005 Juan-Pablo Montoya / McLaren-Mercedes
2004 Michael Schuamcher / Ferrari
2003 Rubens Barrichello / Ferrari
2002 Michael Schumacher / Ferrari
2001 Mika Hakkinen / McLaren-Mercedes
2000 David Coulthard / McLaren-Mercedes
1999 David Coulthard / McLaren-Mercedes
1998 Michael Schumacher / Ferrari
1997 Jacques Villeneuve / Williams-Renault
1996 Jacques Villeneuve / Williams-Renault
1995 Johnny Herbert / Benetton-Renault
1994 Damon Hill / Williams-Renault
1993 Alain Prost / Williams-Renault
1992 Nigel Mansell / Williams-Renault
1991 Nigel Mansell / Williams-Renault
1990 Alain Prost / Ferrari
1989 Alain Prost / McLaren-Honda
1988 Ayrton Senna / McLaren-Honda
1987 Nigel Mansell / Williams-Honda
1985 Alain Prost / McLaren-TAG Porsche
1983 Alain Prost / Renault
1981 John Watson / McLaren-Ford
1979 Clay Regazzoni / Williams-Ford
1977 James Hunt / McLaren-Ford
1973 Peter Revson / McLaren-Ford
1971 Jackie Stewart / Tyrrell-Ford
1969 Jackie Stewart / Matra-Ford
1967 JimClark / Lotus-Ford
1965 JimClark / Lotus-Climax
1963 Jim Clark / Lotus-Climax
1960 Jack Brabham / Cooper-Climax
1958 Peter Collins / Ferrari
1956 Juan Manuel Fangio / Ferrari
1954 Jose Froilan Gonzalez / Ferrari
1953 Alberto Ascari / Ferrari
1952 Alberto Ascari / Ferrari
1951 Jose Froilan Gonzalez / Ferrari
1950 Nino Farina / Alfa Romeo

Začít diskuzi