Kvalifikace na VC USACircuit of The Americas, Austin, Texas, USA
Vítěz: C. Sainz (Ferrari) Přenos se aktualizuje automaticky.
Další informace:
- Stadion
- Circuit of The Americas, Austin, Texas, USA
Něco se nepovedlo. Zkuste ještě jednou nebo zaktualizujte stránku.
1. řada:
2. řada:
3. řada:
4. řada:
5. řada:
6. řada:
7. řada:
8. řada:
9. řada:
10. řada:
Alonso, Čou a Pérez penalizováni ztrátou pěti míst na startovním roštu za nasazení nového motoru. Leclerc penalizován ztrátou deseti míst na startovním roštu za nasazení nového motoru a turba.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
---
11.
12.
13.
14.
15.
---
16.
17.
18.
19.
20.
1. Carlos Sainz (ESP/Ferrari) 1:34.356
2. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +0.065
3. Max Verstappen (NED/Red Bull) +0.092
4. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +0.289
5. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +0.591
6. George Russell (GBR/Mercedes) +0.632
7. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +1.242
8. Lando Norris (GBR/McLaren) +1.334
9. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +1.520
10. Valtteri Bottas (FIN/Alfa Romeo) +1.963
1. Charles Leclerc (MON/Ferrari) 1:34.624
2. Carlos Sainz (ESP/Ferrari) +0.159
3. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +0.323
4. Max Verstappen (NED/Red Bull) +0.420
5. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +0.547
6. George Russell (GBR/Mercedes) +0.692
7. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +1.543
8. Lando Norris (GBR/McLaren) +1.942
9. Valtteri Bottas (FIN/Alfa Romeo) +2.123
10. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) -
Postupový čas: 1:36.341 (L. Norris)
11. Alexander Albon (THA/Williams) +0.027
12. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +0.057
13. Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) +0.399
14. Kuan-jü Čou (CHN/Alfa Romeo) +0.629
15. Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +0.806
Postupový čas: 1:37.058 (L. Norris)
11. Alexander Albon (THA/Williams) +0.066
12. Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +0.089
13. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +0.166
14. Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) -
15. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) -
Postupový čas: 1:36.932 (A. Albon)
16. Kevin Magnussen (DEN/Haas) +0.017
17. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +0.114
18. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +0.136
19. Mick Schumacher (GER/Haas) +0.179
20. Nicholas Latifi (CAN/Williams) +0.312
Postupový čas: 1:37.244 (N. Latifi)
16. Júki Cunoda (JAP/AlphaTauri) +0.005
17. Alexander Albon (THA/Williams) +0.075
18. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +0.139
19. Kevin Magnussen (DEN/Haas) +0.194
20. Kuan-jü Čou (CHN/Alfa Romeo) +0.643
Po zdlouhavém vyšetřování už vyšlo najevo, které týmy překročily limit pro platový strop. Konkrétně je to Williams, Aston Martin a hlavně Red Bull. Rakouský tým se prohřešil nejvíce, což vyvolalo bouřlivé reakce Mercedesu a zejména u Tota Wolffa. Kam vše povede zatím není jisté, nejvíce se spekuluje o finančních pokutách.
Zde je to stále velmi těsné, hned pět pilotů má ještě šanci. Těmi nejžhavějšími kandidáty jsou Sergio Pérez s 253 body a Charles Leclerc, ten má jen o bod méně. Monačan určitě po úvody sezony doufal ve víc, jenže chyby jeho stratégů nebo i ty jezdecké ho nakonec stály šance na nejvyšší příčku. V závěsu cca 50 bodů za nimi jsou George Russell a Carlos Sainz a bez šance není ani Lewis Hamilton.
Mistrovský souboj rozhodnut
Velká cena Japonska očekávaně rozhodla o jezdeckém titulu velmi nečekaným způsobem. Jak se vše zrodilo? Kvůli dešti byl start závodu odsunut a bylo jasné, že se jej neodjede ani 75 %. Vše bylo bizarní již od začátku, po nehodách v prvním kole se jezdci za červené vlajky vydali do boxů včetně Pierra Gaslyho, jenž kvůli pit stopu musel celé startovní pole dojet. Jenže asi nečekal, že jen o vlásek unikne velmi ošklivé nehodě, jelikož ho na trati překvapil jeřáb, který měl odtáhnout jeden z porouchaných monopostů. Místo jakékoli formy omluvy byl Francouz ještě potrestán 20 vteřinami, jelikož jel pod červenými vlajkami příliš rychle. To vše nakonec vedlo k odvolání ředitele Eduarda Freitase, kterého zastoupí Niels Wittich.
Vše vyvrcholilo v posledních zatáčkách, Max Verstappen vedl, za nímž pronásledoval Charlese Leclerca třetí Sergio Pérez. Při udílení plného počtu bodů by Nizozemci stačilo, kdyby jeho týmový kolega předjížděcí manévr dokonal. V poslední šikaně se Monačanovi jeho Ferrari smýklo, projelo ji rovně a navíc Leclerc následně vyblokoval Sergia Péreze velmi tvrdým způsobem. Traťoví komisaři záhy udělili Leclercovi trest pěti vteřin, čímž spadl na třetí místo. Všichni ale nadále počítali s konstelací, že se plný počet bodů neuděluje a jistota titulu Verstappenovi uteče o jeden bod. Při po závodním interview zničehonic Johnny Herbert oznámil zmatenému Verstappenovi, že se stává mistrem světa. Ony se totiž plné body nakonec udělovaly, jen si to traťoví komisaři nechali pouze pro sebe. Za prazvláštních okolností je tak Nizozemec dvojnásobný mistr světa, ovšem s absencí vítězné vysílačky a kýžených emocí.