Kvalifikace na VC Japonska
Vítěz: L. Hamilton Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
*Sainz a Hamilton penalizováni za výměnu pohonné jednotky.
1. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) 1:22.868
2. Valtteri Bottas (FIN/Mercedes) +0.130
3. Max Verstappen (NED/Red Bull) +0.328
4. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +0.397
5. Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) +0.458
6. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +0.609
7. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +0.838
8. Lando Norris (GBR/McLaren) +1.086
9. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +1.437
10. Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +1.500
1. Valtteri Bottas (FIN/Mercedes) 1:23.071
2. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +0.022
3. Max Verstappen (NED/Red Bull) +0.227
4. Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) +0.449
5. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +0.662
6. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +0.671
7. Lando Norris (GBR/McLaren) +0.982
8. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +1.074
9. Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +1.907
10. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +2.041
Vyřazení jezdci v druhé části kvalifikace
Postupový čas: 1:24.642 (L. Norris)
11. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +0.153
12. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +0.200
13. George Russell (GBR/Williams) +0.365
14. Mick Schumacher (GER/Haas) +0.558
15. Carlos Sainz (ESP/Ferrari) -
Postupový čas: 1:24.989 (C. Leclerc)
11. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +0.253
12. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +0.295
13. Mick Schumacher (GER/Haas) +0.361
14. George Russell (GBR/Williams) +13.184
15. Carlos Sainz (ESP/Ferrari) -
Vyřazení jezdci v první části kvalifikace:
Postupový čas: 1:25.787 (S. Vettel)
16. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +0.094
17. Nicholas Latifi (CAN/Williams) +0.299
18. Antonio Giovinazzi (ITA/Alfa Romeo) +0.643
19. Kimi Räikkönen (FIN/Alfa Romeo) +1.738
20. Nikita Mazepin (RUS/Haas) +2.662
Postupový čas: 1:26.889 (S. Vettel)
16. Antonio Giovinazzi (ITA/Alfa Romeo) +0.366
17. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +0.452
18. Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +0.554
19. Kimi Räikkönen (FIN/Alfa Romeo) +1.002
20. Nikita Mazepin (RUS/Haas) +2.570
*Časový údaj udává ztrátu na postupový čas
První trénink ve slunném Istanbul parku proběhl naprosto čistě. Nejrychlejší čas zaznamenal s novou pohonnou jednotkou Lewis Hamilton (1:24,178) a druhému Verstappenovi nadělil 425 tisícin. Na vedoucích příčkách se dlouho ukazovaly i časy Estebana Ocona, který však nakonec skončil šestý. Do první pětky se vešly ještě obě Ferrari a mezi ně Valtteri Bottas.
Druhý trénink přinesl první ukázky špatných rozhodnutí a hned několik jezdců se dostalo mimo trať Jednalo se konkrétně o Valtteriho Bottase a Landa Norrise. Nicholas Latifi a Nikita Mazepin se během toho dokonce dostali do hodin, Rus si navíc potrhal i obě přední pneumatiky.
Byli jsme ale svědky i kuriózních problémů. Kimi Räikkönen byl už tradičně nespokojen s jeho nápojovým systémem, který mu začal unikat a voda se mu dostala do bot a helmy, za což Fin neopomněl hodně sprostě pokárat své techniky. Pierre Gasly zase měl problém s usazením a svému týmu doslova nahlásil, že má krátké ruce a nemůže naplno točit s volantem. To se o chvíli projevilo smykem v zatáčce číslo šest, z které Francouz po zadku vyklouzal ven.
Vítězem tréninku se opět stal Lewis Hamilton, který vylepšil svůj čas z dopoledne o cca. tři desetiny.
Do třetího tréninku výrazně promluvil déšť. Vozy AlphaTauri si dokonce zahrály na rosničky a vybaveni modrými pneumatikami do úplného mokra se vydaly jako první testovat trať. Ta se za chvíli vysušila, zbytek vozů obulo zelené botky do přechodných podmínek a vyrazilo z boxů. Jenomže podmínky lepší nebyly a viděli jsme hodiny u Gaslyho, Vettela, Verstappena a George Russella, který si výletem do štěrku dokonce na moment vynutil červené vlajky.
Francouz Pierre Gasly se nicméně oklepal a zajel nejrychlejší čas tréninku, který ovšem vlivem počasí byl jen 1:30,447, o 6,643 vteřin pomalejší než nejlepší FP2. Za ním se seřadili oba Red Bully a obě Ferrari. Na mokrou trať si netroufly oba Mercedesy a Williamsy. Devátý Bottas odjel jen osm kol, stejně jako devatenáctý Latifi. Lewis Hamilton objel okruh jen pětkrát a skončil až osmnáctý. George Russell se po vyletění z trati už na trať nevrátil a po dvou pomalých kolech žádný čas nezapsal.
14. závod v letošním kalendáři nás přenesl do ruského letoviska Soči, konkrétně do jeho olympijského parku. Po divokém sobotním programu, kdy se kvůli bouřkám zrušil F1 třetí trénink a vozům F3 dokonce celý závod, to po kvalifikaci vypadalo na úspěch značek z nižších postů tabulky. Považte sami, před čtvrtého Lewise Hamiltona se dostal dokonce i jeho budoucí týmový kolega George Rusell na Williamsu a svou historicky první pole position si vyjel po úspěchu v Monze Lando Norris. Soči bylo také místo, kde si hned několik jezdců vybralo penalizace za výměnu pohonných jednotek. Z chvostu startovali Max Verstappen, Nicholas Latifi a Charles Leclerc.
Ačkoliv nedělní předpověď slibovala déšť, první kapky se objevily až přibližně deset kol před koncem. Během pár minut se ale z kapek stala pořádná průtrž a většina monopostů udělala neplánovanou zastávku pro přechodné pneumatiky. Jedním z těch, kdo ji neudělal ale byl do té doby vedoucí Lando Norris. Jeho mladická nerozvážnost a vidina vítězství způsobila, že v jedné zatáčce dostal smyk, vyjel z trati a místo bojů o podium bojoval o nezničení monopostu. Nakonec tak skončil osmý a přenechal vedení Lewisovi Hamiltonovi, který vítězstvím v Rusku překonal další historický milník, jelikož jako první jezdec v historii vyhrál 100 velkých cen.