Hungaroring

Délka okruhu:
4381 m
Délka závodu:
70 kol, tj. 306,66 km
NÁZEV: Hungaroring STÁT: Maďarsko
DÉLKA OKRUHU: 4381 m
DÉLKA ZÁVODU: 70 kol, tj. 306.66 km
POLE POSITION: Michael Schumacher (Ferrari) 1:19.146 (2004)
NEJ. KOLO: Michael Schumacher (Ferrari) 1:19.071 (2004)
LOŇSKÝ VÍTĚZ: Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
OFICIÁLNÍ LINK: http://www.hungaroring.hu/
Hungaroring se nachází uprostřed mírně kopcovité krajiny, která je typická vysokou prašností a vnitrozemsky výrazně teplým létem. Úzká členitá dráha s pomalými zatáčkami, vyžadujícími vysoký přítlak, dává jen minimální šanci na předjíždění a spolu s mětským okruhem v Monte Carlu se řadí k nejpomalejším velkým cenám kalendáře F1. Tím je dána základní charakteristika okruhu maďarské Grand Prix.
Tak jak jezdci obdivují krásu maďarského hlavního města se stovkami kaváren a drobných obchůdků, o to méně mají v lásce Hungaroring jako okruh. Hned od počátku bylo zřejmé, že se na trati 4,014 km dlouhé prakticky nedá předjíždět. Průměrné rychlosti patřily k nejnižším v celé seriálu F1. Proto pořadatelé provedli první stavební úpravy již před rokem 1989, tedy pouhé tři roky po zahájení provozu. Odstraněním jedné ze zatáček za cílovou rovinkou se trať sice zkrátila na 3,975 km, vzrostly ale dosahované rychlosti. Před závodem v roce 2003 přistoupili k zásadní úpravě okruhu. V jeho modifikované formě narostla celková délka na 4,381 km. Nešlo ale jen o přidání 406 m. Asfaltový povrch současně dostal nový koberec a změnami se na trati konečně objevila místa vhodná k předjíždění.
Charakteristickou vlastností Hungaroringu je nečistá dráha. Neustálý vítr a horké, suché letní počasí věje z okolních dun písek a prach, a tak se jízda mimo ideální stopu stává velkým dobrodružstvím. Protože 14 zatáček, z nich 6 levých a 8 pravých, činí z Hungaroringu převážně technickou trať, má velký význam přilnavost. Již v minulosti zde týmy předváděly všelijaká netradiční aerodynamická řešení včetně přídavných křídel. Současná pravidla jsou v tomto ohledu dost přísná, a tak inženýrům zbývá než hledat co nejúčinnější nastavení přítlačných ploch. V převážné míře jedou jezdci na měkkých směsích z důvodu nezbytné přilnavosti zejména při výjezdu z úzkých kluzkých zatáček. Tomu má rovněž pomoci měkčí nastavení podvozku.
Předchozí vítězové
2008 Heikki Kovalainen / McLaren-Mercedes
2007 Lewis Hamilton / McLaren-Mercedes
2006 Jenson Button / Honda
2005 Kimi Räikkönen / McLaren-Mercedes
2004 Michael Schumacher / Ferrari
2003 Fernando Alonso / Renault
2002 Rubens Barrichello / Ferrari
2001 Michael Schumacher / Ferrari
2000 Mika Hakkinen / McLaren-Mercedes
1999 Mika Hakkinen / McLaren-Mercedes
1998 Michael Schumacher / Ferrari
1997 Jacques Villeneuve / Williams-Renault
1996 Jacques Villeneuve / Williams-Renault
1995 Damon Hill / Williams-Renault
1994 Michael Schumacher / Benetton-Ford
1993 Damon Hill / Williams-Renault
1992 Ayrton Senna / McLaren-Honda
1991 Ayrton Senna / McLaren-Honda
1990 Thierry Boutsen / Williams-Renault
1989 Nigel Mansell / Ferrari
1988 Ayrton Senna / McLaren-Honda
1987 Nelson Piquet / Williams-Honda
1986 Nelson Piquet / Williams-Honda